Studievalg og videregående studie

Hvilken uddanelse inden politibetjent?

10. oktober 2019 af Spørgsmål1
Hej
Jeg går i 9 klasse. Vi skal snart til at vælge hvad vi vil efter 9, og jeg er utroligt meget i tivivl. Jeg overvejer selv noget indenfor politiet. Jeg ville høre hvad i har gjort/ville gøre indtil. Jeg havde planer om at søge ind på kadet uddannelsen først ( ikke et must, men blot en ide ), men man skal jo være 21 for at søge ind på den “rigtige” politiuddannelse og kun 18 for kadet.
Jeg er semi skoletræt. Jeg ville nok godt kunne klare 2-3 år med gymnasie, men ville nok ik komme ud med topkarakterer. Det tænkte jeg også lidt over, om det rent faktisk er SÅ hårdt som man har hørt, og ville man kunne tage kørekort på sammetid? Det jo et krav når man søger ind i politiet.
hf har jeg også kigget på, men det tænker jeg ik helt er lige mig, da det jo også er lidt ældre mennesker, hvor jeg gerne vil omgives med nogle nogenlunde på min alder. Det at finde nogle gode venner/veninder er nok noget af det aller vigtigeste for mig.
Erhvervsuddannelse har jeg også overvejet lidt, men hvilken ville passe bedst hvis man efterfølgende vil videre indenfor politiet?

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. oktober 2019 af thelma333 (Slettet)

hvis du er semi skoletræt, så tænker jeg ikke, at gymnasiet er noget for dig

hvis du virkelig gerne vil ind til politiet, hvorfor så ikke gå benhårdt efter det og allerede nu vælge noget, der peger den vej i stedet for at "spilde" tre år på gymnasiet

mange steder kan man komme ind på en politipakke / force pakke på hf - der er helt sikkert også mange andre unge mennesker - prøv at google "politipakken hf" og se, om der ikke er et tilbud nær dig

fordele: du bruger kun tid på de nødvendige fag - du kommer i god form - du har tid til at tage kørekort

kontakt en studievejleder på et relevant hf uddannelsessted - tag ud og snak med dem og se stedet - jeg tror, at dine fordomme vil blive gjort til skamme

tænker, at det vil være en rigtig god idé at tage kadet uddannelsen eller en uddannelse i forsvaret inden politiuddannelsen 

eller hvad med en erhversuddannelse i forsvaret? - https://www.ug.dk/uddannelser/politiogforsvar/erhvervsuddannelser-i-forsvaret

det vil også være en rigtig god idé at tage en grundig snak med din studievejleder og dine forældre

det er ikke så vigtigt hvilken uddannelse du tager inden - det vigtigste er, at du kan klare politiets adgangskrav - find det, som du synes, passer bedst til dig og gør dig glad

https://politi.dk/politiskolen/adgangskrav


Brugbart svar (0)

Svar #2
31. oktober 2019 af hvisjegskriverherharjegbrugforhjælp

STX. min bror.


Skriv et svar til: Hvilken uddanelse inden politibetjent?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.