Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6981 til 7000 af 11183
  • Energiforsyning

    Forumindlæg
    Hej.Skal skrive en mindre afhandling om enmet bæredygtig energiforsyning. Er der nogen, der har gode ideer til hvad, jeg kan skrive om. Faget et kemi, men forslag der har relevans til fysik og eventuelt biologi er også velkomne.Mette.
  • Krysningsskema

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået et spørgsmål i biologi som lyder: En mands forældre har blodtype 0 og AB. Han har selv blodtype A. opstil et krysningsskema med forældrenes genotype og bestem mandens genotype Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig, da jeg meget lost...
  • Landbruget, HASTER!!

    Forumindlæg
    Hej!:) Jeg er igang med en biologi rapport, men jeg sidder i et problem. Sædskifte? Hvad er det? Spørgsmålene lyder: Hvorfor bruges sædskifte? Hvorfor er kløver en vigtig afgrøde ved sædskifte? Som sagt har jeg om Landbuget, Planteavl. HJÆLP! DET HASTER!!!!
  • Tuberkulose SRP

    Forumindlæg
    Hej (: jeg skal skrive om tuberkulose i fagene historie og biologi, men har svært ved at finde ud af noget kilde kritik til historie delen. jeg skal skrive om rødekors kampagne efter 2 verdenskrig. nogen der kan hjælpe?
  • Hjælp til AT

    Forumindlæg
    Hej venner :-) Er der en god, som er god til AT: Dansk A & Biologi C. Jeg har nogle problemformuleringer, som jeg gerne vil have en til at kigge på; også derudover se om de stemmer med min problemformulering. - Gerne over private beskeder tak. Mvh: Inna
  • SSO opgave.

    Forumindlæg
    Hej der ude.... jeg skal til at skrive min SSO opgave i Biologi B, om kræft, og især om livmoderhalskræft. jeg ville derfor høre om der er nogen der kender nogle hjemme sider, der er skrevet af læger, eller noget lign. så må i meget gerne hjælpe mig med det:):)
  • Fotosyntese

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave en aflevering i fysik/biologi, jeg skal fortælle om fotosyntesens kredsløb, og drivhusefektens kedsløb, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklarer det? altså hvad rækkefølge og såndan noget den skal afleveres i morgen
  • blomsterplanter

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ikke lige den skarpeste til faget biologi, og har derfor brug for lidt hjælp til følgende opgave: Jeg skal give en beskrivelse af blomsterplanternes livscyklus (generelle), hvor jeg også gør rede for bestøvning og befrugtning, Kunne også bruge nogle links på dansk om det...
  • Alkohol

    Forumindlæg
    Hej!Jeg er lidt forvirret over et biologi spørgsmål. Spørgsmålet lyder: hvilke stoffer i en gærcelle, er ansvarlig for dannelsen af alkohol? Jeg tænker alkoholgæring og dens enzymer. Men er det skudt fuldstændigt ved siden af?
  • Alkohol

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er lidt forvirret over et biologi spørgsmål. Spørgsmålet lyder: hvilke stoffer i en gærcelle, er ansvarlig for dannelsen af alkohol? Jeg tænker alkoholgæring og dens enzymer. Men er det skudt fuldstændigt ved siden af?
  • Den Grønne revolution og kemi

    Forumindlæg
    Nogen der har en ide til hvordan man får kædet noget kemi ind i Den grønne Revolution? Min kemilærer mener at DNA og metoden til gensplejsning er mere biologi end kemi og godtager derfor ikke den del som dækkende.
  • Mobilisering af alkohol

    Forumindlæg
    Er der nogen genier, som er gode til biologi, som har lyst til at hjælpe mig med at rette et stykke tekst jeg har skrevet om alkohols optagelse i kroppen / Mobilisering af alkohol. På forhånd tak! Min mail er [email protected]
  • AT6

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til at lave AT6, hvor jeg skal til en mundtlig årsprøve. Vi har emnet Jagten på det gode liv, og skal fremlægge om noget i kemi/religion eller biologi/religion. Nogle der har forslag om, hvad man kunne skrive om?
  • Kemi og dansk/historie

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt tænke mig at skirve i kemi C og dansk eller historie. Hvad kan man skrive om der? Jeg er meget interesseret i medicin, men har desværre ikke biologi, så det kan jeg ikke vælge. Jeg er helt på bar bund med det AT rejser. På forhånd, tak for hjælpen.
  • Ascorbinsyres opbygning

    Forumindlæg
    Ja, som overskriften nok siger, så skal jeg skrive om ascorbinsyres (C-vitamin) opbygning Jeg skriver SRP i fagene bioteknologi (biologi+kemi) og historie. Men hvad skal man skrive under dens opbygning? Sådan i store træk? Håber der er nogen der kan hjælpe mig! :-)
  • Hjælp til problemformulering

    Forumindlæg
    Jeg har valgt at skrive AT i fagene biologi A og historie A. Jeg skriver om imperialismen og evt. racehygiejne eller sygdomme som imperialismen førte med sig. Er der nogle der har idéer til en problemformulering?
  • genspaltning

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave i biologi hvor jeg skal svare på hvilken type genspaltning diverse gen laver. Hvad er definitionen af en genspaltning og hvilke typer er der? Fx. 1-genspaltning og 2-genspaltning, er der flere og hvad betyder det når det er 1-/2-genspaltning?
  • SSO rettelse

    Forumindlæg
    Hej...Jeg vil høre om der er nogen der gider at kigge igennem min store biologi opgave?Altså for stavefejl, og eventuel omfomuleringer der vil få sætningerne til at lyde bedre?Håber der er nogen :o)
  • Hjææælp!!

    Forumindlæg
    Okay min klasse skal afslutte engelsk, fysik, kemi, biologi og religion i år. (2.g) Nogen af mine kammerater siger at vi skal op i enten mundtlig eller skriftlig engelsk, er det sandt??
  • Hjælp!! Please!!

    Forumindlæg
    Det har ikke helt noget med engelsk at gøre, men, Okay min klasse skal afslutte engelsk, fysik, kemi, biologi og religion i år. (2.g) Nogen af mine kammerater siger at vi skal op i enten mundtlig eller skriftlig engelsk, er det sandt??