IT
Hjælp til it opgave
Hej jeg sidder og laver en meget vigtigt IT opgave nogen der kan hjælpe mig med dette ?
Hvilke 3 elementer indgår i en projektorganisation ?
Forklar gruppens opgave i projektorganisationen .
Det er HT der er valgt om hovedemne for opgaven
Svar #1
03. maj 2019 af AngelOneOne
Hej,
Projektorganisationer består normalt af en styregruppe, en projektgruppe, og eventuelt en eller flere arbejdsgrupper.
Styregruppen er projektets forankring i organisationen og dens opgaver er:
Fastsætte rammer
Økonomisk
Tidsmæssigt
Personligt
Forme projektet
Træffe afgørende beslutninger
Definere problemstillinger
Fastlægge hoved- og delmål for projektet
Prioritering
Projektgruppens opgaver er (og dens ledelsesansvar ligger hos projektlederen):
Analysering af problemstilling
Formulere idéer til løsning af problem
Vurdere alternative løsningsmuligheder
Arbejdsgruppens opgaver er at udføre opgaver i forbindelse med projektet. En arbejdsgruppe består af eksperter, der vurderer og arbejder på et givet emne. Sammensætningen af en arbejdsgruppe er ofte tværfaglig, så de sagkyndige har forskellig tilgang til emnet.
/Angel
/Angel
"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
“Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein
Skriv et svar til: Hjælp til it opgave
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.