Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6861 til 6880 af 11183
-
Ubåde
ForumindlægJeg overvejer at skrive om ubåde i mit SRP. Dertil er fysik mit hovedfag. Det betyder at jeg skal bevæge mig lidt udover pensum i fysik. Jeg kan ganske vidst min teori om opdrift og alt det andet traditionelle, men jeg vil høre om der er nogen som ved hvor jeg kan finde ud af noget mere omkring... -
Magnetisme
ForumindlægJeg har fået stillet en magnetismeopgave jeg ikke rigtigt kan finde ud af, da det ikke er en del af pensum på A-niveau fysik efter reformen. Opgaven lyder således: To ledere bevæger sig med farten v, gennem hvert sit magnetfelt, som vist nedenfor (der er bare vist to simple magnetfelter). Leder 1... -
Hvad er kvadratsætningerne?
ForumindlægHej :D Jeg er i gang med at læse op til årsprøve i matematik ( 1. års) og i pensum står der bl.a. anvende kvadratsætningerne og reducere udtryk. Der står ikke noget om det i min grundbog og har kun et sted i mine noter brugt det til et bevis hvor jeg åbenbart bruger en kvadratsætning af typen (a... -
Læseplan, historie
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og prøver at strukturere min læseplan for de enkelte fag og vil høre om nogen har et bud på, hvor lang tid det tager at læse historie op? Altså hele pensum (A-niveau, 3 år på STX) - mine eksaminer ligger ret tæt op ad hinanden og jeg slet ikke begreb op, hvor lang tid det... -
Kan jeg møde op til eksamen og dumpe med vilje?
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i old i morgen. Det er en sygeeksamen fra sidste år, da jeg blev ramt af langvarig hjernerystelse, og af den grund har jeg heller ikke haft overskud til selv at læse hele pensum op i år. Jeg vil virkelig gerne undgå at sidde til eksamen og få en dårlig oplevelse, fordi j... -
Matematik Hjælp
ForumindlægHey jeg går i 2.g og jeg skal op i matematik på onsdag. Men der er nogle ting jeg ikke helt forstår. Jeg har læst mit pensum, men synes ikke helt jeg kan læse mig frem til disse begreber under emnet Funktioner: Helt konkret, hvad er: - Linær Funktioner - Linær Vækst - Eksponentialfunktioner - Eks... -
Samfundsfags eksamen
ForumindlægJeg står og skal op til samfundsfagseksamen her d. 21. Mit pensum er en bog vi har fået udleveret, som jeg er ved at have læst igennem nu. Jeg har desværre haft nogle computer problemer og har mistet de fleste af mine noter, og skal derfor skimte bogen forfra og tage noter til det jeg synes jeg h... -
Hjæælp - jordskælv
ForumindlægVi sidder lige pt og gennemgår pensum. Ang. geologi er vi stødt på lidt problemer vedr. jordskælv. Vi kan ikke finde rede i, hvilke pladegrænser jorskælvene opstår ved? På s. 20 står der, at jorskælv er udbredt ved de bevarende pladegrænser, hvor to plader glider op af hinanden. Andre steder står... -
Hjælp til eksamen mundtlig 9. klasse
ForumindlægHey people Skal til religions eksamen på torsdag. Er meget nervøs og vil gerne skaffe en god karakter hjem. Er der evt. nogen der har nogle gode udtryk og andre gode ting der kan bruges og gives gode point. Jeg har også lidt problemer med noget i mit pensum (bjergprædiken, kristendommen, Islam, ... -
Perspektiveringer -- Sokrates osv.. Hjælp
ForumindlægHej. Jeg er nogenlunde i stand til at perspektivere det pensum, skriver det op her, og hvis i ville være sæde at kommentere det,e ller tilføje noget ville være lækkert. Kroisos: Tema" Lykke, Materrielle goder" Indre værdie.. Perspektivere til Nattergallen af Hc. Andersen, og Evt Blærerø... -
Klassisk musikanalyse til eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart til afsluttende eksamen i mundtlig musik A. Jeg er lidt meget i tvivl om, hvordan jeg skal gribe et stykke religiøst musik an. Under pensum er det de to emner protestantisk og katolsk kirke musik hvorfra der kan trækkes et religiøst stykke. Er der nogen der evt. ha... -
Dansk Afgangsprøve Hjælp!!!
ForumindlægWazzup folkens Jeg har lige trukket mit fordybelsesområde i mundtlig dansk, og jeg har været så uheldig at trække "Fristelser udtrykt ved novellen". Det er uheldigt da vi ikke har haft meget undervisning i dette emne, pga. lock-out'en. Jeg skal vælge en novelle, og jeg er på b... -
Eksamen
ForumindlægHej alle, Som gymnasielev i 3.g går jeg og bliver mere og mere nervøs for eksamenerne, især de mundtlige, da jeg før i tiden har haft dårlige oplevelser - dog også gode. Hvad mener i, man skal gøre for bedst at forberede sig? Jeg har selv til religionseksamen haft en dårlig oplevelse, da jeg ... -
Afstemning
ForumindlægJeg beklager det givetvis stupide spørgsmål, men hvor kan jeg finde et guide til at afstemme reaktioner? Jeg starter i 1.g i august og prøver at læse lidt op på første års pensum og løse nogle opgaver, men da jeg ikke husker en skid fra folkeskolen, husker jeg ikke, hvordan sådan noget fungerer, ... -
billede analyse
ForumindlægHej folkens. Nu er det sådan at jeg går i 9 klasse og skal snart til prøve. I dansk har jeg trukket " billede analyse med fokus på analyse og budskab" men jeg kan ikke finde et billede som jeg kan perspektivere i forhold til vores pensum. så derfor ville jeg høre om i har et godt... -
Spørgsmål til mundtlig eksamen?
ForumindlægGrundet meget arbejde og udsigt til endnu mere pga. den berømte Corona virus, så kan jeg godt se at min forberedelsestid mod en matematik b eksamen forsvinder i et sort hul. Derfor ville jeg høre om der var nogen herinde, som måske havde været til eksamen b sidste år og som kunne hjælpe med spørg... -
Matematik - accerelation, hastigheden, vejfunktionen
ForumindlægHej. Jeg sidder og knokler med den her matematik opgave. Vi fik den for som lektie. Den er ikke fra pensum, men vores lærer vil gerne have vi laver den, men da jeg ikke er særlig god til matematik i forvejen, gør det her det ikke meget bedre. Håber jeg kunne få lidt hjælp :') Opgaven: En b... -
Perspektivering
ForumindlægHej Alle sammen :-) Sidder og er i gang med, at analyser Jomfruen af Kim Fupz, som jeg har trukket til eksamen. Jeg har dog ikke rigtig nogen idé om, hvad jeg vil perspektivere teksten til...... Evt. nogen der har en idé? Det skal selv. være fra vores pensum-liste... Har at vælge mell... -
Eksamen i regnskab - hjælp!
ForumindlægHej Jeg læser HA Jura på 3. semester og skal til eksamen i regnskab her den 20. december. Pensummet består i "Virksomhedens årsregnskab" af John Christensen og Mogens Nielsen og "Omkostningsteori og regnskab" af John Christensen, Ole Christensen, Steffen Jørgensen og Mogens Ni... -
Fysik mundtlig 9. klasse
ForumindlægHej jeg er en fyr, der ikke er synderligt begavet for faget fysik, og er meget nervøs, hvilket ikke er det bedste i øjeblikket siden jeg skal til den mundtlige afgangsprøve her på torsdag. Jeg har simpelthen ikke fulgt ordenligt med i de seneste år, men jeg vil stadig godt præstere rimeligt, hv...
