Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4401 til 4420 af 33009
-
flere ungdomsuddannelser?
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål, som jeg håber I ved noget om. Er det muligt at eksempelvis at gå på hf, mens man allerede er ved at tage en anden ungdomsuddannelse? -
Studieskift
ForumindlægHej, jeg er en meget frustreret pige, som fortryder sit HF valg gevaldigt meget! Jeg startede på HF i år, har gået der i 4 måneder eller lignende, og kunne så mega godt tænke mig at skifte til STX - jeg snakkede med min studievejleder, men hun sagde at det var for sent da de havde afsluttet eksa... -
Fortolkning og sådan noget...
ForumindlægHey er der ikke lige en der vil fortælle mig hvad det er man skal indrage i en fortolkning, når man har læst en historie. -
Hej
ForumindlægDenne her post laver jeg, fordi jeg føler bare at jeg skal ud med det og har løst til at skrive det her:) Jeg har lige været oppe til natur eksamen i den 2 årig hf pakke, jeg fik et 7 tal og jeg er lidt skuffet over det fordi, jeg har forbedret mig i 5 dage fra 12 til 12 og mente selv at jeg kun... -
Hjælpemidler
ForumindlægHej, må man gerne hente hjælpemidler, til biologi, historie og geografi? Hvis ja, så hvad for nogen slags hjælpemidler? Håber I kan hjælpe Mvh Thomas -
Sygeeksamen
ForumindlægHej folkens. Før ferien fik jeg en slem madforgiftning, der forhindrede mig i at dukke op til Mat B mundtlig Eksamen. Jeg skal op igen d. 28 august - dog ikke så skarp til mat, som jeg før ferien. Ville derfor hører om nogen sad inde med nogle noter til de følgene spørgsmål, i det vedhæfte... -
Tyngdepunkt
ForumindlægNogle som har nogle gode noter til tyngdepunkt? Det hører ind under emnet integrationsprincipper? Jeg søgt både på google og herinde, så hvis der er nogen som vil dele dem, ville det være dejligt :) -
Eksamen
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i engelsk fredag i næste uge og ville være utrolig glad for, hvis der er nogen, der har nogle supplerende noter til analyse og fortolkning af flg. tekter:Born AgainThe Red LineRiver of NamesMother of the CityRichard IIIFight ClubDo not go gentle into that good Night(poem)Funera... -
2g om eller mulighed for at ændre karakteren?
ForumindlægJeg går i 2g og har en naturvidenskabelig linje. Efter gymnasiet vil jeg rigtig gerne læse på tandlæge studiet. Men jeg har fået 02 - 02 i kemi og et par andre 4-taller, så jeg kan slet ikke forhøje mine karakter mere og drømmen om tandlæge studiet bliver knust. Men jeg vil stadig ikke give op, ... -
Peter Carey Short story
Forumindlæghejsa jeg har trukket " Joe" af Peter Carey og forstår godt historien, at Joe er mistænkt eller beskyldes af pigens far at have voldtaget hans datter og familien er meget tætte og alt muligt, og Joe passer forementlig ikke så godt ind og den slags, og ligner ikke helt de andre, men er... -
SRO - Computer
ForumindlægHej Jeg skal til at vælge SRO fag. Jeg går i matematisk klasse og har fysik på højniveau. Jeg interresere mig meget for computere og kunne godt tænkt mig at skrive et eller andet om dem. Jeg havde forstillede mig at kombinere et af fagene sammen med historie og evt. lave en opgave om computerens... -
Adgangsgivende eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg har hørt om muligheden for at tage en adgangsgivende eksamen på 1 år, er der nogen der kender noget til det? Jeg vil gerne ind og læse HA på CBS, så hvis der er nogen der har forslag, og jeg lutter øren :) På forhånd tak! -
Tvunget sabbatår
ForumindlægHej SP De her dage kan jeg med stor misundelse læse om, hvordan adskillige af mine tidligere venner og klassekammerater er blevet optaget på deres drømmestudie, nogen efter at have holdt et sabbatår. Og ja det er med stor misundelse, for da jeg begyndte på min gymnasiale uddannelse tilbage i 201... -
EKSAMEN
ForumindlægHej Alle. Jeg skal op i historie her på torsdag i næste uge. Jeg ville høre om der var nogen der lagde inde med nogle super noter inde for nogle af disse emner. Fra reformation til revolution Danmark i 1800 tallet Det tredje rige Danmark under besættelsen USA’s historie Romerriget Opd... -
behøver man?
Forumindlæghej, jeg vil lige spørge om det er nødvendigt at tage diplomingeniør uddannelsen først for at blive civilingeniør, eller kan man tage civilingeniøruddanelsen uden at tage diplomingeniøruddanelsen? Plz hjælp og hvad skal man være god til for at bliver civilingeniør indenfor byggeri? jeg skal sen... -
Eng.!
ForumindlægVille blive glad, hvis nogen vil se om dette er ok mht. sætningsopbygning.Hvorfor har historien altid glemt kvinderne?Alle historiebøger handler om mænd og mænds beslutninger, og dog har den halve verden altid været kvinder.Hvordan levede, hvad lavede de, hvilke tanker havde de, hvad syntes de om... -
Nådensbrød af Henrik Pontopidan
Forumindlægnogen der har skrevet historien Nådensbrød/ Naadsensbrød af Henrik Pontopidan ned -
Stort dilemma: vil gerne læse engelsk på uni, men..,,
ForumindlægHej alle herinde, håber i kan komme med nogle råd på mit dilemma. Jeg Ønsker at blive gymnasielærer, i fagene engelsk og historie. Jeg har haft engelsk på A niveau på gymnasiet, og har altid kunne lide faget meget. Jeg synes det er mega interessant at analyser tekster og tale om dem på engelsk.... -
Er denne essay god nok?
Forumindlæger den det??Isn't it strange how we always regret, what we have done, when it's to late? And isn't it strange how alcohol often is involved? In the short story “Company” the main character also regrets what he has done when it is to late. He tries to drink his problems away. When he i... -
manglende SU?
ForumindlægHej. Jeg har taget mit 1. år på HF enkeltfag og tilmedte mig nye fag til efter sommerferien, for omkring 2 månder siden. Der burde derfor ikke være problemer med min SU, som gerne skulle gå ind her i ferien. Min problematik er så, at det er den ikke. Hvad gør jeg så? Hvor skriver/ringer j...
