Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7081 til 7100 af 14099
-
Hvorfor kalder man det Oplysningstiden?
ForumindlægHey folkens. Fra 1630-1830 kaldte man det oplysningstiden. Hvorfor kalder man det for oplysningstiden. Ville meget gerne havde en lang forklaring på det tak ;) Tak på forhånd. :) -
Fremtidigt studievalg
ForumindlægJeg håber at der er en derude der kan svare mig på mit spørgsmål Jeg går ud af folkeskolen til næste sommer, og jeg sidder lidt i en kattepine. Jeg vil gerne være dyrelæge, og der er et af kravene, at man skal have matematik på niveau A. Matematik er ikke mit stærkeste fag, men jeg er heller ikke... -
Terminsprøve matematik - forberedelse??
ForumindlægHej! jeg skal til terminsprøve for 8.klasse her d. 23-24. Jeg er ikke bekymret for mit dansk, men har rigtig svært ved matematik! Så er der nogen der ved hvilke forberedelser jeg kan lave inden for færdighedsregning og problemregning??? selvom jeg godt ved det er svært at sige på forhånd, da ma... -
Det folkelige gennembrud
ForumindlægHej. Nogen der ved noget om arbejdernes livsvilkår. -
Er historiebøger sekundære kilder?
ForumindlægHej Overskriften siger vist alt. Jeg er kommet i tvivl, og vil gerne hører om i ved det? Hvis det er sekundære kilder, så er uddrag fra dagbøger og breve vel primære kilder? Tak! -
Spørgsmål til sro
ForumindlægHvordan sikrer vi at de samfundsmæssige forandringer der er knyttet til at danskerne o højere grad bruger bilen som transportmiddel, ikke medfører at antallet af ofre for trafikuheld stiger? -
kredsløbet i forbindelse med den trænede vs den utrænede krop
ForumindlægJeg er blevet stillet opgaven, at forklare/beskrive kredsløbet i forbindelse med den trænede krop vs. den utrænede krop. Jeg har styr på selve kredsløbet, men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an/starte i forhold til trænet/utrænet. Synes ikke at kan finde læsning som passer lige på det em... -
Kreativ produkt
ForumindlægHej alle, Vi er 3 piger, som har projekt opgave. Vi har ingen idé om hvad vi skal lave som kreativt produkt. Vi har om emnet "anoreksi og bulimi". Hvis I har nogen idéer må I meget gerne skrive :) -
Løgneren af Martin A. Hansen
ForumindlægHej allesammen, jeg er lige blevet færdig med bogen Løgneren af Martin A. Hansen. Det jeg er i tvivl om er om bogen repræsenterer en modernistisk holdning/ realistisk holdning? -
Søren Pind, Selv iscenesættelse. Hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder og kæmper med en synopsis omkring Søren Pinds selv iscenesættelse. Er der nogen der har nogle ideer eller forslag til en mulig problemformulering? -
Analyse af Østkyst hustlers´ >Han får for lidt<
ForumindlægSom overskriften siger, mangler jeg lidt stof til at analysere "Han får for lidt" med østkysthusters. Håber på hjælp ;) -
Et dukkehjem, budskabet???
ForumindlægHej! Håber virkelig på der er nogen som har læst dramastykket '' Et dukkehjem'' af Henrik Ibsen. Da budskabet kan jeg ikke finde. Vi har faktisk kun fået udleveret Det sidste af stykket, så det er meget svært at finde budskabet hvad '' Nora'' og forfatteren har ... -
forfatters vilkår før og nu
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en stil om forfatters vilkår før og nu. Vil det så være hensigtsmæssigt at tage udgangspunkt i sådan noget som kunststøtte? Ved i om der var kunststøtte i knut Hamsuns tid da han skrev sult? -
Hjælp!!
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en stil på tysk, som skal afleveres. Men jeg ved ikke om jeg har skrevet den rigtigt. Så jeg håber at i lige vil kigge den igennem og fortælle mig hvad jeg har gjordt forkert. Den handler om en pige som hedder Cher Lloyd. Cher Elizabeth Lloyd. Sie wurde geboren am. 28 Jul... -
KULT eksame
Forumindlæghej studieportal det fordi jeg skriver om ældrebyrden i min ks opgave men jeg skal også skrive om hvordan man kan løse den udfordring.... er der nogen der ved hvad man kan skrive eller har nogle gode links hvor jeg kan læse om det -
Finanspolitik og arbejdsmarkedspolitik
ForumindlægJeg sidder her med en samfundsfags aflevering, og kan simpelthen ikke få svaret på dette spørgsmål! :Shåber der er nogle der kan hjælpe mig? Her er spørgsmålet: Forklar hvordan man ved hjælp af finanspolitik og arbejdsmarkedspolitik, kan fremme beskæftigelsen. -
Udrag fra opgave (filosofi)
ForumindlægJa her er et lille udrag fra en opgave jeg har lavet:D Håber virkelig at i vil læse den for det er min første rigtige opgave som jeg har skrevet i filosofi! HUSK: jeg kan godt tage imod kritik!:) Jeg åbnede mine øjne, men lukkede dem igen. Jeg skulle til at gå, men jeg satte mig ned. Jeg ville væ... -
plizz hjælp!
Forumindlæghej jeg skal lave en stil der hedder "På vej mod toppen" jeg skal forstille jeg er denne mand klavs også skal jeg skrive hans dagbog fra nogle dage på ekspeditionen. Jeg får karakter får stil og orden/layout hvad er reglerne når det er en dagbog? skal der være indrykning og skal der v... -
eksamens hjælp
ForumindlægHvordan skal jeg stille min Engelsk Outline op for emnet Kan ikke rigtig få bygget nogle underpunkter op.. Main topic: Prejedice Mt Topic: Gangs Why did I choise this Topic? 2 3 4.. Kunne i hjælpe mig nogle små punkter? -
Stort pensum?
ForumindlægHej. Jeg behøver et alvorsord/realitycheck fra nogen der har gået på universitetet. Jeg læser et sprogfag og jeg er normalt ret godt med karaktersmæssigt, men jeg har været tvunget til at udsætte en eksamen (re-eksamen) simpelthen fordi jeg kæmper med at forberede mig. Faget er et valgfag på ét s...
