Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 5401 til 5420 af 25374
-
hjælp til en novelle
Forumindlæghej jeg har fået en novelle som hedder en sommer fra errindsbogen . den unge jærges lidelser. er der nogen der kan fortæller mig om disse spørgsmål 1) Hvilken fortæller anvendes? 2) Undersøg novellens komposition. Siger kompositionen noget om, hvad fortælleren synes er det væsentligste i begive... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægJeg sidder og skal lave en problemformulering omkring kulturmøder. Til opgaven er der fire artikler: En artikel hvor Mogens Camre fra Dansk Folkeparti forholder sig kritisk til indvandringen til Danmark. En artikel med to interviews (en kristen og en muslim), hvor spørgsmålene går på, hvorfor m... -
Hjælp til DHO! Det haster!!
ForumindlægHej, jeg skal snart skrive DHO, så jeg skal finde ud af hvilket emne jeg har tænkt mig at vælge til i morgen. jeg har valgt at skrive Historie, så jeg har disse valgmuligheder: - Romerriget 1) det romerske slaveri - middelalderen 2) det første korstog 3) Den sorte død - De store opdagelser 4) ... -
At sige mere i tysk!
ForumindlægDav. Jeg har ret svært ved at få tungen på gled i tysk-timerne ! Kender i en eller anden måde, at komme igang med det, og få bedre mundtlige karakterer? Øve sig derhjemme eller noget?\n\nNogle erfaringer måske? -
metode
ForumindlægHej! Jeg ville høre, om der var nogen, som kunne hjælpe mig. Jeg skal til AT-eksamen om ikke så lang tid. Jeg skriver i historie og biologi. Er der nogen, som kan fortælle om de forskellige metoder indenfor de to fag? Jeg har ikke helt styr på det nemlig. Håber en/flere vil svare! Natalie -
Matematik - økonomi
ForumindlægHej SP Jeg skal inden længe have have valgt fag til AT, og jeg kunne godt tænke mig at skrive i matematik og samf eller historie om økonomi. Da emnet er katastrofer har jeg tænkt lidt på at finanskrise. Nogle med gode ideer til hvad jeg kan skrive om? -
Hjælp til Kilder..
ForumindlægJeg skal skrive et afsnit om:1-Kommunismens ideologier2-Undertrykte den i virkeligheden folk?3-Jeg vil gerne starte med at ridse Lenins historie op, og hvordan det hele startede... (nærmest en tidslinie)..nogen der har nogle kilder på nettet til bare nogle af disse punkter?.. Specielt 1 og 2.. -
Har brug hjælp til min SRP OPGAVE HASTER
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive en srp opgave i Historie og matematik, men vil gerne have nogle bøger, kan en eller anden hjælpe eller komme med de kendskab de har til bøger indenfor disse fag, det skal handle om Arabisk matematik. -
Flammen og Citronen i forhold til virkeligheden?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal diskutere hvordan forholdet imellem filmen "flammen og citronen" og virkeligheden er? Er det godt eller dårligt at filmen digter på historien? Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal komme igang.. Håbede på lidt inspration? :) -
Emner til DHO - Det moderne gennembrud
ForumindlægHej, Jeg er ved at finde inspiration og kilder til min DHO. Jeg ved ikke helt hvilket emne jeg skal vælge. Jeg skal skrive om dansk og historie og jeg skal skrive om Det Moderne Gennembrud. Nogen ideer? På forhånd, tak :] -
Synkron><diakron?
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg er i gang med AT, hvor historie bl.a. er et af emnerne, og jeg vil meget gerne vide, hvad forskellen på en synkron og en diakron undersøgelse er. Jeg kan ikke forstå det, som står på wiki, så jeg håber der er nogen, som kan forklare det. Mange venlige hilsener Hyacinth -
FATTER DET IKKE ??
Forumindlæghej alle ;-) jeg har valgt studieretningen tysk A, samf B samt psykologi på B. Mit spørgsmål er skal jeg ved siden af disse fag også have mat, eng, dansk, historie og idæt hvis jeg skal på stx ? :) -
SRP om en bog?
ForumindlægHalløj, er der nogen, der ved, hvordan man skriver om en bog i sin srp? Overvejer nemlig at skrive om en bog i fagene historie og engelsk, men jeg er ikke lige helt sikker på, hvordan jeg ville skulle skrive srp'en. -
slaveri
Forumindlæghalløjsa jeg er igang med en historie opgave hvor spørgsmålet lyder "hvad betyder ordet slaveri ?" det jeg har skrævet ind til videre er "Ordet slaveri betyder at en person ejer et andet menneske og tvinger dem til at arbejde for dem" -
Life is a bitch and then you die af Robert Zola Christensen… ANALYSE
ForumindlægJeg skal lave en oplæg til en opgave i min danskklasse, vi skal lave en analyse af den danske novel "Life is a bitch and then you die" Men jeg forstår ikke engang historien helt. Kan nogen hjælpe mig? D: -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej Jeg søger en lektiehjælper, som kan hjælpe mig i matematik, engelsk, dansk, tysk, historie og oldtidkundskab. Jeg går i 3.g, og det sådan at eg får dårlige karakter, så derfor vil jeg have en som kan få det hævet det op. -
Haster ! Hjælp til AT metoder!
ForumindlægHej. Jeg skal skrive min synopsis i AT om terrorisme, og har fagene samfundsfag og historie. Min problemformulering går på mediernes dækning af 11.spetember og hvordan det har påvikret Danmarks udenrigspolitik i forhold til usa. Hvilke metoder skal jeg bruge og er der nogle der har en god diffi... -
Er gået helt i stå!
ForumindlægHej, .. Jeg skal skrive en historie opgave om nazityskland, og hitler.. - jeg kan ikke komme igang, ved overhovedet ikke hvor jeg skal starte, den skal afleveres torsdag og jeg er slet ikke gået i gang , er der nogle som kan hjælpe mig? -
resume
Forumindlægresume af en histori. kan i hjælpe mig med gramatiske fejl/ordstilling - ville hjælpe super meget Der Text handelt von dem Verhältnis zwischen zwei Jungen Menschen die an einen Fahrradtour gehen. Heinz, eine verbissen Athlet, denkst mehr an der Tour mehr an seine Kondition als seine... -
hjælp til en oversættelse...skal afleveres imorgen
ForumindlægTeenagers købekraft er meget stor. 1.Teenager’s who possess a large purchasing power. Det har den imidlertid ikke altid været. 2.It hasn’t been in the meantime. I gamle dage betragtede man ikke unge som en interessant gruppe. 3.In the past times you didn’t considered the young as a interes...
