Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7721 til 7740 af 26633
-
Bog
ForumindlægHej Jeg vil gerne have analyse af bogen selskabet gør op af Christina Hesseholdt -
Hurtigt hjælp please
ForumindlægJeg skal redegør for en strategisk situation, Er der nogen der kan fortælle mig hvilke modeller jeg skal bruge og i hvilke rækkefølge, kan slet ikke finde rundt i det, ville være en stor hjælp hvis jeg kunde få langt svar hvor tingene er uddybet. På forhånd tak -
at fortolke ??
ForumindlægHvad er en fortolkning. jeg skal fortolke en tekst, men er lidt på bar bund, for jeg aner ikke hvordan det skal gøres? -
Tove Ditlevsen - barndommens gade ?
ForumindlægNu har jeg sat & hørt digtet igen & igen , men ka virkelig ikke finde ud af disse spørgsmål som jeg ska svare på ? Hvilke slags rim er der i digtet ? (parrim , kydsrim , omsluttende rim , eller bogstaverim) Hviken tid det er? ( Historisk tid , hvor langtid strækker handlingen sig over?) ... -
Sagn, skjaldekvad, edda digtning og myter
Forumindlægville høre om der var nogle som kunne hjælpe med at definere og give forklare mig forkskellen på edda digtning, myter, skjaldekvad og sagn.På forhånd tak :D -
hjælp igen
Forumindlæghej..hvad skal jeg skriv når der står:-"Foretag en analyse , hvor du bl.a. forklarer personens handlinger og gør rede for tekstens fortællerforhold"?? når der står analyse er det så miljø, personbeskrivelse osv???tak -
Björn Borg
ForumindlægJeg skal analysere en af Björn Borgs reklamer fra år 2006 som dansk stil. Ville høre om der evt. var nogle der har analyseret nogle af Bjørn Borgs reklamer fra sidste år? -
Jomfruen Kim Fupz
ForumindlægHej. Jeg skal analysere Jomfruen Kim Fupz. Har i nogle gode ideer til vigtige punkter, som jeg skal have med i analysen? fx miljø osv. - mit fordybelsesområde er eksistens -
essay
Forumindlæger der en der kan forklare lidt om essay og hvad det burde indeholde? vi skal skrive et essay af en tekst hvor vi skal analysere den? skal jeg bare analysere og fortolke teksten. ligesom en alm. stil? -
RETORIK OG KAMPAGNER
ForumindlægHej, hvad skal man særligt være opmærksom på, når man analyserer en kampagne i retorik? (kan ikke vælge retorik som fag herinde) Jeg vil analysere https://www.sst.dk/da/Udgivelser/2021/Godt-skuldret "godt skuldret" -
Historieopgave
ForumindlægHey. sidder med en historieopgave, og kan ikke finde noget at analyserer, nok mest fordi jeg ikke ved hvad en analyse for sådan en opgave består af... Mit emne er krigen om slesvig i 1864.tænkte lidt på at analyserer hvad der var sket hvis krigen ikke var startet. men ved ikke rigigt...Nogen der ... -
Muldskud af Pontoppidan
ForumindlægHej!Er der ikke evt. nogen, der har lavet en analyse og fortolkning af Pontoppidans "Muldskud"?venlige hilsner! -
pyramider
ForumindlægNogen der kan forklare hvad der menes med "en analyse af pyramidernes placering i det egyptiske teokrati" -
kortfilmsanalayse - begreb
ForumindlægHej Må man sige 'jeg tror' i sin analyse eller skal man vide? tak -
Hjælp til Dannelsesrejse
ForumindlægJeg har valgt at skrive om dannelsesrejser i fagene Dansk A og Historie A. Jeg vil tage udgangspunkt i H.C. Andersens bog " en digters bazar". Jeg er dog lidt på bar bund til hvordan jeg skal få den historiske del med ind i det, nogle der har nogle forslag til litteratur jeg kunne bruge... -
Semantiske felter?
ForumindlægNogle som vil forklare det lidt bedre end dette: Alt afhængigt af hvilken tekst du kommer op i kan du benytte et begreb som hedder semantiske felter. Det er ord, som kan siges at tilhøre en gruppe. Det er ikke et grammatisk begreb, så adjeltiver, verber, adverbier og substantiver kan godt gøre sa... -
Lidt hjælp tak - til Naturvidenskab igen :/
ForumindlægEr lige stødt på disse spørgsmål : 1 spg. Tre ting jeg mener, der karakteriserer den naturvidenskabelige viden i modsætning til den humanistiske og den samfundsvidenskabelige: 2. spg. Hvad har de videnskabelige eksperter anbefalet, men har iløbet af noget tid lavet om på? (her tænker jeg eks. på... -
Resume
ForumindlægHvad vil I sige et godt resume skal indeholde ? Bare for at få lidt inspration (: -
SRP - inspiration til opgave???
ForumindlægHej! Jeg har i min SRP-opgave valgt mit overordnet emne "Romantikken i litteratur og kunst" - Er der nogle som kunne give mig lidt inspiration til hvad jeg herunder, kunne indkredse mit emne til? På forhånd tak. -
En københavner i Jylland
ForumindlægHej jeg er i fuld gang med en opstilling af en synopse. Jeg trak essay og kan her efter ikke vælge mellem "hærværk" og "En københavner i Jylland". Jeg har virkelig brug for inspiration. Så hvis du har analyseret en af dem. Vær sød og send dem til mig, tak.
