Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 4941 til 4960 af 57177
-
fs10 maj 2007 dansk
Forumindlæghej der... jeg har et lille problem. jeg skal skrive en dansk stil og er ikke særlig go' til (seriøst) jeg har bare brug for en stil lige meget under hvilket emne og den skal helst ikk' være dovnloaded før eller kun et par gange... jeg kan godt forstå hvis det er i kommer til at hade mig ... -
HJÆLP SYNOPSIS I DANSK ESSAY
ForumindlægJeg skal lave en synopsis om det emne jeg trak i Dansk mundligt, som var Essay. Og har aldrig lavet noget ligende så er i tvivl om hvordan jeg skal gøre osv.. Fik afvide det skal være ca en side så please hjælp mig har ingen ide hvordan. Ps det skal afleveres imorgen, så vil være rigtig glad for... -
Dansk/Psykologi AT
ForumindlægJeg skal skrive AT i dansk og psykologi. Jeg har svært ved at skrive problemformuleringen. Jeg har valgt at skrive om Constance Ring af Amalie Skram og kønsroller. Hvilke psykologiske teorier ville være gode at bruge? Og er der nogen der har en idé til en problemformulering? På forhånd tak! -
Dansk mundtlig eksamen - Lyrik
ForumindlægHar trukket Lyrik som fordybelsesområde i mundtlig dansk og skal have funden en dansk sang at analysere. Har bare det problem at jeg ikke hører dansk musik overhovedet (og læser heller ikke danske digte). Ville høre om det var nogen der kunne komme med forslag til et evt. digt eller en sang man... -
Dansk skrft. årsprøve
ForumindlægHEJ! Er der nogen der ved, hvad man plejer at skulle lave til skriftlige årsprøver i Dansk, i Gymnasiet? -
"Inclusion map" på dansk?
ForumindlægNogen der ved hvad denne afbildning hedder på dansk, link1 eller link2? -
Dansk skriftlig Eksam
ForumindlægHvad er vigtigt ved at skrive en dansk stil? -
Oversættelse fra dansk til tysk
ForumindlægJeg vil bare gerne have gennemgået oversættelsen - er det rigtigt? Dansk Hitler blev født den 20. april 1889 i den østrigske by Baunau am Inn. Efter hans far døde, boede han hos moren, som også døde kort tid efter, inden han flyttede til Wien og forsøgte at blive optaget på Wiens kunstakademi.... -
Dansk/historie-opgave, HJÆLP!
ForumindlægHej. jeg skal i gang med at skrive min dansk/historie-opgave, men har svært ved at komme i gang med selve brødteksten, da jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal få både dansk og historie flettet sammen i opgaven.. nogle som kan hjælpe??? -
Fagkombination dansk-historie
ForumindlægHej derude, da jeg ligger syg derhjemme, har jeg ikke haft mulighed for at vende det med en lærer. Jeg har fagkombinationen dansk-historie og emnet iran-krigen. Det er jo her intet problem at få historie ind over med hvordan er det med dansk?. evt. ideer til problemformulering? -
Dansk/Historieopgave 2.g
ForumindlægHey hey.. da jeg snart skal til at vælge om jeg vil skrive i dansk eller historie vil jeg gerne se nogle eksempler på opgaver skrevet i hhv. dansk eller historie (eller begge) har ikke kunne finde nogle vha. søgefunktionen.. hjælp?? -
Oversættelse af en dansk sætning
ForumindlægHej! Hvordan ville i oversætte følgende sætning til dansk: En smuk forårsdag var jeg ude at gå en virkelig dejlig tur i skoven. Dette er en "rigtig dansk sætning", dvs. at det ikke er lige til. Mange tak på forhånd! -
Historie og Dansk - Talepapir
ForumindlægJeg har skrevet om "Den danske arbejderbevægelses oprør mod samfundet" i fagene Dansk og Historie, og tænkte om nogle evt. ville læse mit talepapir igennem? Syntes selv det indeholder gode ting og derfor kunne den være inspirerende for dem der skriver i netop de to fag. - På forhånd... -
Dansk Rettelse 10 linjer
ForumindlægDansk Rettelse 10 linjer -
Dansk faglige begreber til Mundligt
ForumindlægHej er der nogle der ved hvor man kan finde en liste med dansk faglige begreber til mundtlig dansk,hvor der er en forklaring til hvert ord ? Foreksempel symbol, metafor, komposition osv Der må da være lavet en uddybende liste. Fra A til Å Med forklaring af ordene Har dansk på A niveau Mvh Jo... -
metode: Dansk & biologi
Forumindlæghvilke forskelle og ligheder er der mellem helholdvis de danskfaglige metoder og de biologiske? -
Hjælp til rettelse af dansk stil.
ForumindlægSkriv hvis du kan hjælpe mig med at rette en dansk stil! den fylder ikke engang en side. jeg mangler også hjælp til en slutning. jeg sender den over mail. håber i kan hjæpe. :) -
Fsa dansk 2009 december
ForumindlægEr der nogle der har været op i skriflig dansk i 2009 december. Som gerne ville være sød at fortælle mig, hvilke 6 emner der blev oplagt i stilhæftet ;) Det haster :D -
Større dansk opgave i 2g (HASTER)
ForumindlægHey Er der nogen der har nogen ideer til Dansk-opgaven?? jeg er meget bagud, skal skrive den om 1 uge, og jeg ved stadig ikke hvad jeg skal skrive om!! Og hvis der er nogen der har skrevet i dansk i 2g vil jeg meget gerne læse jeres også bare for at se hvorn man gøre! -
hvilke alternativer til den danske velfærdsstat er der?
Forumindlæghvilke mulige alternativer er der til den danske velfærdsstat?
