Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6361 til 6380 af 23765
-
Redoxreaktioner og vandig opløsning af metalioner
ForumindlægJeg skal forklare redoxreaktioner mellem et metal og en vandig opløsning af metalioner (hvor man så også kan komme ind på spændingsrækken) Men det siger mig ikke rigtigt noget, ud fra hvad der står i pensum. Er der nogen som kan forklare mig det, eller give en henvisning til en side som foklar... -
Massseprocent
ForumindlægEt bestemt metal M danner forbindelsen MBrx, hvor masseprocenten af brom er 71.5 % Jeg har antaget en gram af stoffet, og finder stofmængden n(Br) = 0.715/79.90 = 0.0089 g/mol. Men så kan jeg ikke rigtig se hvordan jeg skal videre. nogen der har et hint? -
haster eksame
Forumindlæghej alle sammen. jeg skal snart op til mundtlig fysik og er rigtig nervøs, men min dispositioner hænger lidt. jeg skal op i magnetisme, ioner og salte, radioaktivitet og atomet og vil gerne have hjælp i de følgende emner: magnetisme og radioaktiviter. især strøm er jeg virkelig bagud med! det v... -
Mundtlig årprøve
ForumindlægHej. Jeg går i ottende klasse nu, og skal snart have en årsprøve i fysik. Jeg klarer mig relativt fint i fysik er lige hjemvendt med et 10-tal fra en rapport omkring vedvarende energi. Min pointe er dog, hvordan kan man score 12 i ens mundtlige årsprøve, altså er der noget man skulle kunne gøre... -
Forslag til hvad jeg kan skrive om?? :S
ForumindlægHejsa! :) Jeg sidder lidt med en tanke her, da jeg skal skrive en rapport som omhandler muskelstyrke. Rapporten skal jo være et mix mellem fysik og biologi, men problemet er bare teorien til rapporten. Altså, i biologi er det jo let at skrive om selve musklernes opbygning osv. Men hvad så me... -
Spændingsrækken
ForumindlægJeg er med på, at de uædle metaller nemere går på ion-form og korrodere nemere end de ædle metaller. Men hvordan hænger spændingsrækken sammen med spænding? -
teknologieksamen på htx
Forumindlæghvordan foregår en tek eksamen og hvad skal man gøre for at score godt???skal op her den 1. og er lidt nervøs... fik 10 i årskarakter -
geografi opgave om tsunamier
Forumindlæghej alle sammen jeg vil gerne have lidt hjælp til min geografi opgave jeg skal skrive en rapport og det er lidt svært for har aldrig lavet en rapport før. hvis du kan hjælpe så skriv til min email [email protected] -
restivitet
Forumindlæg·R=ρ·l/A hvad står A for? -
Redoxreaktioner?
Forumindlæghvordan kan nogle metalforbindelser kan bruges som oxidationsmidler. og hvor optræder redoxreaktioner i hverdagen? -
Mundtlig årsprøve!
ForumindlægHvad kan jeg komme ind på omkring emnet "Det periodiske system"? -
hjælp til svar
Forumindlæghvis man har en klump guld der er evt blandet messing ind i . hvordan kan man kontrolere guldet er rent.?? formel eller forslag.. mvh kristian. -
Ionparbinding
ForumindlægHvilke ioner indgår der i nedenstående ionforbindelser? a. Mgs b. Znl2 c. Al2O3 d. NH4CI e. Ca(OH)2 f. AgNO3 g. K2CO3 h. Ca(PO4)2 i. AL2(SO4)3 j. NaHSO3 -
Næringsioner
ForumindlægHej :) Mit problem er følgende: Giv eksempler på næringsioner og vis nogle eksempler med salte der indeholder næringsionerne. Forklar opbygningen af salte. Jeg har søgt overalt på hvad næringsioner er men har ikke fået et svar. På forhånd tak -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej Alle studieportal bruger. Jeg har brug for hjælp til at løse en opgave, hvor der står at man skal betragt følgende og man skal afgør om reaktioner kan forløbe på baggrund af spændingsrækken. a) magnesium i en zinkchlorid opløsning b) jern i en sølvnitrat opløsning c) Sølv i en saltsyre d... -
Hvad er et molekyle??
ForumindlægHej allesammen! Jeg er ikke særlig god til kemi, og søger en detaljeret forklaring på hvad et moleykle er, helst forståeligt? Tak på forhånd! :-D -
Salte
ForumindlægHvad er et salt? -
Astronomi
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med et projekt der omhandler astronomi. Projektet skal indholde noget om den nære astronomi, noget om big bang, og en rapport på et forsøg vi har lavet. Jeg er næsten færdig med den, og hvis nogen gider læse den igennem må de meget gerne skrive her, eller skrive til min e-m... -
Brydningsindeks
ForumindlægHar ikke kunne støve en databog op i fysik og kemi, og jeg er ved at skrive en rapport om bølger og reflektion. I rapporten har jeg beregnet bydningsindekset for glas-materialet til: 1,4285 Men problemet er lige og bestemme hvilke materiale det kunne være uden en databog?Kan I hjælpe? -
Hjælp til min fysikrapport!!!!!!
ForumindlægHej jeg gå i 8 klasse og skal skrive en fysik rapport, jeg har valgt mars. Og har lavet rapporten, men jeg ville bare høre jeres mening om. Ps. kom endlig med karakter. :D
