Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 5901 til 5920 af 14598
  • Tommelise

    Forumindlæg
    jeg er i gang med at skrive 2.g opgave om Tommelise. altså om HC andersens udageve og filmudgaven. men er gået lidt i stå ved hvad der i HC andersens liv der kan have haft indflydelse på Tommelise. nogle der kan hjælpe?
  • fotosyntese.

    Forumindlæg
    Hej Jeg forstår ikke den her sætning, er der en der kan omformulere den for mig? " i fotosyntese indgår CO2. Derved holdes CO2 - koncentrationen nede på et niveau, der kan give grundlag for et klima, som livets mangfoldigheder kan eksistere i. "
  • "af et godt liv"

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til at analysere af et godt liv som er skrevet af Leif Panduro. Det har ikke været muligt for mig at finde opgaver om den herinde så jeg håber på at høre fra nogen af jer der har en analyse liggende da jeg synes den er lidt underlig
  • Dansk analyse af Anne Franks Dagbog

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive dansk-historie opg. hvor jeg skal analysere Anne Franks udvikling som person under krigen og forholdet mellem beboerne og deres liv under jorden, men hvilke "regler" er der for sådanne analyser?
  • Verdensvasen

    Forumindlæg
    Hvad handler denne takst af Martin Bigum om? Som jeg ser det handler det om tanker eller drømme, som giver et stort indtryk. Eventuelt det mærkværdige og uforklarlige i livet, som i et sekund kan blive klart, men kun er en erkendelse i kort tid.
  • Jeg skal have en foklaring>Irregular verbs.

    Forumindlæg
    Jeg ved godt hvad irregular verbs er.. Men har prøvet at slå de her odr op, men der er ingen af dem der er det? Live, jump, like, laugh, kiss, put, talk, smile, wait, visit, lift, hurt, organise.. Det er to af disse ord der skal være irregular verbs. Håber på hjælp. det er til i morgen!
  • Kilder til jødeudryddelsen

    Forumindlæg
    Hej! I AT skal jeg skrive om jødeforfølgelsen i Tyskland med fagene historie og tysk. Til det skal jeg bruge nogle historiske kilder på tysk (fx. en jøde der beretter om livet i Tyskland under krigen). Er der nogen der har et link til sådan nogle kilder? :)
  • Rette min tysk

    Forumindlæg
    Nogle der har lyst til at se min stil igennem for grammatiske fejl (privat, da jeg skriver om en oplevelse i mit liv)? Har brugt ordbog & grammatikbog, så har gjort alt det jeg kunne.
  • Bange for eksamen!!

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal op til spansk paa fredag og er rent ud sagt hunderaed.. Hvis der er nogle derude som ville goere mit liv lidt lettere og skrive hvis de har nogle notater eller et eller andet om El Bola. Jeg skal nemlig lave et oplaeg.. Haaber der er nogen derude der vil hjaelpe!!
  • Notater til bøger i Samfundsfag

    Forumindlæg
    Hej:) Der er ikke tilfældigvis nogle, som har lavet nogle gode og overskuelige noter over enten "Liv i Danmark" af Benny Jacobsen og Ove Outzen eller "Politik og økonomi" af Gregers Friisberg. Jeg skal nemlig op til samfundsfagsprøve (1.g) meget snart, og det ville virkelig væ...
  • Det danske demokrati

    Forumindlæg
    Hvordan træffes politiske beslutninger i Danmark, hvilke aktører involveres og hvilke i det hele taget deltager i det danske politiske liv og hvor er magten fordelt i samfundet. Jeg har nogenlunde styr på det ... vil bare høre om der er nogen som ved mere om det!
  • Eksamen (C niveau)

    Forumindlæg
    Jeg kan komme op i følgende emner: 1. Det gode liv Hvordan skal vi forstå begrebet "Det gode liv"? Hvad er socialiseringens forudsætninger for et godt liv, hvordan og hvorfor forsker sociologerne i det, hvordan står det til med sociale forskelle i Danmark? Hvilke bud på det gode liv f...
  • En sætning

    Forumindlæg
    Sidder og bøvler lidt med denne sætning, synes det lyder forkert når jeg oversætter den. Den moderne spanske kvindes liv La mujer española moderna vida difícil. Den burde være let nok, men kan ikke lige få det til at passe. På forhånd tak.
  • Tænk nu hvis...

    Forumindlæg
    CO2 er livets kilde uden det kan menneskeheden, eller retter alle levende organismer ikke eksistere… Også var det at jeg tænkte, hmm… tænk nu hvis Gud var CO2… ved godt det lyder lidt skørt, men tænk nu hvis...?
  • Min Drøm

    Forumindlæg
    Jeg har altid ønsket mig at åbne en butik, måske en tøjbutik eller en restaurant. Jeg studerer lige nu og kommer til at gøre det i 4 år, men hvis man senere hen i livet ville åbne en butik, mens man arbejder som lærer, kan det egentlig lade sig gøre?
  • Astronomi - fænomener- et godt link

    Forumindlæg
    Til de astronomi-interesserede: http://www.dmi.dk/dmi/soendags_himmel_er_aarets_mest_spaendende Meget gode korte beskrivelser. Var der forresten andre end mig der live-streamede Felix' rekord-spring i søndags? Homo Sapiens er da awesome!
  • Indflydelse

    Forumindlæg
    Jeg skal diskutere hvilke muligheder den enkelte dansker har for at få indflydelse på beslutninger i det politiske liv. Min lærer siger, at vi skal inddrage lobbister. Det kan jeg slet ikke forholde mig til. Hvad har lobbister med den enkelte dansker at gøre?
  • to sætninger, hjælp ) :

    Forumindlæg
    hvordan siger man: "Men Franz har ikke lyst til at gøre karriere. Han er den dygtig medarbejder i banken om dang, men om aftenen lever han et andet liv." Har prøvet og prøvet men er ikke kommet fra til noget fornuftigt!!!
  • Hjælp det haster !!!

    Forumindlæg
    En rask kvinde på 25 år, får at vide at hendes far har huntigtons sygdom. Forklar ud fra en krydsningsskema hvad sandsynligheden er for at kvinden selv vil udvikle sygdommen senere i livet? Kvinden er gravid hvordan vil du rådgive hende
  • Hjælp det haster !!!

    Forumindlæg
    En rask kvinde på 25 år, får at vide at hendes far har huntigtons sygdom. Forklar ud fra en krydsningsskema hvad sandsynligheden er for at kvinden selv vil udvikle sygdommen senere i livet? Kvinden er gravid hvordan vil du rådgive hende