Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6301 til 6320 af 23765
  • Kovalent eller ionbinding

    Forumindlæg
    Er der en som vil hjælpe med at forklare hvorfor "Ni5La" er en ionbinding og ikke en kovalentbinding? Er det ikke korrekt forstået, at man kan afgøre et molekyles bindingstype ud fra elektronegativitetsforskellen, ΔEN? Jeg får ΔEN mellem lithium og Lathanum til 0.8, så bur...
  • Kemi er forvirrende

    Forumindlæg
    hmm.. jeg skal lave en kemi rapport om NaHCO3 og jeg fatter hat af den.. masse, er det, det hvor meget stoffet vejer? f.eks: masse= n/M? og hvis koefficenten er f.eks: 2NaHCO3 så er den molen 2 ik?
  • Idealgasligning

    Forumindlæg
    Er der nogen af jer der har lavet en rapport om idealgasligningen.
  • Hvad kan én få til at dumpe til ekamensprojektet?!

    Forumindlæg
    For at gøre en lang historie kort, så er jeg virkelig på skideren. Jeg valgte et emne jeg ikke skullet have. Aldrig vælg et emne man synes er spænende, altid tjek hvad pokker der ligger bag al éns fascination... Skip længere ned hvis at du ikke vil have baggrundsinfo Jeg er så gået hen og vælge...
  • Hvad er statik elektricitet... med nemme ord

    Forumindlæg
    Hvad er statisk elektricitet.. jeg har søgt nogle steder på google... men forstår det altså ikke helt..
  • Hjælp herinde -> kilder?

    Forumindlæg
    Hvis jeg får hjælp herinde til en opgave i fx fysik/kemi, skal jeg så skrive det i opgaven under kildefortegnelse? Hvordan skal man så skrive det?Svarer det ikke bare til hvis jeg får hjælp af mine forældre/søskende, for det gør jeg nogen gange, og der skriver jeg ikke nogen kilder.
  • Ascorbinsyre

    Forumindlæg
    Hej (: Jeg skal skrive en rapport om Ascorbinsyre (vejledning vedhæftet) Hvad skal jeg have med i teoriafsnittet ? (: Tak! (:
  • drivhuseffekten

    Forumindlæg
    Hej en venlig derude der kan rette min nv rapport til eksamen? Det handler om drivhuseffekten
  • Rette

    Forumindlæg
    Nogen som vil rette min rapport??? Link: http://peecee.dk/?id=6649
  • kvartilsæ

    Forumindlæg
    hej der står i min rapport at hvad en kvartilsæt er er det ikke den der med at der er 2 punkter som er 25 % og 75 %
  • Teorien bag "Fremstilling af et salt vha. metaller"

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har noglelunde styr på hvordan man fremstiller et salt vha. metaller: (Til forsøget brugte jeg disse to metaller: Zink (Zn) og Magnesium (Mg)) Når man putter metallerne Zink (Zn) og Magnesium (Mg) ned i saltsyren (HCl) vil metallerne blive opløst i saltsyren. Når al syren har re...
  • Simpel kemi på 1.g sproglig niveau

    Forumindlæg
    Bor, kulstof, sicilium, fosfor, arsen, selen. tellur, iod, astat.- Fysiske/kemiske egenskaber som disse stoffer har til fælles?
  • Er kobber sulfat et salt?

    Forumindlæg
    Er kobbersulfat et salt? Hvis ikke hvad er det så? Og har et forsøg, som lyder; 2 teskefylde kobbersulfat er i en porcelæskål. Skålen opvarmes, samtidig med der røres i CuSo4(kobbersulfatet) Hvad sker der med den blå farve? og hvorfor? Har ikke udført forsøget, men vil tro det bliver hvidt, da...
  • Definition af salte

    Forumindlæg
    Hej Jeg er kun lige begyndt på kemi og arbejder med salte. Hvordan kan jeg finde ud af hvorvidt en ionforbindelse er et salt eller ej? Har forsøgt at forstå gylendals definition og kan ikke finde en forklaring i mit materiale. Min opgave går ud på at finde den kemiske forbindelse der ikke er et ...
  • Boy Kill Boy - Civil Sin

    Forumindlæg
    Er der nogle som har den sang?
  • hvad skal der gælde for at atombindinger kan lede strøm?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har en kemirapport for, og der er et spørgsmål, der hedder "Hvad skal der gælde for at atombindinger kan lede strøm?", og kan ikke finde noget på nettet. Nogen der kan hjælpe?
  • imperialismen

    Forumindlæg
    hvad var imperialismens betydning for 1 verdenskrig
  • Udvidelse af stoffer i kulde

    Forumindlæg
    Det er et meget simpelt spørgsmål, er der nogle stoffer, på nær vand, som udvider sig ved kulde? Skal bruge et stof der udvider sig ved kulde, dette er et personligt projekt ;) Mvh. Theis Jakobsen
  • Gasser der undviger

    Forumindlæg
    Jeg har dette sprg "Hvorfor er Na2O, NaOH og Na2CO3 faste stoffer, mens H2O og CO2 er gasser, der undviger?" til en opgave, men jeg kan ikke helt finde den røde tråd i, hvorfor Na2O, NaOH og Na2CO3 er faste stoffer, mens H2O og CO2 er gasser, der undviger?
  • elektrisk ladning

    Forumindlæg
    Hvorfor er det sådan, at man man oplader en metalplade med negativ elektrisk ladning og forbinder den til et elektroskop og derefter lyser den med kortbølget UV-stråle fra en kviksølvlame, at den negative ladning så forsvinder?