Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4401 til 4420 af 14099
-
Nationalromantikken
ForumindlægKan i svare på følgende: Emnet nationalromantik i litteraturen og kulturen; hvordan var opfattelsen af det nationale i romantikken? Er det naturen, der skaber folkekarakteren? Hvilke andre faktorer kunne tænkes at spille ind? Kan man overhovedet tale om en sær... -
hjælp!!
Forumindlæghåber i kan hjælpe mig for er virkelig på skideren og skal fremlægge i morgen. er virkelig virkelig dårlig til tysk så håber på hjælp fra jer :) -
12-tal i Samfundsfagsstil
ForumindlægHvordan kan man skrive en stil i samf C til et 12-tal? Vi har fået en chance for at forbedre vores karakter og jeg vil rigtig gerne forbedre min så meget jeg kan, vi skal besvare 3 spørgsmål, men er der nogle "rammer" for hvordan man skal gøre, altså eksempeltvis have samfundsfaglige be... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægJeg sidder og skal lave en problemformulering omkring kulturmøder. Til opgaven er der fire artikler: En artikel hvor Mogens Camre fra Dansk Folkeparti forholder sig kritisk til indvandringen til Danmark. En artikel med to interviews (en kristen og en muslim), hvor spørgsmålene går på, hvorfor m... -
Fordele/ulemper
ForumindlægHej. Jeg vil gerne vide, om man, i sit talepapir, skal lave en indledning til hver problemstilling, hvor man opsummere metoder og skriver fordele/ulemper ved metoderne/materialevalg, når man skal til den mundtlige eksamen. -
Primær sekundær kilde
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om min kilde enten er en primær eller en sekundær kilde. Min kilde er et brev fra en bog. I bogen står der, at hvis hele brevet skulle være med ville det fylde 10 sider, og det er derfor kun noget af brevet som er med. Har jeg så ret i, at min kilde er sekundær? Mvh Sara -
sygeplejerskeuddannelse gennem kvote 2
ForumindlægHejsa :) jeg har søgt sygeplejerskeuddannelse gennem kvote 2 i hele landet for at gør min chance store :) sidste år fik jeg afslag, fordi mit snit var for lav, og jeg havde ingen erhverserfaring. jeg valgte at holder sabbartår, og arbejde på plejehjem og hjemmepleje - samt har jeg også arbejde... -
Medicin: læsemængde og studiejob
ForumindlægKære læsere Jeg har søgt ind på medicin på KU og regner stærkt med at komme ind. Jeg har dog to spørgsmål som jeg ikke har fundet svar på: 1. Kan man studere medicin (og holde sig på sporet) og samtidig have et studiejob? Frarådes det af hensyn til tid? 2. Hvor meget tid skal man bruge dagligt... -
Det periodiske system
ForumindlægHej Min fysik/kemilærer har givet os for at lære så meget som muligt udenad af det periodiske system. Er der nogle, som har et godt råd eller en god hjemmeside hvor man kan lære det? Jeg kan meget af Tom Lehrers 'The elements song', men problemet er så, at den jo er på engelsk og ikke e... -
Analyse af Skriget med Bent Haller
ForumindlægHej alle. Jeg står her og har brug for lidt hjælp, jeg skal fremlægge en mundtligt analyse af Skriget (Bent Haller) her om to dage. Og det kunne være dejligt med lidt hjælp, jeg skal have nogle punkter at tale om, hvis i har nogle idéer må i meget gerne skrive dem! Mange tak på forhånd! :-) -
kan 3.g tages andres steder end på gymnasiet?
ForumindlægMen søn overvejer at droppe af gymnasiet pga. filmarbejde. Han vil gerne have muligheden for at afslutte gymnasiet, men på egen hånd. Vil HF enkeltfag være en mulighed (på 1 år)? Eller kan han tage 2-årig stx, men nøjes med 2. år? Han er dygtig fagligt og vil gerne gøre det hurtigst muligt. ... -
DHO: mellemkrigstiden - emner?
ForumindlægHej Jeg skal skrive en DHO om mellemkrigstiden, og jeg har valgt historie. Jeg vil høre, om nogle har et par gode foreslag til et emne, da jeg har lidt svært ved det. Håber I kan hjælpe! -
SRP: Hvor skriver man hvilken virksomhed man har
ForumindlægI min problemformulering, står der at jeg selv skal vælge en virksomhed. Jeg har valgt Vestas. Men hvor skriver jeg det henne? Under afsnittet 'indledning' eller under afgrænsning? :-) På forhånd tak -
Produkt til emnet sult
ForumindlægHej, så vi er 2 drenge, som skal til at have om Verdensmål 2 (Stop sult) Til projektopgaven. Vi tænkte på om der var nogle, som havde haft som emne eventuelt kunne skrive hvilket produkt i lavede, da vi er rimelig blanke. Tak på forhånd :) -
Naturfagsprøven
ForumindlægHej, Vi er tre drenge, som har trukket bæredygtig energi på lokal og global plan til naturfagsprøven. Vores problemstilling ser sådan her ud Overemne: bæredygtig energi på lokal og global plan Underemne: Solenergi og vindenergi Hvad er problemet ved fossile brændstoffer, som vi bruger i da... -
Fakultetbestemmelse
ForumindlægJeg har skrevet SRP (engelsk/psykologi) om individets udvikling og mønsterbrud, hvor jeg bl.a. tager fat på psykologifaglig viden og teori om omssorgssvigt, muligheden for at begå mønsterbrud og barndom- og ungdomsperioden. Senere analysere jeg en relevant fiktiv fremstilling der berører de her b... -
Kvinderettigheder og ligestilling
ForumindlægHej mit emne til projektugen er kvinderettigheder og ligestilling, og jeg ved ikke hvad jeg kan lave som produkt. Nogen der har nogle forslag? -
Tekst om Ansvar
ForumindlægJeg har trukket temaet: Ansvar til den dansk mundtlige prøve her til sommer og ved ikke hvilken tekst jeg skal vælge. Jeg har ikke rigtigt nogen ide om hvad jeg leder efter så alle bud er gode! På forhånd, tak -
Noveller om ungdomsliv
ForumindlægHej alle! Jeg har brug for hjælp til en novelle der omhandler ungdomslivet. Nogle der kender nogle gode noveller omkring det emne? Tak på forhånd :) -
OVERSÆT hjælp!
ForumindlægHejsa når man i postmoderisme snakker om "the death of the grand narratives" hvad skal det betyde? Altså hvad er grand narratives?
