Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7621 til 7640 af 26633
-
24 timer - mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op til mundlig eksamen i tysk. Som i jo nok ved trækker man en tekst, som man derefter har 24 timer til at forberede. Jeg ville lige høre om der var nogen der,efter at jeg havde lavet opgaven, kigge på den og eventuelt komme med bedre forslag? Jeg har eksamen i næste uge? Jeg p... -
Dansk mundtligt eksamen - DRAMA
ForumindlægJeg har trukket drama til dansk mundligt prøve. Vi har fået opgivet disse tekster: Romeo og Julie af William Shakespeare Erasmus Montanus af Ludvig Holberg Først bli'r man jo født af Line Knutzon Det værste og det bedste Søren Ulrik Thomsen Skal jeg så selv vælge min egen tekst, som o... -
RIM hjælp det haster
ForumindlægHey venner, hvad kalder man rimet hvis de rimer sådan her: A B A Men B så ikke rimer på noget igen? Så hedder Strofen vel noget hen af A B A C Men hvad hedder den slags rim? -
Hærværk
ForumindlægHej. I romanen "Hærværk" er der på den allerførste side et lille "motto" så at sige: "Frygt sjælen og dyrk den ikke for den ligner en last". Nogen, der kan forklare, hvad der helt præcis menes? Tak på forhånd. ;) -
billedsprog
ForumindlægEr det billed sprog , når man sige skovløberens dreng klemt sig ind mellem de andre handlende i bagerbutikken ? -
02 i engelsk skriftlig - bør jeg klage?
ForumindlægJeg fik 02 i eksamens karakter for min eng. skriftlig stil på A-niveau. Jeg ved godt den måske ikke er særligt god men må indrømme at jeg alligevel blev overrasket da jeg plejer at få 10 i mine afleveringer. Derfor tænkte jeg at jeg lige ville høre nogle kommentarer fra folk herinde inden jeg se... -
Emneforslag til SRP?
ForumindlægHej alle sammen. Kan nogen her hjælpe mig med et emneforslag i His (A) og Matematik (A). Jeg er tænkt lidt på Græsk Matematik, men jeg ved ikke hvordan historien vil indgå her? Og om det er et okay emne, hvor man nemt kan finde stof til det. -
Engelsk C: mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til engelsk eksamen på mandag. Jeg ved godt, at jeg kommer op i en ukendt tekst, men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe teksten an, da vores lære ikke rigtig har fortalt hvordan vi skal gøre til eksamen. Er der nogen, som har været til eksamen på niv. c, der kan fortælle hvordan ... -
Hjælp!! De store revolutioner og imperialismens tidsalder
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal til historie eksamen i morgen og har lidt svært ved at udforme en problemformulering. Jeg har fået Englands ekspansion af Sir John R. Seeley,, derudover har jeg fået nogle tabeller over industri væksten i Europa 1781-1909 og Indiens økonimiske udvikling 1885-1946 o... -
Referat eller resume?
ForumindlægHej :D Jeg sidder med en dansk stil og skal analysere en kortfilm, som varer 8 minutter (jeg er på 2. år på hhx), og jeg sidder og tænker på om jeg skal skrive et referat eller et resume? Personligt ville jeg skrive et referat, men jeg ved ikke havd der er mest korret i en analyse/fortolkning. -
indledning..
Forumindlægnogen der vil se på den..? Tror bare ikke det er godt, eller er det okay? Johan August Strindberg (1849-1912) var fra Sverige og var ligesom mange andre meget optaget af Georg Brandes og den naturvidenskabelige tankegang. Jeg skal så beskæftige mig med >>Frøken Julie<<, som er et tea... -
feedback på Opgaveformulering
Forumindlæghej ;D Jeg har lavet en opgave formulering til min 1.g opgave, men ved ikke helt om den er for lang eller for detaljeret! Så jeg ville blive rigtig glad hvis nogen ville give den en kommentar Mit område er Napoleonskrigene, og mit emne er Københavns bombardement Opgaveformulering: Jeg vil gerne r... -
HASTER EKSAMEN IMORGEN! :)
ForumindlægHeej allesammen. Jeg står og skal til mundtlig eksamen i dansk i morgen på FSA niveau :) Nu har jeg så lige et par spørgsmål, før jeg skal op. - Er der en der kan forklare mig versefødder, tryksvage og trykstærke stavelser? - Jeg ved erindringer hører under FIKTION - og at essay, artikler, rekl... -
Stud. Eksamen I dansk...Sp. om prioritering
ForumindlægHey... Ville lige høre havd der er vigtigst at forberede sig godt på. Jeg har nu gjort rede for ALLE littærere perioder i mit eksamenshæfte, så jeg kan slå op i det til eksamen...at gennemgå disse perioder har jeg brugt ca. 4 dage på. Har jeg begået en fejl eller? Syns ikke det er det vilde man k... -
storbyen i litteraturen
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive opgave om temaet "storbyen i litteraturen" og kunne godt tænke mig at sammenligne to værker. Jeg har allerede valgt at det ene skal være "Stuk" af Herman Bang, men er der nogen der har et godt forslag til en anden roman/novelle/digt der også omhand... -
Billedbesrivelse!
ForumindlægHej, ny her !!! Haster lidt.. Mangler en billedbesrivelse af en restaurant: Billed forklaring: 2 sidder ved et bord og er ved at bestille, det er en mand og en kvinde, de snakker samt ler! Der går en tjener, lidt længere i bagrunden bag tjeneren som modtager deres bestilling, han går med en or... -
kvalitativ/kvantitativ
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i kemi B på onsdag. Og min lærer har opgivet emnet til eksamen, uden at vi i klassen ved så meget om emnet. Der står heller ikke noget om det i de bøger vi er blevet under vist i! så hvis der er nogle der kendet et link eller ved noget om emnet vil jeg blive glad hvis i ... -
Mundtlig Dansk 9. Klasse
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i mundtlig dansk (9. klasse). Jeg har trukket det moderne gennembrud, og har på bagrund af det valgt at arbejde med "frøkenen" af Herman Bang. Jeg er i gang med at analysere den, men er gået lidt i stå. Jeg ville derfor høre, om der er nogle af jer, som har a... -
historie opgave
Forumindlægfindes der en analyse model til taler? -
Mundtlig eksamen B niveau
ForumindlægSkal man give et referat af teksten eller skal man analysere den?
