Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5081 til 5100 af 33009
-
Historieanalyse
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig de vigtigste aspekter i en historieanalyse? Hvad skal man huske når man analyserer en kilde? og hvad er det esakte formål med en historieanalyse? -
Herodot: Forfatningsdebat
ForumindlægHerodots forfatningsdebat starter med linjen: "Da forvirringen efter oprøret havde lagt sig,..." Aner bare ikke hvilket oprør de snakker om.. Det er selvfølgelig ikke vigtigt for forståelsen af teksten, men er bare nysgerrig, så vil gerne vide det. :) Håber nogen ved det! -
Kapitalbehov - har brug for vejledning
ForumindlægHej Jeg sider med en opgave hvor jeg skal beregne: lagertid, varelagerets omsætningshastighed, lagertid , varelager osv, det er nemt nok at forstå, mit spørgsmål er kan jeg finde alle oplysningerne jeg skal bruge i Årsrapporten. jeg er i tvivl om hvor jeg skal tage nøgle tallene fra f... -
Optisk gitter
ForumindlægHvordan kan der opstår konstruktiv interferens ved optisk gitter forsøg? -
Polært eller upolært
ForumindlægEr farvestoffet Lutein polært eller upolært? Lutein har formlen: C40H56O2 -
Seneca om vrede
ForumindlægHej, er der nogen herinde som har nogen gode notater til Seneca - om vrede. Det ville virkelig være en stor hjælp hvis der var nogen der kunne hjælpe! :) -
Test i matematik
ForumindlægDet kan jeg godt, men har brug for flere -
Kulhydratomsætning efter et måltid
ForumindlægHej med jer, Jeg sidder og har store problemer med at forklare følgende figur - Jeg synes det sker rigtig mange ting, og har svært ved at finde hoved og hale i det. Jeg har forstået det her lige pt: Kulhydrater kommer fra tarmen og over til leveren via portårerne, og her vil der ske en omdan... -
Proteiners opbygning
ForumindlægHejsa, jeg sidder lige inde med et spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig et svar på. Jeg kan huske, at proteiner foldede sig på en bestemt måde, som kom an på hvilke sidekæder aminosyrerne havde. Men jeg kan dog ikke finde et svar på nettet. på forhånd mange tak for hjælpen -
Mundtlig dansk
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe med hvordan jeg skal snakke om ondskab i novellen "Spasser" af Camilla Christensen. Hvilken ondskabsform er det der bliver brugt? -
Droppe ud af 2.g?
ForumindlægHej :-) Jeg overvejer at droppe ud af 2.g, og starte på en 2-årig HF, hvis jeg kan komme ind nu. Mit mål er at komme ind på sygeplejerske-uddannelsen bagefter. Jeg har det ikke så godt socialt i min klasse, og så føler jeg heller ikke at mine karakterer i matematik A, bioteknologi B og fysik B er... -
Ikke låse sit bevis og tage nogle fag om
ForumindlægKan man stadig bruge denne "metode", hvis man vil forbedre nogle karakterer, så man kan komme ind på drømmestudiet "Hvis du VIL tage et/ flere fag om, rækker du den mentale langfinger til dit gymnasium, og lader være med at komme til den/ de sidste eksaminer. (Og lader være med at... -
Bortvist i 10. klasse, hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg er netop blevet bortvist fra 10. klasse og jeg undrer mig nemlig over om hvad jeg egentlig skal gøre. Kan jeg stadig søge på gymnasiet, eller er der slet ikke nogen muligheder? hvad gør jeg? I øvrigt har rektoren på skolen blandt andet også læst nogle beskeder op højt, som ... -
Eksamen - HTX
ForumindlægHvordan fungerer eksamen i Programmering på HTX? Jeg har hørt en masse om at man skal op og skrive et program foran censor og lærer, eller man skulle lave et program inden og derefter repræsenterer det. Er der nogen samtale efterfølgende eller i mens? -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej Med Jer:) Jeg skal til at vælge emne til studieretningsopgave (en synopsis)i 3.g på STX, og jeg skal skrive i fagene MAT (A) og FYS (B), men jeg er lidt på bar bund om hvad jeg kan skrive om. Hvis der er nogen der har forslag til et muligt emne vil jeg være meget taknemlig! :) -
hjælp!!! :-/ islamnoter søges!!!
Forumindlægjeg skal op i religion på fredag, og synes selv læsningen gik rigtig godt, indtil jeg kom til islam..... puha, det er svært.... - og jeg er 99% sikker på at netop DERFOR kommer jeg op i det.... nogen der har nogle gode noter? :-) -
AT
ForumindlægEr der nogen der har nogle generaler noter til AT? -
og jeg ville droppe ud
ForumindlægPå gym har jeg fået følgende årskarakter.... Billedkunst C 12, 10 Biologi C 7,4 Kemi C, 7 4 Geografi C 7,4 Samfundsfag C 7, 7 Historie B 7,7 Religion C 7,7 Matematik C 7,7 hmm ? Gode Karakter?? -
AT 2019 "Havet"
ForumindlægHej alle, er der nogle af jer der sidder med nogle gode ideer til at emnet i år? gerne med fagkombination engelsk & historie eller historie & oldtidskundskab :p tak på forhånd -
ikke optaget på studie
ForumindlægHej alle sammen. Jeg bliver simpelthen nødt til at oprette denne tråd, skriver på vegne af min veninde. Min veninde har i år gået på 10. klasse, hvor jeg har gået i 1.g De skulle skrive deres stærke og svage sider osv hvor min veninde havde skrevet at hendes svaghed var tysk og blev derfor ikke...
