Søgning på: fysik projekt. Resultater: 6681 til 6700 af 20688
-
Skrå kræfter
ForumindlægHej derudeJeg sidder med en matematik opgave, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal takle. Opgaven lyder: Kan vi beregne størrelsen af de to skrå kræfter – UDEN at aflæse på dynamometerneHvordan knækker vi den nød? Det eneste vi ved er at loddet vejer 194g Fil vedhæftet med billede af ops... -
Afsluttende eksamen på ssa uddannelsen
ForumindlægHej. har skrevet afsluttenede opgave om Diabetes og skal nu til den afsluttende eksamen hvor vi har 5 min oplæg men aner ikke hvad oghvordan jeg skal gribe det aner for ar sikre at jeg får så mange mål ind over så muligt ??? nogen ider ? på forhånd tak :) -
Hjælp til skitsering af synopsis
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvordan en skitse ser ud når den kun skal være en skitse. -
Stereoselektiv syntese
ForumindlægJeg har problemer med underopgave b og c. Især c) kan jeg ikke få til at give mening. Håber der er nogen som kan hjælpe mig med at forstå dem :) Ved den traditionelle syntese indeholder produktblandingen fire forskellig stereoisomeere former af C og D. b) Gør rede for, at der findes fire stereo... -
hjælp
ForumindlægEr der en som kan svare på dette spørgsmål? 3. Redegøre for enzymers generelle opbygning og funktion, og forklare hvordan dette hænger sammen med gæringsprocessen -
Mekanisk energi og arbejde
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har en opgave med hensyn til at finde ud af kraftens arbejde i alle tilfælde, jeg har vedlagt filen, jeg kender godt formlem tl den første figur som er A=F*s da den er parallel med bevægelsesretningen.. Men resten er jeg lidt forvirret håber i kan hjælpe mig:) -
Figur om Transport gennem cellemembranen
ForumindlægJeg skal forklare denne figur, men jeg ved ikke hvordan jeg skal starte? -
Forskel på en ekspansiv og en stram finanspolitik.
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig med at give en dybere redegørelse for hvad henholdsvis en ekspansiv- og stram finanspolitik er? på forhånd tak. -
Kommer karakteren på eksamensbeviset ? Teknologi B kontra Teknologi A
ForumindlægHeej Jeg har igennem 1. og 2. haft teknologi på B niveau. I 3. g skiftede det så, således at det blev et a niveau fag. Kommer min afslutningskarakter i teknologi B til at stå på eksamensbeviset eller er det KUN teknologi A ? (Jeg fik nemlig 12 i årskarakter i tek B) På forhånd tak. -
Datalogi
ForumindlægHey er der ikke en der kan fortælle, hvad datalogi handler om på gymnasiet, og hvad det overhovedet for noget. -
Indledning vs. abstract
ForumindlægHej alle. Er der nogen som kan forklare forskellen melem indledning og abstract da jeg ikke selv kan finde ud af det? på forhånd tak. -
please hjælp hurtig:)
Forumindlæger i søde og hjælpe :) :) -jeg skal have forsat projektuge næste uge,men jeg var der ikke før så jeg er lige startet. og jeg har valgt at have om kina. -som produkt har jeg en video som jeg vil vise om kina med kinesisk musik i baggrunden imens jeg fremlægger., et maleri, nogle ting der fra ,som ... -
Bevis for retvinklet sinusrelation
ForumindlægHej, Er der nogle der tilfældigt har en vedhæftet fil, med beviset af RETVINKLET sinusrelation og ikke for vilkårlig trekant? eller om jeg kan få hjælp fra nogle? tak på forhånd :) -
IKKASØJLER - HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har nogle problemer angående nogle spørgsmål til biologi. Det handler om Ikkasøjlerne. Jeg kan ikke finde de informationer, som skal til for at besvare disse spørgsmål. - Hvordan arbejder forskere for at få viden om ikkasøjlerne? - Hvorfor kan mikroorganismer fra ikkasøjlerne være gode ... -
Hjælp til it opgave
ForumindlægHej jeg sidder og laver en meget vigtigt IT opgave nogen der kan hjælpe mig med dette ? Hvilke 3 elementer indgår i en projektorganisation ? Forklar gruppens opgave i projektorganisationen . Det er HT der er valgt om hovedemne for opgaven -
Forsøg, baser
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart til afgangsprøve i fysik, (allerede? tænker i nok) - og ja, allerede. Prøven er blevet flyttet til januar, så vi ikke skal have så mange prøver til sommer. Er der nogle, der kan 3 forsøg omhandlende baser? Jeg er nemlig helt lost mht. til det.. De skal helst være nemme... -
Nogen der har Orbit 3 (og en scanner...)???
ForumindlægHeySkal op til fysik i morgen... og har et problem med keplers love. Jeg har hørt at der i Orbit 3 (har den ikke selv) skulle stå en masse godt om keplers love og være nogle gode illustrationer. Eller dvs enten er det i selve Orbitbogen eller også er det i nogle noter dertil. Men overskriften er... -
tegninger til forsøg...
Forumindlægbåde i kemi og fysik har jeg tit det problem at jeg bliver nødt til at lave nogle frygtelige forsøgsopstillingstegninger i paint. Så var det jeg tænkte, er der ikke et program man kan dowloade med en masse skabeloner el. noget så det ville gå hurtigere at lave disse tegninger. Kom endelige med no... -
Hjælp til supplerende læsning/bøger
ForumindlægHej jeg har brug for noget hjælp. jeg har fysik på C niveau og det burde være til at forstå, desværre har jeg orbit bøgerne, og deres pædagogisk tilgang og min indlæring harmonere ikke sammen. Forstår simpelthen ikke hvad bøgerne prøver at forklare mig. Min lærer er desværre ikke til noge... -
Ingen karakterer i rapporter?
ForumindlægHejVi har lige fået ny lærer i fysik, da vores lærer gik på barsel.Vi har lige lavet og afleveret vores første rapport, opbygget efter et forsøg om den specifikke varmekapacitet.Iflg. vores nye lærer får man ikke karakterer for rapporter, da de skal bruges til eksamen. De bliver kun godkendt elle...
