Søgning på: fysik projekt. Resultater: 7701 til 7720 af 20688
-
Rumgeometri
ForumindlægHåber, jeg kan få hjælp. Bestem parameterfremstillinger for de linjer gennem punktet A(1,0,1), hvis afstande til x- og y-aksen er henholdsvis 3/5 og 4/5. Jeg tror at det har noget at gøre med projektion, men jeg kan ikke helt gennemskue det. -
SRP i dansk
ForumindlægJa, som titlen afslører, skriver jeg SRP, hvor det ene af fagene er dansk, og jeg skal foretage en romananalyse. Problemet er, at jeg ikke ved, om man giver de enkelte dele i analysen overskrifter, som fx "analyse", herunder "sprog", "fortællestil" samt "forto... -
Hvad skal studierapport bruges til?
ForumindlægHar fået afvide at jeg skal medbringe studierapporten til AT eksamen, men ved ikke 100% hvad den skal bruges til. Er det bare til perspektivering angående at jeg har brugt de samme metoder andre steder eller hvad? -
projektion af linje på plan
ForumindlægHejsa - Jeg kysser fødderne på den, der hjælper mig.Hvordan finder man projektionen af en linje på et plan? mange tak :D -
genetik
ForumindlægHvad kan vi bruge genetik for i fremtiden ?? -
nyt emne???
Forumindlægjeg er simpelthen helt lost... vi skal finde et emne, som vi skal arbejde med indtil sommer. det skal bestå af et mundtligt foredrag (ca. 15min), skriftlig aflevering og et produkt. (ikke gruppearbejde). og jeg ved overhovedet ikke hvorfor et emne jeg skal ta det er jo helt frit. er der nogen der... -
Produkt der kan hjælpe i dagligdagen
ForumindlægHej alle. Jeg skal i Teknik fremstille og designe og fremstille et produkt, som tilfører en værdi i hverdagen. Det kan være i form af overtagelse af en triviel opgave eller forbedring af et eksisterende apparat.. Det skal helst ikke være alt for svært! Vi har 10 uger til det... Nogle ... -
AT - Et Godt emne til Fagene Dansk og Samf.
ForumindlægHej allesammen Er virkelig tabt i det der At. Har valgt fagene Dansk og Samfundsfag til at skrive í, men har lige fundet ud af at det emne jeg har valgt, er for dårligt. Så hvis nogene af jer skriver i samme fag, så please hjælp med at finde et godt emne, som jeg kan skrive om. -
Brændpunkt validering
ForumindlægHej peeps. Jeg har fået stillet opgaven "Bestem parabolens brændpunkt" hvor parabolen er en parabel med funktionsforskriften f(x)=0.5*x^2+0x+0 Jeg har fundet frem til brændpunktet, men har ingen ide om hvordan jeg skal validere denne opgave. Any help? -
Radianer
ForumindlægHejsa er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med opgave b,c og d, i den opgave jeg har vedhæftet? -
At være selvstændig i SRP
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive SRP-opgave, og vi har talt en del om det på klassen. Jeg har ofte hørt lærere, der siger, at de gode opgaver er de selvstændige opgaver - men hvad betyder det egentlig helt nøjagtigt? Hvordan skriver man en selvstændig opgave? Jeg er naturligvis godt klar over, ... -
Finde en tegnings målestoksforhold
ForumindlægJeg har brug for noget hjælp med at finde målestoksforholdet på en plantegning. De eneste tal jeg har at gøre godt med, er at 0,9 cm på tegningen er 60 cm i fuld størrelse. -
hjælp med forståelse af kort digt
Forumindlæg”Rundt omkring Herning / står virkeligheden glimtvis / og forbinder ingenting: / nyligt byggede broer / på heden over veje / der ikke er, forbinder / kun lyng / og ikke andet end lyng og sandet jord / graner / og / graner”. Hvordan skal dette forstås? -
aromatiske forbindelser
ForumindlægHej:) Har et par spørgsmål vedr. aromatiske forbindelser, som jeg håber der er nogen som kan svare på. 1) Hvad er en aromatisk forbindelse helt præcist? Jeg ved, at det bland andet er organiske kemiske forbindelser som indeholder en eller flere benzenring, men det er vel ikke dem alle som har ben... -
Emneopgave - Projektopgave?
ForumindlægHej allesammen! Hvad er forskellen helt præcist på en emneopgave og en projektopgave? På forhånd tak! :) -
Fejlkilder?
ForumindlægHvad kan fejlkilderne ved dette forsøg være? hvad kan være gået galt? (sidder og skriver rapport.. og kan ikk selv se det)\n\nMetode 5: Titrering\nMaterialeliste: \nBlå kanyle\nGul kanyle\nVægt\n5 mL bægerglas\nMagnetpind\nMagnetomrører\n3 forskellige saltopløsninger: 2 % og to ukendte som vi kal... -
Hvilken økonomisk politik bør vi føre i Danmark?
ForumindlægHvilken økonomisk politik vil det være fornuftigt for Danmark at føre i dag? Jeg vil selv byde på ekspansiv finanspolitik, men er meget langt fra at være sikker - har nogle et bedre bud? -
Tage kvad´ratroden af et negativt tal
ForumindlægHej\nMin matematiklærer sagde i dag, at det er muligt at tage kvadratroden af en negativt tal. Men desværre ringede det, så han havde ikke tid til at uddybe.\nEr der en, der vil komme med en hurtigt og forståelig forklaring eller linke til et sted, hvor en 1.g'er sagtens kan forstå det? -
SSO investering i værdipapirer
Forumindlæghej, jeg har valgt mit emne, men kan ikke rigtig finde ud af hvilket problem jeg vil arbejde med. Er der nogen som kan hjælpe.. hvordan kan problemformuleringen se ud? Håher I kan hjælpe... -
har i det hele i hovdet
Forumindlæghej jeg læser til biologi hf på B niveue, jeg læser omkring 14 sider i en biologibog til forberedelse til biologi, men kan ikke huske det hle. mit spørgesmål er at hvad gør i når i læser ca 14, har i det hele i hovdet eller skriver i resume af det eller stikord. håber for svar :)
