Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5541 til 5560 af 14099
  • Keynes vs. Nils Bernstein - Ledighed og konkurrenceevne

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med følgende opgave: Argument'er ud fra en keynesiansk grundholdning imod nedenstående udsagn fra nationalbankdirektør Nils Bernstein: (Uddrag) : "Nu har vi haft en periode, hvor arbejdsløsheden har ligget under det naturlige niveau. Så må man nok kunne tillade,...
  • Hjælp til Vergangenheitsbewältigung og Weg zur Arbeit

    Forumindlæg
    Hvad er Vergangenheit overordnet? Og er der nogle som har en analyse af "Weg zur Arbeit" som er en sang/et digt? HJÆLP skal nemlig skrive om sangen, men har ikke forstået den helt
  • Essay om mobning

    Forumindlæg
    Godaften Jeg har fået til opgave at lave et essay, som skal handle om digital mobning. Jeg kan simpelthen ikke komme på nogen overskrift. Kan i give nogle forslag og ideer til nogle emner som kunne tages op?
  • Historisk baggrund for Ford og Samlebåndet

    Forumindlæg
    Hej Folkens Ville høre om der var nogen, som kunne give nogle forslag til, hvordan jeg kan arbejde med Ford historisk set ? Skriver om Ford i AT i fagene: Historie og erhvervsøkonomi. På Forhånd tak for hjælpen! Mvh Søren
  • vandmiljø

    Forumindlæg
    hvilken betydning kan geneta blering af våde enge få for miljøet i vandløbene? nogle stikord. Har skrevet Fordelen ved genetableringen af våde enge, kan være, at fosformængden er halveret, hvilket vil sige, at der ikke bliver tildelt nær så meget fosfor til vandløbene og ud i søerne.
  • Metoder til AT

    Forumindlæg
    Jeg skriver AT for tiden og skriver i naturgeografi og samfundsdag. Hvad skal man skrive under metoder? Hvad gør jeg?
  • Essay? Hvad er det?

    Forumindlæg
    Jeg skal snart afleverere en dansk stil - nærmere betegnet et essay. Mit problem er bare, at jeg ikke ved hvordan man laver sådan et! Er der noget der kan forklare det? Det haster en smule.. Mange tak for jeres hjælp!
  • The shining mountain

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og analyserer "The shining mountain" af Alison Fell, men nu er jeg gået i stå. Jeg kan simpelthen ikke komme op med et ordenligt forslag til hvad temaet kan være, og hvorfor. Er der en venlig sjæl der kunne hjælpe mig en smule?
  • Metode i samfundsfag?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med metode i AT i samfundsfag. Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilke metoder jeg har brugt. Jeg har kigget på Giddens teorier omkring identitetsdannelse. så jeg har anvendt den teori på en novelle i tysk? hvilke metoder har jeg brugt?
  • Michael Strunge Hjælp.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, Michael Strunge har altid interesseret mig, og jeg har altid været vild med hans digte, specielt digtsamlingen: "SKRIGERNE" - intet mindre end genialt efter min mening, men er løbet lidt ind i en blindgyde, da jeg ikke kan forstå digtet: "JEG GIDER IKKE", det...
  • Hvordan mente man 'det gode liv' var under det moderne gennembrud?

    Forumindlæg
    Hvordan mente man 'det gode liv' var under det moderne gennembrud? Og hvordan mente Henrik Ibsne det var?
  • Test

    Forumindlæg
    Er det evt- en mulighed for at udvikle/have nogle flere test herinde på siden? Jeg er selv personlig meget glad for testene herinde på siden. Men synes måske at det efterhånden er lang tid siden, at der er kommet nogle nye til, ikke sandt? Tænker især på samfundsfagdelen, hvor der ikke er kommet ...
  • Gå fra 02-->10 evt 12?

    Forumindlæg
    Er der nogen her inde fra der har prøvet at få en lor** karakter, for derefter at få topkarakterer? HVad gjorde i, hvad skulle der til? Og hvorfor fik du/i netop den karakter du/i gjorde?
  • Universitet

    Forumindlæg
    Hej alle derude Jeg har et meget "simpel" spørgsmål: hvorledes er universitetet forskelligt fagligt og socialt fra gymnasiet?
  • HJælp til problemformulering

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har virkelig et problem. jeg skal skrive en opgave om oplysningstiden, men kan simpelthen ikke komme på en problemformulering.. Nogen der har nogle ideer???
  • Normalfordeling

    Forumindlæg
    Hej derude :) Jeg er igang med at skrive en rapport omkring normalfordeling og jeg har problemer med at finde viden omkring dette. Derfor ville jeg hører om der var nogle af jer herinde som lå inde med nogle rigtig gode notar omkring normalfordeling og den teorien omkring den.
  • Eksamen fysik

    Forumindlæg
    I dag fik vi afvide vores 2 udtrækningsfag, skriftlig fysik og skriftlig tysk. Uheldigvis!!! Har i en anelse om hvad jeg kunne blive sprugt om til sådan en skriftlig fysik? Eller eventuel et link omkring fysik hvor jeg kan øve mig, og en FSA fysik af de foregangene prøver?
  • Engelsk disposition

    Forumindlæg
    Hejsa :). Jeg ville bare høre om der er nogle der har noget gode ting jeg kunne skrive på min disposition? - Jeg har om school shootings, og jeg er lidt blank lige nu. Så håber i kan hjælpe min :). Tak på forhånd
  • Råd til hvornår man skal bruge referat eller resume

    Forumindlæg
    Hey all :) Jeg sidder her med min 2.g opgave og ved ikke helt hvornår man skal bruge referat eller resume? Håber der er nogle der kan forklare det for mig :) //Nadja89
  • FSA

    Forumindlæg
    Hej derude! Hvis man har trukket pressefoto i fordybelses område til Dansk eksamen, hvad kan man så bruge af oplæsningstekster??