Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 4581 til 4600 af 14099
-
De nye regler
ForumindlægHej folkens Hvordan er de nye regler for, hvor mange eksamener man skal op i? Jeg har været op i disse fag i 1 og 2. g Musik, Fysik, Engelsk Og jeg har disse fag i 3.g Matematik, Kemi, Dansk, Historie, Biologi C, Design, Old, Religion Jeg ved godt, at AT er fast, men hvad med de andre fag? Hv... -
AT-emne 2010, specifikt
ForumindlægHej allesammen! Er der nogen der kan hjælpe mig ved at give et bud på hvordan jeg kan koble Fysik B på emnet "Freuds psykoanalyse", hvor jeg bruger psykologi C. Eventuelt gerne andre emner med psykologi som fokus. Jeg ville blive rigtig glad for et eller flere svar! (: Hilsen Lisa -
Marxisme, AT, historie og samfundsfag A
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive synopsis i AT indenfor emnet "videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914". Har valgt marxisme i samfundsfag og historie, begge A fag. Jeg ved ikke hvor jeg skal lægge fokuset i problemstillingen. Er der andre med samme emne der kun... -
Hjælp til valg af studieretning.
ForumindlægHej med jer! Jeg står over for det problem, at jeg om små 2 uger skal beslutte en endelig studieretning på gymnasiet. Det lyder måske ikke lige umiddelbart som en reel problematik, men nu skal i høre... Jeg har i folkeskolen altid været elendig til de naturvidenskabelige fag.. Fysik, kemi, ge... -
Hvad synes i om mit emne? Folkevandring
ForumindlægHej. Jeg vil gerne kombinere samfundsfag med dansk/eller biologi i AT-opgaven 2009 om "rejser". Jeg vil skrive om indvandring i DK og se på hvordan kulturer mødes (det er her samfundsfag kommer ind i billedet) og globalisering (grænserne udviskes osv.) Jeg vil gerne se på nogle statisti... -
Differentialregning flere spørgsmål
Forumindlæg"Det går kort og godt ud på at bestemme hvor hurtigt funktioner vokser/aftager i et bestemt punkt. Med andre ord ønsker man at bestemme hældningen af tangenten i det enkelte punkt." Hvad skal den tangent egentlig gøre godt for, og hvorfor fokuseres der kun på netop ét bestemt punkt? Hvo... -
Skift fra medicinstudiet til naturvidenskabeligt studie
ForumindlægHej. Jeg er færdig på 1. år af medicinstudiet i Århus og har bestået alle mine eksaminer. Det var min plan, at jeg ville tage det første år for derefter at vurdere, om jeg skulle læse videre. Jeg har besluttet at skifte til et andet studie. Jeg har tænkt på følgende uddannelser: DTU: Fy... -
Valg af studieretning...
ForumindlægHej SP! Jeg står i denne situation, hvor jeg ikke ved, hvilken studieretning/linje jeg skal vælge.. Jeg står i et dilema mellem den naturvidenskablige studieretning: Bioteknologi A - Mat A - Fysik B og den sproglige studieretning: Kinesisk A - Engelsk A - Mat B Jeg interesser mig for k... -
Kvindehandel POSTTRAUMATISK STRESSSYNDROM
ForumindlægJeg skriver om trafficking med fokus på kvindehandel og prostitution i min AT. Men jeg har lidt problemer med at finde problemstillinger der har fokus på psykologi. Da mit andet fag er samfundsfag må de ikke have nogen form for samfundsfagligt over sig :) Min lærer vil gerne at jeg arbejder lidt ... -
"Fight Club" som danskopgaven...
ForumindlægHey...Jeg skaltil at skrive danskopgave(danskopgaven). Jeg tænker på at skrive om Fight Club, da jeg mener filmen har mange spændende perspektiver og mange gode ideer. Så vil jeg høre om du har en god ide,til den vinkel jeg skal lægge på opgaven - hvilke spørgsmål jeg skal trække ud og gå i dybde... -
Kognition og Læring
ForumindlægHej :) Jeg har fået til opgave at skulle lave en synopsis ud fra tre bilag. Det ene handler om, at nogle børn måske bliver sendt for tidligt i skole. - Om at være klar. Det andet handler om tv-programmet "skolen". - Om hvordan et tv-program ikke sal bestemme hvordan undervisningen sk... -
Identitetsdannelse
ForumindlægNogen der skriver opgave om identiteten i det senmoderne samfund? -
se på indledning til litterær artikel?
ForumindlægHej SP'er, Jeg er i gang med at skrive en litterær artikel til "Hun græder ikke" af Naja Marie Aidt. Jeg har fået skrevet lidt på den, men jeg ved ikke helt om min indledning er "forkert"? Det ville være dejligt hvis der var nogen som ville se på den og sige hvad der... -
Erhvervsøkonomi, HA - Strategic Human Ressource Management (Herning)
ForumindlægHej. Jeg skal til at søge på en videregående uddannelse på AU, dog er der noget jeg ikke helt forstår. Inde på AU findes der adskillige HA uddannelser b.la. Erhvervsøkonomi, HA - Strategic Human Ressource Management (Herning), som jeg har kigget på. Det det undrer mig allermest er, at når man k... -
Børskrakket på Wall Street
Forumindlæghej, jeg har valgt at skrive Historie opgave om Børskrakket på Wall Street. mit udgangspunkt er hvilken indflydelse det havde for USA. jeg ville Derfor høre, om der var nogen som sad med netop en opg der omhandlede det, som jeg kunne få lidt inspiration fra.jeg har allerede set en her på studi, m... -
Engelsk metode
ForumindlægHej Skal jo op i AT, og i den forbindelse har jeg valgt engelsk som et af mine fag, men vil gerne være hundrede procent sikker på at jeg forstår at det er den korrekte metode, da det jo er vigtigt at have helt styr på. I engelsk, som er et sprogfag, benytter man overordnet den hermaneutiske me... -
SSO-forslag?
ForumindlægHar bestemt, at jeg vil skrive 3. årsopgave i historie, men er MEGET i tvivl om emnet. Min historieopgave i 2.g hed "udviklingen i Tyskland 1919-1933 - med særligt henblik på forholdet mellem USA og Tyskand", og det syntes jeg var ret spændende. Der var en del politik/samfundsfag blande... -
spm
ForumindlægMå man i sin fremlæggelse af metoder nævne teorier man kunne have anvendt hvis man havde et andet fag og så redegør for den/de teorier -
HF C nivea i morgen
ForumindlægFreud er psykoanalyse Piaget er kognitiv Hvad er Erikson? Har tjekket over det hele. Tak på forhånd. -
Opgave om 11 september
ForumindlægHej, Jeg skal lave den indivuelle opgave i engelsk på HHX, 2 år og har overvejet at skrive om 11 september. Men i dette tilfælde, hvad skal jeg så have med i min opgave? Det er jo et ret stort emne.Håber på lidt hjælp :)Hilsen Louise
