Generelt

Framelding eksamen

31. januar 2018 af Viaappia (Slettet)
Hejsa
Vi er et par stykker der diskutere konsekvensen ved aktivt at melde fra en eksamen (HF enkeltfag) der er sådan at min kæreste og et par venner går på samme fag og undervisningen er under al kritik, de når simpelthen ikke pensum, en stor del af undervisningen er derfor lagt som selvstudie og de er et par stykker der er ordblinde og netop har valgt konventionel undervisning fordi selvstudie ikke fungere for dem..

Nå men spørgsmålet er så om det vil have konsekvenser ikke at melde sig til eksamen? (På deres skole er de ikke automatisk tilmeld eksamen men skal selv gøre det i starten af året)
Argumenterne lyder at de vil blive meldt “ikke studieaktiv” og miste deres su eller måske helt blive smidt af holdet, men jeg kan ikke finde noget konkret om det, hverken på undervisningsministeriets hjemmeside eller skolens egen..
Da jeg selv tog HF for efterhånden en del år siden var “eneste konsekvens” at man mistede retten til at få tilbagebetalt sit tilmeldingsgebyr på 450kr for faget..

Er der nogen der ved noget?
Evt med kilde ;)

Brugbart svar (0)

Svar #1
31. januar 2018 af Jerslev

Jeg ville spørge skolens studievejledning. De er nok de mest kvalificerede til at svare.

Omkring problemerne på holdet er det jo en mulighed at snakke med underviser(ne). Hjælper det ikke kan ledelsen kontaktes.

Vær dog opmærksom på, at der med den nye HF reform er åbnet for mere såkaldt virtuel undervisning, hvor man skal arbejde selv og lave et eller andet produkt, som underviseren skal se/rette. Tag mig dog ikke alt for ordret på det her sidste afsnit, da jeg ikke lige er klar over, om det er skolebestemt eller lovmæssigt bestemt.

En censor vil desuden til en eksamen påpege overfor læreren, såfremt læreplanerne ikke er overholdt.
- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. februar 2018 af guzbak

Jeg ville helt klart også spørge studievejlederen.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Framelding eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.