Søgning på: historie noter hf. Resultater: 6481 til 6500 af 33009
-
Mangler historienoter
ForumindlægHej SP! Står i den situation at jeg mangler nogle historienoter. Det drejer sig om perioden 1776-1914 eller der omkring. Overordnet eller meget grundige. Jeg tager imod dem med kyshånd. Hvis der er nogle der ønsker at dele dem kan i blot sende en besked, hvis i ikke ønkser andre skal se dem. ... -
Hjælp til ligninger og reduceringer (sider)
ForumindlægHej, er er nogen af jer, der kan kender nogle gode sider, til at øve ligninger og reduceringer, har stærkt brug for det, lige inden jeg får prøve i det :) -
Typer af satellitbaner
ForumindlægHej. Jeg skal give en oversigt over de typer baner, en satellit kan bevæge sig i når den påvirkes af solens gravitationskraft. Jeg er dog lidt i tvivl. Jeg læser omkring banekurver i centralfelt, men forstår ikke helt hvorfor at banekurven er afhænger af genstandens mekaniske energi. Håber på ... -
forsøg om palmeolie til naturfags-eksamen
Forumindlægvi har naturfags-uge og skal fremlægge med 2 forsøg. vi arbejder med "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget". vi har fundet ét forsøg men har svært ved at finde et mere, som er passende til emnet "palmeolie". vi ville virkelig sætte pris på, hvis nogen hav... -
Nv og ap hjælp
ForumindlægHjælp, jeg skal op til nv og ap eksamen i den kommende uge. Nogle tips? -
Bølger og Optik
ForumindlægHej Daniel, Jeg vil høre, om du ville have lyst til at dele dine dispositioner fra den gang, hvor du havde Bølger og Optik? Jeg skal nemlig selv til eksamen i det her til sommer, og det kunne være rart med noget inspiration. Hilsen Søren -
Kvindefrigørelse eller?
ForumindlægHej! Jeg regner med, at jeg skal skrive om kvindefrigørelse i 1800-tallet.. Men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde særlig meget om det, primært her inde. Kunne nemlig godt tænke mig at se hvad andre havde skrevet om og hvordan. Så mit spørgsmål lyder; Kaldte man dette for noget andet end kvinde... -
Prøve i matematik - hvad skal jeg skulle vide?
ForumindlægHej jeg går i 1.g, og skal op til en lille prøve i morgen. I disse ting: Algebra (Procentregning, ligningsløsning, ulighederheder og dobbeltuligheder, funktionsbegrebet og lineære funktioner. Det er uden nogen, som helst form for hjælpemidler. Hvad skal MAN skulle vide om disse ting? -
HJÆLP! Ellipser frit / maks / min
ForumindlægHej alle I denne opgave skal jeg formulerer en sætning, opskrive forudsætningerne og bevise det... Jeg er helt lost. Hjælp modtages med kys hånd -
Hjælpemidler ved mundtlig eksamen samfundsfag?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og i morgen skal jeg til mundtlig eksamen i samfundsfag, og jeg vil bare lige sikre mig, at det er tilladt at have alle sine noter fra undervisningen med ind til selve eksiminationen også selvom jeg er på den gamle ordning. Jeg skriver fordi, der var en censor i dag, som åbentb... -
vigtigt ellers når jeg ikke 8 klasse
Forumindlægjeg kan ikke finde på en historie på 4 sider har til på mandag??!! -
Økosystemer
ForumindlægJeg skal sammenligne en række økosystemer - helt præcist regnskoven, ørkenen og bøgeskoven - med fokus på stofkredsløb. Hvilke kredsløb ville være mest oplagte at kigge på - og i så fald har I en række noter hertil? -
Nyeste tid
ForumindlægJeg står også og mangler noget omkring hovedtrækkende for Nyeste tid eller i det hele taget noget om nyeste tid.. Nogle der ligger inde med noter ller lign. -
Droppet ud af Gymnasiet hvad nu?
ForumindlægHej ! Her i juni måned havde jeg droppet ud af gymnasiet. Jeg mangler at søge ind på en ungdomskole eftersom jeg står uden en. Havde brugt det meste af sommeren på at snakke med en studievejleder, han havde ringet rundt forskellige steder men alt var optaget.. Det enste der var til... -
Hvilken uddanelse inden politibetjent?
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse. Vi skal snart til at vælge hvad vi vil efter 9, og jeg er utroligt meget i tivivl. Jeg overvejer selv noget indenfor politiet. Jeg ville høre hvad i har gjort/ville gøre indtil. Jeg havde planer om at søge ind på kadet uddannelsen først ( ikke et must, men blot en ide ), m... -
Artikel ??? Hjælp !!!
ForumindlægHello mates Jeg brug for hjælp fordi, min hjerne er gået i skriveblokering, til denne her opgave: 1. Skolefest Forestil jer, at der netop har været afholdt skolefest for 7.-9.klasse. I skal nu formilde begivenheden på SkoleIntra. Hvad skulle vinklingen være? Tænk også på, at historien gerne s... -
SRO - Hvad skriver du om?
ForumindlægNu er 3g'erne i fuld gang med at vælge fag og område/emne til SRO. Hvilke fag har du valgt, og har du evt. allerede et område eller emne? Lad os dele det med hinanden. Jeg kan godt starte: Jeg har tænkt mig at vælge engA og historie, hvor jeg vil analysere et/nogle endnu ikke bestemt(e) væ... -
Emnevalg til SRP - Animal farm
ForumindlægHej, jeg står i og mangler inspiration til mit valg af emne. Jeg vil rigtig gerne beskæftige mig med romanen 'Animal Farm' af George Orwell fra 1945, men jeg ved ikke med hvilket syn jeg skal se på den. Jeg har valget mellem disse tre fagkombinationer: - Engelsk a - historie a - E... -
SRP HJÆLP
ForumindlægHej med jer. Som i kan se vedrørende overskrift, skal jeg for første gang til at skrive SRP. Jeg er virkelig i tvivl hvad jeg skal vælge. Jeg skal vælge engelsk som er et A fag, derudover kan jeg så vælge imellem biologi, historie, spansk, psykologi, samfundsfag. Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge... -
Er der kongruensfejl heri? kort
ForumindlægDen nedenstående var en fejl :) Er der nogen kongruensfejl heri? Her selv rettet igennem man kan jo godt være, at jeg har overset nogle. Skal foucus laves om til focuses? Og skal discuss laves om til discusses? Grammar Questions Lydia Davis focus in this text in how we speak and sometimes what ...
