Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 6621 til 6640 af 35503
-
Mat A eksamen - forberedelse
ForumindlægMå man f.eks. derhjemme fra downloade information og videoer inden forberedelsen, og så tage med ind i forberedelsen og bruge det? Det jo ikke snyd, da det er gjort INDEN eller? -
Skift af studie med dumpet eksamen
ForumindlægHej :) Jeg er lige nu igang med 2. semester på min bachelor og sidder her med et spørgsmål som jeg håber nogen kunne svare mig på. Sagen er den, at jeg til sommer dropper ud af mit igangværende studie, for at starte på et andet, i en anden by. Jeg er også i den uheldige situation at jeg dumpede... -
Matematik eksamen B-niveau
ForumindlægHej SP. Jeg har fået 2 eksamensspørgsmål omkring eksponentielle funktioner. De to spørgsmål er formuleret en smule forskelligt. 1) Redegør for forskriften og grafen for en eksponentiel sammenhæng. 2) Redegør for forskriften og grafen for en eksponentiel funktion. Der er kun forskel på de... -
Eksamens emne 2
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvad cirklens ligning går ud på? Så hvidt jeg husker har det noget med cirklens periferi at gøre, nogen der kan forklare yderligere? -
Mat eksamen - hvordan skal det forståes?
ForumindlægHej ! Se vedhæftede eksamensopgave. Ved alle spørgsmål står der til sidst: Det forventes at der indgår mindst et bevis. Mener de der: 1) et bevis, som i at jeg tager et eksempel på nogle værdi og sætter ind i formlen, og forklarer hvordan og hvorledes. 2) et bevis for selve formlen? ... -
Analysemodeller --> Eksamen i morgen.
ForumindlægKan man godt bruge den samme litterærer analyse på både: Noveller og fiktive tekster? Altså analysemodellen med: 1. Genre. 2. Titel. 3. Forfatter. 4. Referat. 5. Miljø (bolig, mennesker, samfund og tid). 6. Synsinkel. 7. Personkarakteristik. 8. Forfatterholdning. 9. Sprogiagttagelse (teksten, ... -
mundtlig engelsk eksamen
ForumindlægJeg ska op i mundtlig engelsk på mandag efter gammel reform og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Selve sproget er ikke noget problem, men hvad jeg skal sige og hvornår er det der bekymre mig inkl. hvor dybt ned i grammatiske detaljer jeg skal grave..??nogen der kan hjælpe mig så je... -
kemi eksamen 2007
ForumindlægOpgave 1 Nitrogendioxids omdannelse ved høje temperaturer Ved høje temperaturer kan nitrogendioxid omdannes til nitrogenoxid, som vist i følgende reaktionsskema 2 NO2(g) pil 2 NO(g) + O2(g) (I) En beholder med et volumen på 5,00 L påfyldes nitrogendioxid ved en temperatur på 600 K. Trykket af ... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op i Dansk mundtlig imorgen (stx), mit spørgsmål er så, om man kommer op i tekster, som man har haft forfatteren om i de tre år? eller kan man komme op i nogle tekster, hvor man aldrig har haft forfatteren? -
Hjælp til forberedelse til NG eksamen.
ForumindlægHej SP Jeg skal på fredag op i Natur Geografi som jeg har på C niveau STX, mit spørgsmål er nu hvordan jeg skal forberede mig? Vi har af vores lærer fået uddelt en spørgsmålsliste hvor der er 10 overskrifter som afgrænser hvert emne, det er eksempelvis: "Vejrudsigten har stor indflydelse p... -
Samf C eksamen
ForumindlægHej skal op til samfundsfagseksamen på mandag, og jeg vil spørge om I har nogle gode råd, da jeg har læst igennem pensum og terpet begreber, er der nogle andre ting, man kan gøre for at være helt forberedt tak på forhånd -
Dansk eksamen i morgen - HJÆLP!!
ForumindlægHej! Jeg har om folkeviser i mundtlig dansk, og jeg har valgt Torbens datter, og jeg har valgt at perspektivere til Ebbe Skammelsøn, men jeg ved ikke om jeg har nok punkter jeg kan perspektivere til. Har I nogle forslag til hvilke ting i teksterne jeg kan perspektivere til? På forhånd - tak! -
HJÆLP SAMFUNDSFAG B EKSAMEN !
ForumindlægHej søde mennesker jeg skal til samfundsfag b på fredag Hvad skal man være god til for at score en god karakter ?? på fohånd mange tak -
EKSAMEN: Trigonometrisk funktioner
ForumindlægHej alle. Jeg har to eksamensspørgsmål jeg sidder en smule fast ved, på matematik B, de lyder: 1) Redegør for trigonometriske funktioner og harmonisk svingning, herunder redegørelse for amplitude, svingningstid og faseforskydning. 2) Redegør for trigonometriske funktioner og anvendelse t... -
Engelsk eksamen om 2 uger.
ForumindlægHej :-) Om mindre end to uger skal jeg aflever en dispostion i Engelsk, og jeg har stadig ikke fået valgt mit underemne.. Mit hovedemne er generations. Og må sige jeg er lidt på bar bund, Hjæælp :)! -
motiver help eksamen
ForumindlægHvilke motiver er der i denne tekst? Er helt lost. Ved godt at han reagerer på denne teknologiske samfund, men hvad er motivet? Gaderne er fyldt med blinde børn Det blæser koldt gennem byens tomme kranium. Ting falder ned fra himlen: radioer pilleglas, aviser, sæbe og splintret glas. Rundt om b... -
eksamen... rækkefølge af elever
Forumindlæghvem bestemmer hvad rækkefølge eleverne skal op på i Gymnasiet? er det læreren eller ministeriet? jeg mener hvis en hel klasse skal op til matematik, hvem bestemmer så rækkefølgen eleverne skal op på? kunne godt være en herinde vidste det... f.eks. hvis der er en lærer. -
Mundtlig matematik eksamen
ForumindlægHej:) Et af mine spørgsmål til matematikeksamen går ud på at jeg skal forklare hvad en differentialligning er. Er der nogen der har en idé om hvad det kunne være bedst at sige for jeg har lidt problemer med at finde ud af hvad der forventes vi forklarer om det. På forhånd tak :) -
Kemi B Eksamen på HF
ForumindlægJeg husker min laerer for at have sagt at der er to typer, en A og B som skolen så selv skal vaelge blandt. Er der nogen der kan huske hvad de går ud på..?? -
Mat eksamens spørgsmål!
ForumindlægUndersøg om f(x) = x*e^x + 3x er en løsning til differentialligningen y'= y+ y/x -2x. Jeg ved godt at jeg først skal differentiere fu ktionen, men hvad så derefter? :)
