Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6701 til 6720 af 23765
-
HJÆLP :/
ForumindlægGodaften alle på Studieportalen. Jeg har en Fysik Rapport til imorgen om Fællestemperatur - er der nogen der har lavet en ligne rapport omkring det?? Det ville være rart hvis nogen kunne ''låne'' mig deres. Er ligeglad med om den er god/dårlig, skal bare aflevere noget. Tak på f... -
vandets fordampningsvarme, den relative afvigelse
ForumindlægJeg er i gang med min fysik rapport om Vandets Fordampningsvarme og er nu nået til resultatbehandling. Jeg skal finde den relative afvigelse i % og jeg ved slet ikke hvordan jeg finder frem til det. En der gider hjælpe? I må også gerne forklare hvad der sker, i stedet for bare at opstille en mas... -
Tryk
ForumindlægHej Jeg skal aflevere en fysik-rapport og har det problem, at jeg skal lave en enhed om. Det drejer sig om N/cm2, der skal laves om til en tryk-enhed (Pascal, Bar), hvordan gør jeg det.Jeg ved i forvejen at N/m2 er pascal. Rapporten skal afleveres på mandag så lidt hjælp hurtigt ville være godt.P... -
Hvorfor er vand et så godt opløsningsmiddel
ForumindlægJeg har rapport omkring saltes opløslighed i vand....og let og tundgtopløslige salte. Jeg stiller derfor flere spørgsmål i den forbindelse:) Jeg har læst hvad vand gør, når et salte bliver blandet med vand, men kan slet ikke forstå det:( desværre ....jeg har også søgt på nettet og fået papirer f... -
Nye kategorier
ForumindlægHej, Jeg synes det ville være passende at oprette kategorierne: - Astronomi - Statik og styrkelære - Teknikfag (Proces- og levnedsmiddelteknik, Design og produktion, Byggeri og energi, kommunikation (?)) Er det mon noget, der kan holde? -
Påvise afstandskvadratloven
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en rapport i fysik omhandlende afstandskvadratloven. Jeg har indsat vore målinger i LoggerPro og defineret grafen efter funktionen I=A/r^2 efter definitionen af afstandskvdratloven. I er naturligvis intensiteten af de radioaktive partikler, altså vores tælletal pr. 100.... -
Kemi på B-niveau...?!
ForumindlægHej alle sammen!Jeg er en 2.g studerende og har valgt kemi på mellem niveau, men tvivler måske på om det bliver for svært med alle de rapporter og journaler, som hører til faget. Er der nogle af jer som har eller har haft faget på mellem niveau? Hvad er jeres kommentar til det overnævnte?Med venl... -
Plantecellens og dyrecellens cellvæg
ForumindlægHej. Jeg mangler i min biologi rapport at beskrive kort plantecellens og dyrecellens cellevæg. Jeg har læst lidt om det, men kan ikke rigtigt finde ud af at omformulere. er der nogle der kan hjælpe? MVH Kasper, 9. klasse. -
kemi dispositiner til FSA
Forumindlæghej ville høre om der er nogel der har nogle kemi dispositioner som jeg kan bruge til min 9. klasses eksamen? vil også gerne have hvis i har i fysik, men der har jeg de mest nødvendige... (der må gerne være nogle lidt 'sjove' forsøg...) -
Om jorden
ForumindlægNogen som kan forklare mig, hvad jordens placering er i fysikken? -
Please help me "forskel"
ForumindlægHvad er forskellen mellem matematik og FYSIK ? (sand, falsk) -
For få problemstillinger?
ForumindlægJeg har 4 problemstillinger i dansk og 2 i fysik er det skidt? -
Lidt om "præmedicin" GSK kursus
ForumindlægGSK Præmedicin Gentofte HF En lille information om præmedicin for kommende elever. Jeg gennemførte Præmedicin kurset på Gentofte HF i skoleåret 11/12, og før første skoledag ønskede jeg, at nogen tidligere elever havde skrevet lidt om hvad, jeg kunne forvente af kurset. Desværre fandt jeg in... -
Hjælp til Gitterligningen
ForumindlægJa, jeg ved godt, at spørgesmålet har gentaget sig, men jeg forstår stadigvæk ikke, hvad jeg skal gøre, og mine beregninger ser ud til at være forkerte. Vil I ikke nok forklare mig, hvad jeg skal gøre? Jeg kan jo ikke aflevere en forkert beregnet fysik opgave til min lærer? Givne størrel... -
FOTOSYNTESE HOS VANDPLANTEN ELODEA VED FORSKELLIGE BØLGELÆNGDER LYS
ForumindlægHej! Jeg er igang med en biologi + fysik rapport, og jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har om fotosyntese i biologi og om lysspektre i fysik. Overordnet hedder vores rapport "FOTOSYNTESE HOS VANDPLANTEN ELODEA VED FORSKELLIGE BØLGELÆNGDER LYS". Skal lave en fællesrapport for de to ... -
Forsøg med spændingsrækken
ForumindlægJeg sidder lige og er ved at lave en rapport om forsøget med spændingsrækken, hvor man skal finde ud af spændingsrækkefølgen mellem Mg Zn Fe og Cu. Vi har anvendt en brøndplade hvor der er blevet tilsat pulver af de forskellige metaller og har derefter tilsat en flydende opløsning af stofferne ne... -
Handel i Norge
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at skrive en rapport om Norge. Også stødte jeg på spørgsmålet "Hvilke varer fra Norge kan vi købe i Danmark?" Jeg syntes ikke rigtig, at jeg kan komme i tanke om noget, og jeg kan ikke finde noget på nettet. Jeg tænker lidt olie, ost, metal, men er ikke si... -
Magnesium i saltsyre - Spændingsrække
ForumindlægJeg har tidligere haft om stærke og svage syre syre, hvor jeg skulle opløse et magnesiumbånd i saltsyre. Nu er er så igang med en rapport om metaller, jeg så stødt op på et spørgsmål der har noget med det at gøre. Jeg har fået følgende spørgsmål: Hvordan kan du ud fra magnesiums placering på sp... -
Spørgsmål til afgangsprøve
ForumindlægHej :D\nJeg skal til afgangsprøve (FSA) om få dage, og vil derfor høre om I har nogle FORSLAG til at indrage noget biologi (25%) til disse emner.\n\n* METALLER - bl.a. egenskaber, korrosion, gennerelt viden om metaller.\n\n* MAGNETISME - bl.a. induktion, elektromagnetisme, transformation m.m.\n\n... -
metode
ForumindlægHej, jeg tænkte på hvilke muligheder og begrænsninger den hypotetiske deduktive metode har i fysik? På forhånd tak
