Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 6901 til 6920 af 23765
-
inspiration til emnevalg - kemi-historie
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at vælge de fag jeg vil skrive i, når vi skal skrive SRP. Jeg er rimelig sikker på, at jeg vil vælge enten Kemi-Historie eller Kemi-fysik. Mit problem er bare, at jeg ikke rigtig kan finde på et virkeligt interessant emne indenfor fagkombinationen. Hvis der er nogen d... -
bremsning af beta-partikler?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på onsdag, og har trukket emmenet atomer. Opgaven går ud på at vi skal finde et, helst flere, forsøg omkring det emmene vi er kommet op i. Jeg ved ikke rigtig hvilke forsøg man kan lave med atomer, derfor søger jeg hjælp her. Et forsøg med bremsning af beta-partikler, ... -
HTX!
ForumindlægEr der nogle som går på HTX, som kan sige nogle plusser og minusser?! Overvejer nemlig stærkt at tage derpå efter 9.. -
Bestem atom vha bølgelængde?
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp her. Jeg skal i en rapport finde ud af hvilke atomer jeg har målt (vi har brugt kikkert og alt andet). Jeg har beregnet bølgelængden. Hvordan søren finder jeg så ud af hvilket atom jeg har målt? :-) -
Hvad må man medbringe
ForumindlægHej allesammen. Som over skriften siger, hvad må man medbringe til mundtlig fysik ? På forhånd tak :-) -
AT (titanic)
ForumindlægHej Er der nogen der har lavet en AT synpsis i fagene fysik og historie, som har skrevet om Titanic? -
Uselvstændige unge!
ForumindlægJeg er lidt rystet over at læse indlægene her. Jeg synes det er helt i orden at spørge, hvis der er noget man ikke har forstået og vil så gerne hjælpe hvis jeg kan. Den seneste tid er det bare ikke spørgsmål jeg ser her, det er ønsker om at overtage andres arbejder. Nogen der har disposioner ti... -
Hjælp til studieretningsvalg..
ForumindlægHej.. Jeg skal vælge studieretning på mandag.. Men jeg har brug for lidt hjælp.. Jeg vil gerne læse til tandlæge eller farmaceut.. Hvilken studieretning passer mig bedst? 1. Matematik A, Fysik B, Kemi B 2. Matematik A, Biologi B, Kemi B Nogen der vil hjælpe?? -
Hvorfor opfylder forsøget ikke ohms lov?
ForumindlægHej, jeg er i gang med en fysikrapport, hvor emnet er elektriske kredsløbe, og forsøget er om karakteristikker. Jeg brugte to komponenter til forsøget: en reistor og en glødelampe, og sluttede af med at tegne en I-U graf for den pågældene komponent. Problemet er bare at grafen for reistoren, vis... -
Upolær stoffer og polære
ForumindlægEr NaCL et upolært stof eller polært stof? kan ikke rigtigt finde ud af det:S Og, tiltrækkes de upolære og polære stoffer af hinanden eller er det umuligt?? V.H Gabrijel -
Ioner
ForumindlægHej Jeg forstår ikke lige forskellen på en simpel ion og sammesatte ioner. Et eksempel Na+ er en simpel ion og Cl- er en simple ion og til sammen bliver de NaCl altså en sammensat ion er det rigtigt forstået? -
Hjælp til geografi opgaver, tak!
ForumindlægSpørgsmålene lyder: - Find ud af hvilke metaller, der forekommer some rene grundstoffer i naturen. - For 100 år siden blev der produceret meget kobber i europæiske kobberminer. Hvad kan årsagen være til, at produktionen næsten er ophørt? - Til el-kabler bliver kobber i stigende grad ersta... -
Må jeg tage billeder med?
ForumindlægHej :) Jeg skal op i fysik, og jeg har om verdensbilleder. Må jeg gerne have billeder med ind til selve eksamen? Håber at hører fra nogen :) Hilsen Anne, på forhånd tak for hjælpen :) -
Årsprøve - 1,g - mundligt
ForumindlægJa, vi skal i min klasse lave et projekt lidt tværfagligt med fysik. Vores lærer har ikke fortalt os noget - så vil hører om der er nogle af jer som ved noget? :s -
Eksamen
ForumindlægHej! Jeg overvejer stærkt at tage engelsk A i stedet for fysik A. Dermed undrede jeg mig over om eksamen på a-niveau er en 24-timers eksamen eller ej. Mange tak på forhånd! -
Hjælp med ideer til afsluttende projekt
ForumindlægJeg ville bare høre omder var folk der kunne hjælpe lidt med nogle ideer til afsluttende projekt i fysik A til HTX uddannelsen. -
SRP
ForumindlægOvervejer at skrive fysik-historie. Kunne jeg få nogle råd til nogle emner? -
Forståelse eller udregning?
ForumindlægHvad er vigtigst i fysik: a) forståelse af teorien eller b) evnen til at løse regneopgaver?Vi taler om gymnasieniveau B.Ps. Kun en af dem! -
Hvordan indrager jeg geografi?
ForumindlægHeey folkens. Jeg skal skrive en rapport i fysik. Rapportens formål er: "At bestemme den specfikke varmekapacitet og relaterer resultaterne til viden om nedbørs- og klimaforhold". I denne rapport skal vi indrage geografi, men jeg har ingen ideer om hvor jeg skal indrage, faget geograf... -
Eksempler på opgaver
ForumindlægHej alle sammen Som mange andre skal jeg til at skrive SRP. Desværre er vores lærer uenige hvordan formen skal være på rapporten. Jeg har fundet forskellige skabeloner, men de er meget generelle. Jeg ville derfor høre om der var nogen dele deres opgave med mig så jeg kunne se hvordan andre har la...
