Dansk

Artikel ??? Hjælp !!!

15. november 2015 af JackandJack (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hello mates

Jeg brug for hjælp fordi, min hjerne er gået i skriveblokering, til denne her opgave:

1. Skolefest
Forestil jer, at der netop har været afholdt skolefest for 7.-9.klasse.
I skal nu formilde begivenheden på SkoleIntra.
Hvad skulle vinklingen være?
Tænk også på, at historien gerne skulle give en uddybende forklaring, årsager, løsninger, konklusioner eller konsekvenser.
Hvem kunne være erfaringspersoner?
Hvem kunne være partskilder?
Hvem kunne være ekspertkilder?
Skriv artiklen.

Og jeg forstår det ikke helt? Hvad skal jeg gøre præcis?????

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. november 2015 af jp0000

Blot for at forklare de tre kildetyper:

Erfaringspersoner: personer, der selv har deltaget i historien.

Partskilder: personer, der har interesse i historien, men ikke direkte tilknytning til historie eks. politiker eller repræsentant for en bestemt organisation.

Ekspertkilder: personer, der er ekspert på området eks. læge, psykolog, jurist mv.

Jeg har nedenfor listet en række kriterier op for, hvad en nyhedsartikel skal indeholde:

Nyhedstrekanten, fakta, nyhedskriterier (aktualitet, væsentlighed, sensation, konflikt), længden varierer fra en halv til to sider, illustreres ofte med et billede, evt. tydelige citater og en faktaboks, skrives i to kolonner, journalisten (dig) skriver sit navn i en byline, artiklen skal indeholde en rubrik, en underrubrik, mellemrubrikker og en brødtekst.

Skab dig et overblik over opgaven. Lav evt. en mindmap, hvor du får et overblik over dine idéer.


Skriv et svar til: Artikel ??? Hjælp !!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.