Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 5861 til 5880 af 14598
  • Apartheid

    Forumindlæg
    Hej Alle! Jeg skal til mundtlig prøve på torsdag og sidder og er i gang med at forberede mig.. Jeg har om Nelson Mandela og hans liv Jeg kan ikke finde nogle hjemme sider omkring hvordan HAN bekæmpede apartheid? Nogle der har nogle gode hjemmesider? PÅ forhånd tak!
  • Udvikling ! Har brug for hjælp!

    Forumindlæg
    Kan i hjælpe? Jeg er i gang med at skrive en stil, der skal handle om udvikling, Har skrevet noget af hvordan barnet udvikelig sig, og noget af hverdages liv. Men den fyldt kun halv anden side. .og skal skrive i 2 sider.. kan i kom med nogle eksempler?
  • Udvandring til Amerika

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en stil om livet omkring 1900. Jeg har fået et billede og skal skrive en 5-10 sider stil ud fra det. Er der nogen der kan komme med nogle idéer til hvad den kunne handle om? Og er der nogen af jer der ved noget om danskernes udvandring til Amerika? På forhånd tak.
  • Spørgsmål ang studie

    Forumindlæg
    Hej. Nu er det sådan at jeg til september starter på Farmacistudiet på KU. Jeg vil i den forbindelse høre om der er nogle af jer der kan fortælle lidt om dette studie? Hvordan foregår undervisningen, det sociale liv, hvor meget tid skal bruges på læsning/ lektier om dagen?
  • Stil om ..

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en stil om at være hjemløs. Jeg skal forestille mig et liv som hjemløs. Jeg ved overhovedet ikke hvor jeg skal starte.\nNogen der kan hjælpe? Nogen der måske har skrevet om emnet før?
  • sætning

    Forumindlæg
    Er dette korrekt? Albrecht havde et hårdt liv, og det er grunden til at Albrecht begik selvmord. Albrecht hatte ein schwieriges Leben, und das ist den Grund der Albrecht Selbstmord beging. Er i tvivl om "den Grund" hvis det er forkert, hvad er det korrekte?
  • Historieopgaven i 2.g - hjælp til indledning!

    Forumindlæg
    Jeg har svært ved at få formuleret en ordentlig indledning til min historieopgave(en redegørelse for dagliglivet i Pompeii samt det politiske liv)- og sidder lidt fast! Håber, nogen kan hjælpe?!:)
  • Rettelse af essay

    Forumindlæg
    Godaften! Er der nogen der vil rette mit essay? det handler om universet, og om der er liv andre steder end jorden. Skal sende det inden kl. 24. Der er mit første essay, men jeg synes ikke at det gik så godt hah
  • oversættelse fra sri lanke til dansk haster

    Forumindlæg
    Hejsa er der nogen som kan hjælpe mig med at oversætte dette til dansk Takker på forhånd oya kauda.ayi kathakar anne neththe . oyata sinhala berida.lm nlrosha. live in kurunegala. in sri lanka
  • Naturfagshjælp til en matematisk dum sproglig!

    Forumindlæg
    Jeg mangler meget hjælp til opgaver 6, 7 og 8. Skal ikke bare have resultater, for vil selv regne det, men mangler hjælp! Opgaverne findes på følgende link:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/natur-2005-17-1.pdfHjælp! Bare en forklaring til en enkel opgave vil redde mit liv :)
  • tiden efter reformationen

    Forumindlæg
    Forestil dig, at du er bonde og lever i Danmark efter reformationen. Skriv et brev til en fjern slægtning i et katolsk land, og fortæl om, hvordan dit liv er nu efter reformationen Hvordan skal jeg gribe den an
  • En sætning

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med at oversætte følgende sætning, som jeg ikke selv lige kan få sat sammen på en hensigtsmæssig måde. Lad børn være børn, for de de vil tids nok blive voksne. Barndommen har man kun en gang i livet.
  • Differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har brug for hjælp, og det er nok bare mig som er helt dum på matematik, men jeg forstår ikk hvordan jeg skal gøre rede for differentialkvotienten? Jeg har ingen ide om hvad det er? Er det evt noget som man kan relatere til det virkelige liv?? Håber virkelig i kan hjælpe mig!
  • Analyse af den lille pige med svovlstikkerne

    Forumindlæg
    Hejsa jeg skal til terminsprøve i dansk på tirsdag og skal analysere den lille pige med svovstikkerne, det har jeg gjort men mit fordybelsesområde er Livet på godt og ondt så derfor skal jeg perspektivere til det og romantikken, men jeg kan ikke helt finde ud af det,altså hvordan jeg skal perspek...
  • AU besat

    Forumindlæg
    På det medfølgende link kan man se ekspempler på utilfredsheden med regeringens forslag til stramninger på SU området. Det ligner noget man har set i ”husker du…. (70’erne)” på DR2. Spændende med lidt liv i gaden.http://www.hum.au.dk/nyheder/2006/0518besat.htm
  • Psykologi

    Forumindlæg
    Hej. ER der nogen der kan hjælp mig med at analysere : Nu mester Moni sit liv? giv analyse psykologisk set og indrag forskellige psykologisk retninger. Jeg har kigget på nettet, og fandt noget, men de har ikke hjulpet mig videre. Håber en kender til det? på forhånd tak:-)
  • Jeg skal til eksamen i morgen, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp! :)

    Forumindlæg
    Jeg har fået at vide, at jeg bl.a. skal kunne følgende: Forklar begreberne værdighed, livets ukrænkelighed, selvbestemmelse og skråplanseffekt. Er der nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig med det? På forhånd tak!
  • misbrugt

    Forumindlæg
    hej alle jer derude. jeg har lige et spørgsmål vedr. mit projekt.. hvis i fik dette spørgsmål "hvem er det der misbruger kvinder" hvad ville i så svare? altså det kunne fx være mænd som ikke har et godt liv sammen med sin kone? kunne i komme med flere ideer? ;) mange tak på for...
  • Styr på begreber

    Forumindlæg
    Der findes to skæbnebegreber: móira, som er det forudbestemte, og tyché, som er det tilfældige. Jeg husker det som, at når man taler om móira, så er der tale om nogle kvinder, der spinder livets væv, men er der nogle, der kender den eksakte forklaring?
  • Nietzsche

    Forumindlæg
    Hvordan definerer Nietzsche herremoral (jf. Karen Blixens to udgaver)? Hvorfor er det bedre end slavemoral? Hvorfor er det alligevel slavemoralen, som har sejret? Hvordan må han derfor vurdere Kallikles’ Sokrates’/Platons og Homers opfattelse af det gode liv?