Studievejledning

Ikke låse sit bevis og tage nogle fag om

16. juni 2016 af Piloten123 (Slettet)

Kan man stadig bruge denne "metode", hvis man vil forbedre nogle karakterer, så man kan komme ind på drømmestudiet

"Hvis du VIL tage et/ flere fag om, rækker du den mentale langfinger til dit gymnasium, og lader være med at komme til den/ de sidste eksaminer. (Og lader være med at lytte til alt dit gyms (urin) med at det må du ikke, og buhu hvor er det tarveligt, og alt det andet (fæces) som de lukker ud, hvilket vil være en del, da du lige har kostet dem i omegnen af 50.000 kr., hvis du er naturvidenskabelig student)

Når du så ikke kommer til den/ de sidste eksaminer, ringer du til din lokale VUC og snakker med deres studievejledere. Der vil de så indskrive dig til de fag, som du vil tage om. Når du så har taget dine dårlige fag om, tager du den/ de sidste eksaminer, som du skippede fra gym, og låser derved dit bevis med dine nye karakterer.

Bemærk at det bevis som du får, vil komme fra VUC'en, og ikke dit gamle gym (hvilket ikke betyder noget som helst). Grunden til at dit bevis kommer fra VUC'en, er at alle dine fag (karakterer) fra gym, som du er tilfreds med, vil blive meritoverført til VUC'en fra din gamle skole, hvor VUC'en så samler de fag (karakterer) fra din gamle skole med de nye, som du får fra VUC'en, hvorefter du får dit bevis"

Kh.


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. juni 2016 af Smut1

Jeg ville under ingen omstændigheder skippe mine eksamener, før jeg er sikker på at være udmeldt fra gymnasiet!

Hos VUC kan du sammenstykke en fuld hf på enkeltfag: Dvs. at du skal skrive SSO og EPR


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. juni 2016 af Smut1

En lille verden -små hjerner ;)


Svar #3
16. juni 2016 af Piloten123 (Slettet)

Hvad med SRP og AT, bliver de bare ubrugelige?

Men er det ikke en god ide, hvis man vil forbedre sine karakterer man allerede har afsluttet i 2.g og 1.g? Altså hvis man ikke forbedre dem får man ikke et tilfredsstillende snit som man kan komme ind på i drømmestudiet - så er det ikke den eneste udvej?


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. juni 2016 af Skaljeglavedinelektier

Det lyder underligt, hvis det foreligger som en mulighed. Ud fra dit brugernavn at dømme er drømmeuddannelsen nok pilo,t og der kræves der, så vidt jeg ved, ikke et bestemt snit. Der er jo også altid kvote 2. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. juni 2016 af Smut1

#26 Det kan være en god ide: Der er så mange aspekter af det spørgsmål, at det ville være svært at svare seriøst på, hvorvidt det er en god ide: Det er noget du selv må tage stilling til.

(Jeg bryder mig ikke om ordet "drømmestudie")

Du kan ikke få merit for SRP og AT,  men du kan tage al den erfaring med dig, som du har opnået, da AT svarer til EPR og SRP til SSO.


Svar #6
16. juni 2016 af Piloten123 (Slettet)

Men er det lovligt at gøre sådan noget her?


Brugbart svar (0)

Svar #7
16. juni 2016 af Smut1

Hvorfor skulle det ikke være "lovligt" at melde sig ud af sit gymnasium: Nej, det er vist op til din egen samvittighed. Jeg havde personligt meget svært ved det, men gjorde det, da jeg havde det dårligt socialt.


Svar #8
16. juni 2016 af Piloten123 (Slettet)

Kan jeg overføre de karakterer fra stx som jeg vil beholde, samt tage de fag jeg har fået dårlig karakterer i om? Har hørt den eneste ulempe er, at man ikke bliver student i år.

Brugbart svar (1)

Svar #9
16. juni 2016 af Smut1

Det er rigtigt nok. Men inden du tager den endelige beslutning, bør du snakke med en studievejleder fra den VUC, du overvejer at tilmelde dig (samt dit gymnasium, self ;)


Brugbart svar (1)

Svar #10
16. juni 2016 af hfernn (Slettet)

Jeg droppede ud halvvejs i 3.g (lige før SRP), hvor jeg havde den naturvidenskablige retning (Mat A, Fysik A, Kemi B).

Herefter tog jeg over på VUC, og startede på enkeltfag uden nogle problemer. Jeg skulle bare have religion C, biologi C, geografi C, Dansk A, SSO og AT (Tværfagligt eksamensprojekt hedder det på HF), også var den hjemme ;)

Det værste var nok at tage dansk A igen, eftersom jeg allerede havde haft det i 2½ år, men det gjorde det selvfølgelig også meget let. Dog er i hvert fald den skriftlige del på dansk A en del anderledes end på STX, og efter min mening er det sværere end på STX (mere omfattende).

Da jeg droppede ud af 3.g, kunne jeg få merit på Mat B, Fysik B, Kemi B, Historie B, Engelsk B, Tysk B, Billedkunst C og Samfundsfag C. Dog kommer det jo selvfølgelig an på hvad for en studieretning, du har taget, og måske har du allerede haft religion og biologi i 1.g (vi havde det i 3.g).

Held og lykke fremadrettet :)


Svar #11
16. juni 2016 af Piloten123 (Slettet)

Okay tak for dit svar, Ville bare sikre, at det ikke bare var noget "gammeldags", men det stadig muligt den dag idag.
Kh.

Brugbart svar (1)

Svar #12
16. juni 2016 af Smut1

Der foretages hele tiden ændringer, så sikker bliver du først, når du har snakket med en vejleder ved VUC.

Pøj, pøj :)


Skriv et svar til: Ikke låse sit bevis og tage nogle fag om

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.