Matematik

EKSAMEN: Trigonometrisk funktioner

06. juni 2019 af MDHF - Niveau: B-niveau

Hej alle. Jeg har to eksamensspørgsmål jeg sidder en smule fast ved, på matematik B, de lyder: 

1) Redegør for trigonometriske funktioner og harmonisk svingning, herunder redegørelse for
amplitude, svingningstid og faseforskydning.

2) Redegør for trigonometriske funktioner og anvendelse til modellering


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. juni 2019 af peter lind

Slå op i din bog. Det er der du først og fremmest skal lede. Hvis der er detaljer du ikke forstår kan du altid vende tilbage med oplysning om hvad du ikke forstår


Svar #2
06. juni 2019 af MDHF

Kære Peter. Jeg har besvaret 22 ud af 27 eksamensspørgsmål uden hjælp og nu nået et emne, hvor jeg faktisk nærmest er på bundlinjen med viden - Og har du så hørt om denne fantastiske ting som hedder "studieportalen" hvor man kan henvende sig når bøger, kompendier mm ikke rækker længere? 

Trigonometriske funktioner er også nyt på B, derfor dækker de primærere lærerbøger på dette niveau heller ikke emnet ;) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. juni 2019 af AMelev

#2 Problemet er, at eksamen - og dermed også eksamensspørgsmål - skal afspejle undervisningen, og den har vi jo ikke kendskab til. Derfor kan det være svært at svare på spørgsmål som dine.
I må have haft noget undevisningsmateriale om emnet.
Det smarteste vil være at bede din lærer om henvisning til materiale, hvor du kan læse og blive klogere.


Svar #5
06. juni 2019 af MDHF

#3 Jeg kan ikke se problemet der refereres til. De to overståede spørgsmål er rimelig præciseret og hvis man ikke har et brugbart svar til dette kan man skippe videre - I stedet for at antage personer ikke har gjort deres forarbejde og bede dem slå op i deres bøger. Nu er det her mig bekendt, en gratis råds portal og ikke den sorte skole. Jeg bad om hjælp, ikke opdragelse.Det samme som af sige “spørg din lærer” - måske er vedkommende spurgt og jeg stadigvæk i mangle på den forståelse jeg ønsker for at kunne fremføre det til eksamen? Hvorfor pokker laver man ellers opslag her inde.

Trigonomiske funktioner er nyt på B, det har før kun forbehold sig A pensummet. Vi er de første B’er som oplever det i pensum men det betyder ikke videns byrden og lærerbøgerne er blevet opdater for os.

Brugbart svar (0)

Svar #6
07. juni 2019 af AMelev

Hvis du lægger et billede op af det, du har problemer med i det udleverede materiale, kan vi hjælpe dig til at komme videre.


Skriv et svar til: EKSAMEN: Trigonometrisk funktioner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.