Søgning på: biologi pensum. Resultater: 5701 til 5720 af 11183
-
Mundtlig Erhvervsøkonomieksamen
ForumindlægHej hvor længe har man til forberedelse og eksamination og hvordan kunne de typiske spørgsmål lyde? -
Kan man komme op i billeder/reklamer i 3g, mundt. Dansk??
Forumindlæg? -
Hvad sker der???
ForumindlægHej med jer!Jeg skal op i eksamen i samfundsfag her imorgen, jeg går i 2.g og det er self mellemniveau??Men af gode grunde har jeg ikke haft mulighed for at læse det hele igennem og jeg ville høre, tror i at det er muligt ved hjælp af de 126 siders fantastiske noter at score over 6 uden at ha læs... -
Løsning til differentialligning
ForumindlægEn havkats længde L (målt i cm) som funktion af den alder (målt i år) antages at være løsning til differentialligningen: dL/dt = 0,619 * e^(-0,22t) * L. Find forskriften for L. Kan nogen hjælpe? -
Dansk mundtlig
Forumindlæghey derude.. nogen der har været til mundtlig studentereksamen i dansk , der ville give mig nogle gode råd.. fx til hvordan eksamen foregår, og hvad der skal lægges vægt på..osv -
Engelsk eksamen B
ForumindlægJeg skal til engelsk eksamen b-niveau her på tirsdag.. Nogle der har nogle gode råd...? Frygter virkelig den eksamen...!!! -
mht. selvstuderende stx
Forumindlæghej, jeg har lige fået brev om at jeg er blevet selvstuderende. går iøvrigt i 3.g. har haft for højt fravær og manglende opgaver, hvilket jeg ellers havde tænkt mig at rette op på, så det er noget møj. ved ikke helt hvad mine muligheder er nu, om jeg skal tage mine eksamener til sommer eller ej... -
Hvilken avis bringer normal kvotienterne?
ForumindlægHejsaHvilken avis bringer normal kvotienterne?Jeg synes tidligere at have læst dem i avisen - men husker ikke, hvilken en det var.Vi er en del ferieafløser der skal gå hele dagen, før vi kan komme hjem og tjekke post - så ville være rart at kunne få et hint fra morgenstuden.Kath. -
Tandlægestudiet
ForumindlægHej Jeg overvejer at søge ind på odontologi og ville lige høre om der er nogen af jer derude, som har gået eller stadig går på tandlægestudiet? Kunne godt tænke mig at høre, hvad i synes om selve studiet og sådan lidt af hvert :) Wafa -
Dum HFer søger matematikgeni!
ForumindlægSom du kan læse på min profil tager jeg matematik om i år, fordi jeg kun fik et 6 tal i det sidste år. Jeg modtager undervisning i det på VUC, men jeg vil alligevel høre om der ikke sidder et matematikgeni derude, som kunne tænke sig at hjælpe en dum lille HFer med hendes afleveringer? -
Niveau til Fysik OL
ForumindlægJeg tænkte på, hvordan niveauet til Fysik OL plejer at være. Hvor mange går videre? Hvor mange stiller op? Hvor mange opgaver plejer skal man at skulle løse for at komme med? Nogen der har været med før, der ved noget om det? -
Eksamen istedet for årskarakter
ForumindlægHej Jeg forventer at få 4 i årskarakter i religion, som jeg afslutter i år. (2.g, STX - C-niveau) Måske ikke en videre uretfærdig karakter, da faget aldrig rigtigt har været velsignet med den store interesse fra min side af. Jeg er dog overbevist om, at jeg til en eksamen kan snakke mig til minds... -
Mundtlig kemi
ForumindlægHej Jeg skal op i kemi mundtlig om ca. 1 uge. Er der nogen som har nogle forslag til, hvordan jeg skal læse op ?? På forhånd tak:) -
Perspektivering!!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal perspektivere til en engelsk tekst, der hedder "The red line" i min at-eksamen på tirsdag, men der er ingen, der har teksten og jeg kan ikke finde den nogle steder på nettet! Derfor vil jeg spørger om, der er nogen, som måske ved hvor på nettet jeg kan finde h... -
Mediefags eksamen?
ForumindlægHej allesammen I næste uge skal jeg op til den afsluttende eksame i mediefag.. har ikke været oppe i det før, så er i tvivl om hvordan det foregår, og hvad man skulle kunne, samt hvad der lægges vægt på. Jeg ved at jeg skal op i min eksamensproduktion(som er en kortfilm), men hvad skal jeg sige o... -
Bio afl
Forumindlægforskellige former for nedarvning, hvad menes der præcis med dette? er det om fx gensplejsning ? -
Samfundsfag årsprøve-
ForumindlægJeg er blevet udtaget i samfundsfagsårsprøve. Og jeg skal op her i næste uge. Men jeg er bare ikke helt sikker på hvordan det foregår, altså selve eksaminationen. Er der nogle der måske har prøvet det, der vil give mig en hjælpende hånd? På forhånd tak! -
differentialligninger
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvordan man løser en differentialligning hvor der står plus/minus mellem x og y??? Er der en del vil vise mig det..??fx. dy/dx= x+y ellerdy/dx= y-x+1 -
Fehlings prøve. ??
ForumindlægNogen der ved:Hvorfor viser fehlings prøve ikke positivt med Benzaldehyder?Jeg ved godt den ikke gør, det står der over det hele.. Men hvorfor ikke? Kan den ikke oxideres med kobber ionen??- og kan Benzaldehyd danne hydrogenbindinger? Jennifer -
Forsøg til fysik eksamen
ForumindlægJeg skal op i FSA i fysik her om et par dage, men er i tvivl om, hvilke forsøg jeg kan bruge til de forskellige emner. Jeg skal bruge 2-4 forsøg inden for hvert emne (dem jeg har skrevet, er dem jeg allerede har). Induktion -Mini elværk Radioaktivitet - Geigertæller Baser Salte og neutralisation ...
