Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5421 til 5440 af 14099
-
velfærdsreform
ForumindlægHej Jeg skal lave "min egen" velfærdsreform. Det er en fremlæggelse hvor jeg skal komme ind på hvad man kan gøre for at undgå at der ikke er penge nok i systemet fordi vi bliver for mange ældre i forhold til unge der kan forsørge dem. Har du nogen ideer, så skriv dem bare kort ned hv... -
Jævnstrømsgenerator - HASTER
ForumindlægHej med jer! Det ville være rigtigt dejligt hvis en af jer 2226 online mennesker lige kunne hjælpe mig med dette problem. Jeg skal snar til eksamen i fysik/kemi, og en af de mange emner er el-produktion. Til det tænkte jeg, at man kunne lave en jævnstrømsgenerator/dynamo og vise hvordan den ... -
diskuterende del ang. englands togterne
ForumindlægHej jeg skriver min dansk/historie opgave i øjeblikket, og skriver om de englands togte vikingerne foretog. Jeg har valgt at dele min problemformulering op i tre dele: redegørende, analyserende og diskuterende.. Den analyserende og redegørende har jeg okay styr på, mens den diskuterende er jeg ik... -
ideologier
ForumindlægHvad går liberalisme og socialisme ud på KORT OG PRÆCIST tak på forhånd :) -
mindre oversættelse
ForumindlægJeg sidder lige med en engelsk aflevering og skal oversætte følgende til engelsk: Laserstråler er ved at holde deres indtog på tandlægeklinikkerne og er dermed med til at reducere det skrækindjagende tandlægebor til en museumsgenstand. Den nyeste forskning har nemlig bevist, at man med laserapp... -
1. Hvilken indflydelse havde spanierne på indianerne?
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål omkring opdagelserne: Hvilken indflydelse havde spanierne på indianerne? håber der er nogen der kan hjælpe mig. -
Hvordan foregår historieeksamen?
ForumindlægJeg skal op i historie i stx her på mit tredje år, og jeg er ret meget i tvivl om hvordan man skal gribe sådan en historeeksamen an. Jeg har lavet kildekritik på mine tekster, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe det an til eksamen og hvad man egentlig skal snakke om til lærer og censor. Er ... -
Forsikringsmatematiker, Aktuar.
ForumindlægHej studieportalen! Så er tiden kommet til at søge ind på en videregårndeuddannelse. Jeg har haft matematik på A og fik her til eksamen et 7-tal. Mit spørgesmål er så om det er en god ide at læse til forsikringsmatematiker.? Snittet for at komme ind på KU er på de 8 stykker(i 2011), men jeg k... -
Almen studieforberedelse.
ForumindlægHej. Jeg synes, at det ville være en god idé, hvis man lavede et forum for almen studieforberedelse. Det ville være en god hjælp for folk, som skal have hjælp i forumet. Desuden ville det også være ret, hvis man kunne uploade opgaver og derved også hente inspiration. AT er jo et fag, som fylder... -
Kort oversættelse, rettelse?
ForumindlægDansk: Rosaura laver mad og familien bliver syg. Tita forbereder et kærlighedsmåltid, og Gertrudis tiltrækker en revolutionær, som bortfører hende. Da mamá Elena finder ud af, at Gertrudis arbejder på et bordel, forbyder hun døtrene at nævne hendes navn og brænder alle hendes billeder. Spansk: ... -
Dosisbegrebet - Radioaktivitet
ForumindlægJeg skal op i fysik C i næste uge, hvor et af spørgsmålene lyder således: "Du skal fortælle om alfa-, beta- og gammahenfald. Beskriv kort begrebet baggrundsstråling og forklar herefter dosisbegrebet." Jeg har aldrig hørt om dosisbegrebet før? Jeg har kigget i fysikbogen, intet. Det... -
eksamen
ForumindlægMå man tage notater med til den mundtlige dansk eksamen? Tak på forhånd -
SRP om kaffe i historie og kemi
ForumindlægHej Jeg skal skrive studieretningsopgave om kaffe/koffein i historie og kemi. Jeg synes det er svært at finde ud af, hvordan jeg skal gribe historiedelen an. Er der nogle af jer, der har skrevet om emnet, og som evt. har nogle ideer? På forhånd tak -
landbrug og vandmiljø !
Forumindlæger der nogle landmænd til stede? eller bare nogle der ved noget om landbrug . og kan svare på nogle af de nedestående spørgsmål eller eventuelt henvise til nogle gode links ... ? Hvad er dansk landbrug? Hvorfor har dansk landbrug problemer? Hvordan kan man løse problemet? Hvad går bæredygtighe... -
gode råd?
ForumindlægJeg ville hører om der er nogen af jer der kan komme med nogle gode råd til hvordan jeg kan blive bedrer til Dansk? Jeg har et andet etnisk baggrund, og syntes ikke selv at jeg er god til at tale og skrive. -
råd
Forumindlæghej...er der nogen der har gode råd/ideer til hvordan man kan forbedrede sig til mundtlig eksame i Eø -
De 4 P'er
ForumindlægJeg skal lave en virksomhedsanalyse af en basketballklub. ?Som ekstern analyse står valget i mellem Porters five forces eller PEST-analyse. ?Jeg har tænkt på De 4 P'er som intern analyse, men jeg ved ikke, om den er stærk nok. Hvad mener i? ?På forhånd tak for hjælpen. -
Skabelsen
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til eksamen i religion, og er igang med at skrive noter :D men er lige gået i stå ved skabelsen,.. har læst at der er to skabelsesberetninger: 1. = Kosmoprocentriske 2. = Antroprocentiske er der nogen der ved hva det lige er for "to skabelsesteorier" håb... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa, jeg er ved at forberede min mundtlige eksamen, og tænkte på en indledning, der er lidt anderledes end den kedelig: I would like to begin with a presentation of the text. Afterward I would like to compare this with the text .... Altså noget lidt mere fancy -
eksamen-idag
ForumindlægJeg skal op i dag Hvad er vigtigt at KUNNE Nogen der har været op- der kan hjælpe mig.- jeg har ISLAM JØDEDOMMEN ETIK KRSITENDOM Jeg ved bare ikke noget om ETIK
