Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6061 til 6080 af 14099
-
Mutationer i celler
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SRP opgave, som drejer sig om "ulykken i Tjernobyl". Jeg skriver i fagene fysik og biologi. Jeg har lige et sprøgsmål, som omhandler biologi delen... Er der mon nogle der ved hvilken form for mutation, der er tale om når man snakker om celler der er blev... -
Mutationer i celler
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SRP opgave, som drejer sig om "ulykken i Tjernobyl". Jeg skriver i fagene fysik og biologi. Jeg har lige et sprøgsmål, som omhandler biologi delen... Er der mon nogle der ved hvilken form for mutation, der er tale om når man snakker om celler der er blev... -
Super size me metoder
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive i synopsis i AT. Jeg skal se super size me, og jeg skriver om fedme i USA i engelsk og biologi. Mit spørgsmål er; hvilke metoder vil i sige der er brugt til at undersøge McDonald's mad mht. fedme i filmen Super Size Me og med hensigt på metoder i biologi? -
Problemformulering emulgator
ForumindlægHej Jeg skal snart aflevere AT og skal derfor udtænke en problemformulering. Jeg skriver i biologi og kemi. Jeg har valgt at beskæfte mig med emulgatorer. Jeg har fundet en emulgatorer som menes at kunne nedsætte kolesteroltal. Jeg kunne godt bruge lidt inspiration til problemformuleringen, hvo... -
AT tale papir?
ForumindlægSkal op til AT årsprøve i biologi og idræt på fredag og er desværre kommet i problemer med mit talepapir.. Jeg ville hører om der var nogen der havde et talepapir jeg kunne bruge som skabelon? Det behøver ikke være i biologi eller idræt, men bare så jeg har noget at gå efter, da jeg ikke har prøv... -
Nedarvning på godt og ondt
ForumindlægHej derude! Jeg står og skal til biologi eksamen om 14 dage og vil selvfølgelig forberede mig så godt som muligt, da jeg virkelig er en dør til biologi i forvejen. Nu er jeg så stødt på dette spørgsmål: "Forklar hvilke faktorer der undersøges for, når potentielt donerblod testes, og gør... -
Ændring af studieretning
ForumindlægHej Alle. Jeg skal starte i 1g efter sommerferien! Men jeg har lyster ikke min allerede valgte studieretning Kemi A, Biologi B og Matematik A. Hvor jeg hellere vil Biologi A, Idræt B og Matematik B (også ved hjælp af et eller andet, få den op i A). Kan dette lade sig gøre, selvom der kun er en ... -
Blodtyper: nedarvningsmønster
ForumindlægHej. :) I biologi skal jeg skrive om blodtypernes nedarvningsmønstre. Jeg har læst i min biologi bog og på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde noget som jeg synes forklarer det, i hvert fald ikke noget jeg lige forstår. Så hvis der er nogen der kan forklare det, så det er nogenlunde nemt ... -
Elektricitet- Bæredygtig energi eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg skal lave nogle arbejdsspørgsmål indenfor overemnet elektricitet og underemnet bæredygtig energi. Kan I komme på nogle arbejdsspørgsmål indenfor fysik/kemi, biologi og geografi som har en sammenhæng med mit overemne og underæmne fx. hvad er elektr... -
Bæredygtig energi til elksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg skal lave nogle arbejdsspørgsmål indenfor overemnet elektricitet og underemnet bæredygtig energi. Kan I komme på nogle arbejdsspørgsmål indenfor fysik/kemi, biologi og geografi som har en sammenhæng med mit overemne og underæmne fx. hvad er elektr... -
Elektricitet- Bæredygtig energi eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg skal lave nogle arbejdsspørgsmål indenfor overemnet elektricitet og underemnet bæredygtig energi. Kan I komme på nogle arbejdsspørgsmål indenfor fysik/kemi, biologi og geografi som har en sammenhæng med mit overemne og underæmne fx. hvad er elektr... -
temperatur - optimum - tættest på maximum - hvorfor?
ForumindlægHejsaTemperatur - optimum - tættest på maximum - hvorfor?Ja - syes ikke jeg finde et ordentlig svar.Et bud kunne være - ved at sænke temp. ødelægges membran og proteiner. Ved højere temperatur sker det samme, men der vil også være affaldstofffer fra stofskiftet, hvilket måske er grunden.Måske ogs... -
Bærbare i undervisningen
ForumindlægFlere og flere elever på ungdomsuddannelserne betræder de aldrende bygningers gange selvsikkert og stilsikkert med en Apple eller IBM under armen. Den bærbare computer er ved at blive en lige så fast bestanddel i skoletasken som linealen, ordbogen eller lommeregneren. Umiddelbart virker det som e... -
hjælp!!
ForumindlægHej Er der nogen, der kender en, der er go til biologi (så han/hun har læst min til B-niveau) og som gider læse min SRP igennem?? På forhånd takk!! :-) -
Hjertets funktion
Forumindlægvi er i en biologi opgave blevet stillet spørgssmålet: giv en kort oversigt over blodets vej gennem hjertet? Hvad er hjertets funktion? Plz hjælp! på forhånd mange tak -
Bio...
ForumindlægHey, Er der nogen, som har nogle gode noter til biologi omkring ”fysiologi” (højniveau)? Jeg vil virkelig blive glad hvis nogen havde -og vil læg dem ude på siden…:-) På forhånd takHilsenLine -
Sørestauering
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har problemer med denne opgave i biologi "sørestauering". Jeg har ikke kunne finde hælp andre steder, så håber i vil hjælpe mig. Jeg har vedhæftet filen. Hilsen Signe. Tak på forhånd! :) -
Hvorfor sætter vi heste på græs?
ForumindlægHej Jeg skal lave en fremlæggelse i biologi og jeg har så fået et spørgsmål, der lyder sådan her: Hvorfor sætter vi heste på græs? Jeg håber i vil hjælpe :-) -
Kontrolforsøg - Blodpletter på tøj
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med biologi, og er blevet i tvivl om hvad en kontrolforsøg er. Det drejer sig om opgave 4 punkt 2. (se vedhæftet fil) Håber der er nogen der kan hjælpe! :) -
haster bio eksamen august 2011
ForumindlægHej allesammen, er der nogle af jer der har lavet Biologi eksamen august 2011. Det vil være en stor hjælp, hvis i har lavet Opgave 4. Complex Vertebral Malformation.. Da jeg er lidt i tvil om jeg har lavet det rigtigt
