Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5181 til 5200 af 33009
-
SRP
ForumindlægJeg skal analysere og fortolke en engelsk roman som jeg skal drage ind i min opgave. Mine fag er engelsk som hovedfag og historie. Hvilken analysemodel skal jeg anvende? -
Den barmhjertige samaritaner
ForumindlægVi skal lave en modernisering af den barmhjertige samaritaner. Vi skal finde en historie, der er foregået for nylig og som har det samme budskab som den barmhjertige samaritaner. SVAR GERNE HURTIGT!! På forhånd tak. -
historiske metoder
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive min SRP ang. fedme og behandlingsformerne. Her bruger jeg biotek A og historie A, men er meget usikker på hvornår man bør have et metodeafsnit med? -
Tværfaglig eksames projekt..synopsis??!
ForumindlægEr der nogle der har et eksempler af en opstilling til en tværfaglig eksames projekt synopsis?? F.eks. historie og religion... Hvordan skal sådan en, stilles op?? jeg ved hvad der skal stå, men hvordan stiller jeg den op...??? -
HJÆLP TIL AT
ForumindlægHeej Mit overemne i AT er "alternativer". Har i nogle ideer til hvilken sag/underemne jeg kan arbejde med i to af disse fag: dansk, historie, psykologi -
Flash back og Kronologisk?
ForumindlægHvis der er flash back i starten af en historie (Hvis bogen starter når hovedpersonen f.eks. drømmer om en tidligere begivenhed, og han så vågner op i nutiden), er den så stadig kronologisk? Tak på forehånd :-) -
EMNE
ForumindlægHej med jer. Jeg har AT i øjeblikket. emnet er kampen for det gode liv, og jeg har fagene historie og bioteknologi. nogen gode ideer til emne. jeg er helt blank :( det haster virkelig meget -
Henrik Dahl - Minerva model - Livsstil
ForumindlægHejsa!Ville høre, om der var nogle herinde som kunne hjælpe mig med Henrik Dahls teori omkring Livsstil. Er nemlig skrivende stund igang med at skrive omkring livsstil, og skal bruge ham som teori.Hvis I har nogle gode noter, vil det være super. -
Eksamen - hvad må man have med?
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål vedrørende Old-eksamen. Man må jo have alt med ind til selve forberedelsen, men hvad må man egentlig have med til selve eksamen? Må man kun have de noter med man har skrevet i forberedelseslokalet, eller må man også tage alt med der? -
Engelsk - Samfundsfag
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er lidt forvirret omkring valg af fag til AT, jeg ved at det skal være noget med engelsk og så har jeg tænkt lidt på historie. Men problemet er, at alle de historielærer jeg har snakket med anbefaler samfundsfag til den sag jeg vil skrive om, som er noget med overvågning i... -
Karakterberegning
ForumindlægJeg har spurgt flere gange, men kan virkelig ikke forstå det. Altså det er sådan, at jeg er på særlig vilkår i 3.g, men det har jeg ikke være hverken i 1. eller 2.g. Hvad sker der, med mine årskarakter fra de to tidligere år. Her er mine karakterer fra de to sidste år. Årskarakter: 7(musik), 11... -
Gennemsnt 7 Skala
ForumindlægHey hva så der. sad lige og sgu til at regne mit gennemsnit men er lidt i tvivl om hvordan det ska regnes. Jeg får kraktere efter den nye skala.er der nogen der ka hjælpe -
Gennemsnit??
ForumindlægHej alle! Er der nogen der ved, hvor højt ens gennemsnit skal være for at komme ind på Københavns Jura Univeristet? Hvis ja, så svar gerne :-) Kh, Emilia -
Aalborg Uni.
ForumindlægPå UG.dk står der, at alle på HA jura studiet er blevet optaget - betyder det så, at man har mulighed for at komme ind på et snit med 4? -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
Digital Design vs. Informationsvidenskab
ForumindlægHej alle Jeg står og er færdig med HTX til sommer og skal finde en videre uddannelse. Jeg står og vakler lidt mellem om jeg skal vælge Digital Design eller Informationsvidenskab, begge uddannelser er på Århus Universitet. Det der er mit problem er, at finde ud af helt præcis hvad forskel der er p... -
Framelding eksamen
ForumindlægHejsa Vi er et par stykker der diskutere konsekvensen ved aktivt at melde fra en eksamen (HF enkeltfag) der er sådan at min kæreste og et par venner går på samme fag og undervisningen er under al kritik, de når simpelthen ikke pensum, en stor del af undervisningen er derfor lagt som selvstudie og... -
Tjernobyl
ForumindlægHej derude Jeg skal skrive om Tjernobyl ulykken i AT (Historie og Fysik), men mangler lidt noget kildematriale til historiedelen. Jeg syntes det kunne være intressant at se på hvorvidt ulykken kunne have en relation sovjetunionens fald, men alt kildematriale som nogle kunne have links/henvisn... -
Hjælp
ForumindlægVi skal i januar måned lave studieretningsprojekt. Jeg har engelsk studieretning på min skole. Jeg har følgende fag: Engelsk A, Dansk A, Historie A og Spansk A Samfundsfag B, Biologi B, Matematik B Oldtidskundskab C Jeg har valgt Engelsk, Spansk og Historie til in studieretingsprojekt. Men j... -
a,b,c = sproglig, x,y,z = matematisk
ForumindlægPlejer det ikke at være sådan, at de første bogstaver i alfabetet bruges til de sproglige klasser/studieretninger, de sidste bogstaver minus æ, ø, å er matematiske og "dem i mellem" er samfundsfaglige/kreative og hf-klasser?
