Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6601 til 6620 af 23765
-
NaHCO3 polært/ikke polært?
ForumindlægHej, er der nogen der ved om NaHCO3 polært/ikke polært? Kh. -
Forsøg med salte?
ForumindlægGo'daw Nu er jeg snart så "heldig" at være færdig med 9 Klasse, men inden da, er der lige en række eksamer såsom fysik, der skal overståes :-). Hvis jeg nu skulle være så uheldig, at trække salte, kan i så sige mig, hvad for nogen forsøg jeg kan lave? Kan man overhovedet lave så ... -
Har i gode forslag til forsøg til syre/base og salt? Evt. nogle andre af emnerne også?
ForumindlægJeg har snart afgangsprøve i fysik/kemi. Jeg er ikke den skarpeste til faget, men lige pt. er jeg i gang med at lave dispositioner til henholdsvis. Syre og baser Salte og ioner Induktion Transformation Elektromagnetisme Metaller Har i nogle gode forsøg (9.klasse), til de forskellige? Især syre... -
hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg skal op til folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi. I min fysik/kemibog 'Ny Prisma' hedder kapitlerne som jeg kan risikere at trække, og derfor gerne vil have noget hjælp til: Syer og baser salte metaller radioaktivitet megneti... -
Fe (Jern) 's reaktion med ild
ForumindlægHey Jeg skal have skrevet en Fysik repport med hoved emne Sten og Metal til i næste uge. Jeg har valgt som underemne Fe's reaktion med ild i forskellige former. Heri som pulver og som en fast form. Det skal dog siges at jeg er virkelig dårlig til Fysik, og det interesere mig overhovet ik... -
HJÆLP SKAL TIL EKSAMEN I KEMI!
ForumindlægHej allesammen. jeg skal op til kemi meget snart, og da mine færdigheder i faget virkelig er ringe, har jeg brug for jere hjælp. Jeg har et spørgsmål der lyder således; Du kan også komme ind på sammenhængen mellem opløselighedsforhold og struktur på mikroniveau af molekyl- og ionforbindelser. M... -
Mest normalt?
ForumindlægNogen der ved hvad der er mest normalt?Fysik A og Mat AellerKemi A og Mat A?De andre fag er lige meget. -
Perspektivering af forsøg
ForumindlægJeg skal lave en rapport af syre og kalk, elektrolyse, Dannelse af base 2, Neutralisation, Syre og metal og dannelse af base. Jeg har alleredet lavet en rapport af det hele, men mangler en perspektivering af forsøgene. Jeg ved det her er et dumt spørgsmål, så hav lidt medlidenhed med mig. &l... -
NV Prøve ??
ForumindlægHeej folkens Jeg går i 1g. Vi har NV prøve her d. 12 oktober .. Jeg har hørt, at den kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g. Så den er sikkert vigtigt.. Er der nogle af jer der ved om man må bruge notater eller hvordan er prøven ? Er det mundtlig eller skriftlig ?? Håber i svarer, da jeg vil f... -
Hvordan laver jeg MgSO4?
ForumindlægHjælp jeg skal lave en rapport om et forsøg vi har lavet.. Men var der ikke og det haster.. Har fået et kopiark hvor der står at man skal opløse Zink og Magnesium i saltsyre, men hvordan får jeg det om til salt? -
Hvad gør I med alle jeres parpirer?
ForumindlægHejsaEr 3.g'er og jeg har efterhånden samlet en kæmpe stak af gamle papirer - noter, stile, rapporter mm, og det er jeg sikker på at også mange andre har. Så jeg vil bare vide om I smider dem allesammen ud eller gemmer dem? Er det for langt ude at gemme sine gamle stile og matematikaflevering... -
Molekyler
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at svare på 'hvordan er elektronerne fordelt i en binding mellem molekyler i forhold til salte? og med en god forklaring på det Tak. -
Hjælp til lyd-opgave!!
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til to opgaver om lyd i fysik. Jeg kan ikke finde en måde at begrunde dem med tal, kun hvad jeg selv synes lyder rigtigt... Her er spørgsmålene: Hvorfor varmer musikere deres instrumenter før en koncert? Er mindre dyr som mus, katte og fugle bedre til at tilpassede ... -
Hvad gjorde du?
ForumindlægEr der nogle herinde, som trak "gødning" til sin FSA i fysik mdt. ? grunden til, at jeg spørger, er, at jeg lige har tjekket den del igennem, og så undrede jeg mig lidt over, vi næsten ikke havde lavet forsøg og teori var der noget af. Ex. minimumsloven etc. Men hvad gennemgik i? (hvad... -
Test imorgen, HJÆLP!!
ForumindlægJeg har en test om krystallisering imorgen, hjælp det haster!!!!!!!!!!!!!!! Er det her godt nok? Jeg skal fortælle om 2 måder, neutralisation og metal i syre, har fortalt om neutralisation og ved ikke hvordan man kan skrive det med metal i syre. Her er det jeg har skrevet om Neutralisation.... -
Adgangskrav..
ForumindlægHej.. Hvis man nu overvejer at søge på en uddannelse hvor man skal have et snit på over 8 i fysik B..... Men jeg har fysik A.... hvad så?... skal jeg så have en karakter på over 8 i Fysik A bare eller hvordan?... fordi jeg har jo ikke fået nogen karakter i fysik i 2g hvor jeg havde fysik b.. -
Matematik
ForumindlægVil du nogen rette min matematik rapport, der handler om statistisk (-; -
hjælp?
Forumindlæghvad sker der med densiteten hvis man fylder salt i vanden? \n\nhvorfor flyder is i vandet?\n\nhvordan kan det være at skib lavet af metal kan flyde i vandet?\n\n\n\n -
Reaktioner
ForumindlægHejsa. Jeg ved, at følgende metaller reagere sammen: Mg + Zn 2+ Mg + Fe 3+ Mg + Cu 2+ Mg + H+ Zn + Fe 3+ Zn + Cu 2+ Zn + H+ Fe + Cu 2+ Fe + H + Cu + H + Hvordan kan jeg skrive reaktionerne op og afstemme dem ? -
HJÆLP... energi???
Forumindlæghej, jeg har fået en fysik og kemi rapport for og den handler om energi: så jeg tænkte på om der var nogen som viste noget om vindenergi: vindmøller og den slags. Og solenergi: solceller og den slags. de overordnede spørgsmå er: Hvad handler det om? Hvordan fungere det? Hvad er der godt ved at br...
