Studievejledning

Bortvist i 10. klasse, hjælp

20. januar 2018 af manrg

Hej allesammen. 
Jeg er netop blevet bortvist fra 10. klasse og jeg undrer mig nemlig over om hvad jeg egentlig skal gøre. 
Kan jeg stadig søge på gymnasiet, eller er der slet ikke nogen muligheder? hvad gør jeg?

I øvrigt har rektoren på skolen blandt andet også læst nogle beskeder op højt, som jeg har sendt ham til to andre elever. Han har blandt andet også sagt til de to elever, at jeg brugte min mobil til en prøve. Må man gerne det, eller bryder han tavhedspligten?


Brugbart svar (3)

Svar #1
20. januar 2018 af Justitia

Tror den bortvisning var på sin plads. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. januar 2018 af Smut1

Tavshedspligt eller ej, du kan vel stille og roligt sige til rektoren, at det betyder meget for dig, at han har læst personlige beskeder højt, og at du gerne selv ville have haft mulighed for at snakke med dine klassekammerater først.


Svar #3
20. januar 2018 af manrg

#2

Tavshedspligt eller ej, du kan vel stille og roligt sige til rektoren, at det betyder meget for dig, at han har læst personlige beskeder højt, og at du gerne selv ville have haft mulighed for at snakke med dine klassekammerater først.

okay, men kan jeg så stadig søge ind på gymnasiet? eller er det hele bare slut??


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. januar 2018 af Smut1

Det ved jeg ikke, men bare rolig gymnasiet er slet ikke den bedste almene uddannelse ;)


Svar #5
20. januar 2018 af manrg

hvad er så:))


Brugbart svar (1)

Svar #6
20. januar 2018 af Stygotius

Er det korrekt at du har brugt din mobil til en prøve??


Brugbart svar (0)

Svar #7
20. januar 2018 af Stygotius

ad #4

Hvilken almen uddannelse er bedre end -eller lige så god som-  en gymnasial uddannelse??


Svar #8
20. januar 2018 af manrg

Nej, havde den bare i sådan en skuldertaske. Da min lærer så blev mistænskom, og spurgte om hvad jeg havde i tasken, så vidste jeg slet ikke, at jeg havde en telefon derinde. Jeg fik dog en chance til. 
Grunden til, at jeg blev bortvist var på grund af en dreng fra min klasse sagde en fra min klasse var fed. Pigerne sagde så, at det var mig, der sagde det, hvilket det ikke var. Det eneste jeg sagde til pigerne var trekløver. Ikke andet. Jeg havde slet ikke den hentydning i at sige det på en negativ måde, ellers ville jeg ikke være sådan en idiot og sige det. 


Brugbart svar (0)

Svar #9
20. januar 2018 af Smut1

Der kræves et bestemt snit for at komme ind på stx, hf osv., og hvis du ikke har dette snit fra 9. klasse af, kan det godt være, at du bliver nød til at tage en slags "turbotiende". Forestiller mig, at du kan henvende dig til et VUC-center og tage en 10. klasse på under et halvt år, men det kommer selvfølgelig an på, hvor i landet du bor, og hvor villig du er til at rejse.  Undersøg mulighederne! Det gode ved hf er, at man bliver rigtig god til at gå til eksamen :)

PS ideen med at bortvise dig, er jo ikke, at du aldrig skal have en ungdomsuddannelse. 


Svar #10
20. januar 2018 af manrg

Jamen kan jeg ikke bare søge ind på en anden 10. klasse? 


Brugbart svar (1)

Svar #11
20. januar 2018 af Smut1

Jo måske! Det ville bare ikke være min førsteprioritet. Du skal tænke på, at de har gennemgået et helt halvt års pensum, som du selv skal læse op på. 

(Den nye 10. klasse, vil sikkert også gerne vide, hvorfor du skifter midt i året.)

De har sikkert ikke plads her, men jeg ville starte med at lede efter sådan noget her: http://www.uu.kk.dk/10-klasse-turbo-paa-byhoejskolen


Brugbart svar (0)

Svar #12
20. januar 2018 af Skaljeglavedinelektier

Man kan da næppe blive bortvist for at komme med en enkelt usmagelig, omend det ikke var dig, kommentar. 


Brugbart svar (0)

Svar #13
20. januar 2018 af DrNielsen

Hvis jeg var dig, ville jeg opsøge studievejlederen på det uddannelsessted du har været tilknyttet. Jeg tror ikke du skal regne med at få omstødt din bortvisning. Derudover vil jeg umiddelbart tro at det er muligt at søge 10. klasse et andet sted. Hvad med din 9. klasses afgangseksamen? Den bør da i al fald stadig være gældende - i forhold til at søge en gymnasieplads på den :-)


Brugbart svar (0)

Svar #14
26. januar 2018 af Stats

Bliver man nu bortvist for at sige andre er fede???

Det er selvfølgelig ikke pænt at ytre sine tanker om andre, men egentlig kan jeg ikke se at det skulle være bortvisningsgrundlag... Men det er måske nogle interne regler lavet af skolen selv...

Så burde jeg vidst være bortvist for længst da jeg gik i 10. klasse ;)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #15
27. januar 2018 af Justitia

#14 mon ikke der er to sider af den historie. 
 


Brugbart svar (0)

Svar #16
14. februar 2018 af lokpæø (Slettet)

Intet er umuligt. Jeg tror godt du kan komme ind på en 10. klasse et andet sted ellers kan du jo tage turbo 10. :) 


Skriv et svar til: Bortvist i 10. klasse, hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.