Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7721 til 7740 af 14099
-
Gensplejsning
ForumindlægHej, jeg sidder lidt fast i biologi-eksamenslæsning. Nogen der kan hjælpe mig med nedstående? "Vurder mikroorganismers betydning i gensplejsning. Kom med eksempler på anvendelse af gensplejsning i industrien og/eller landbrugets maksproduktion." -
Naturfags terminsprøve
ForumindlægHej Jeg skal snart til terminsprøve i naturfagene (Biologi, Geografi og Fysik/kemi) og ville høre hvad der er godt at læse op på. Er rimelig sikker på det bare er den fra i sommers. Det er 30 min af hver, og det er multiple choice. Man må ikke bruge hjælpemidler Tak :) -
Hvad er enzymer og hvilken rolle spiller de for cellen?
ForumindlægJeg er ved at skrive en aflervering i biologi, og skal forklare meget nøje, hvad enzymernes funktion i bakteriecellen er. For mig at se, er der rigtigt mange funktoiner for enzymerne. Nogen der kan hjælpe med en genneret svar? Spørgsmålet: Hvad er enzymer og hvilken rolle spiller de for cellen? ... -
Skrive om spiseforstyrrelse i Biologidelen - SRP
ForumindlægHej... Jeg sidder her og er lidt forvirret... Jeg tænker at skrive om spiseforstyrrelse, når jeg skal gå igang med SRP. Ville bare lige høre om der er nogen af jer som synes, at man godt kan skrive om spiseforstyrrelse i biologi og dansk - delen? please hjæææælp - er meget forvirret -
Projekt emnet er udvikling ,
ForumindlægHar virkelig brug for gode ideer Jeg skal skrive projekt 9 kl og over emnet er udvikling Jeg kunne måske godt tænke mig noget med afhængighed , alkohol, og gerne udfra samfundsfag og biologi men jeg kan ikke finde på en formulering af emnet. Foreslag modtages med stor tak -
SRO
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive SRO, og har fagene matematik B og biologi A. I matematikdelen står der, at jeg skal opstille en model ud fra data i det ved lagte bilag, men ved ikke helt hvordan -
sabbatår eller direkte på uni
Forumindlæghej alle, jeg bliver færdig med gymnasiet til sommer og er i tvivl om hvorvidt jeg skal søge direkte ind på min drømmeuddannelse eller tage et sabbatår. Jeg er stadig lidt i tvivl om hvad jeg vil læse på uni, men enten geologi/biologi eller fysik. Jeg er bare i tvivl om hvorvidt jeg skal tage et... -
Stil...
ForumindlægSå har jeg fået skrevet mit essay om "Glæden ved at løbe færdigt" færdigt. Jeg ville umådeligt gerne få 10 eller derover, for derigennem at sikre årskarakteren :) Men jeg er i tvivl om hvor godt mit essay egentligt er. Jeg har skrevet det ud fra min tankerække, og derfor er der næsten i... -
Geometriske figurer (rum) | Matematik formelsamling
KompendieGeometriske figurer er det emne inden for matematik, der omhandler figurer i rummet. Altså figurer, der kan siges at have en højde, bredde og længde (eller dybde), og som dermed er defineret i tre dimensioner.Emnet om geometriske figurer i rummet kaldes i matematik også for rumgeometri. Hvor plan... -
Virksomhedstyper
KompendieDer findes en række forskellige virksomhedstyper, som en virksomhed kan kategoriseres under. I Danmark vil virksomheder typisk kategoriseres som produktions-, handels- eller servicevirksomheder. Herudover kan handelsvirksomheder også inddeles efter, hvorvidt de opererer inden for detailhandel ell... -
Servicevirksomhed | Virksomhedstyper
KompendieServicevirksomheder er karakteriseret ved at være virksomheder, der fremstiller og sælger serviceydelser til forbrugerne. Servicevirksomheder er virksomheder, der ikke nødvendigvis sælger fysiske varer, men derimod udfører forskellige arbejdsopgaver for deres kunder. Servicevirksomheder har herig... -
Narcissistisk novelle?
ForumindlægJeg skal igang med at lave en DHO-opgave i 2.g og har brug for en novelle som indeholder "en del narcissistiske træk" eller bare har fokus på narcissisme.. Nogle der kender nogle gode tekster? Jeg har som den ene tekst valgt "De tre veninder" med Jesper Wung-Sung -
Bøger om Kryptologi
ForumindlægHej jeg har fået emnet "Kryptologi med fokus på 2. verdenskrig" Hvor jeg bl.a. skal komme ind på: Kryptosystemers udvikling gennem historien. Anvendelse og brydningen af Willards System ENIGMA maskinens opbygning og hvordan polakkerne brød koden. ENIGMA maskinens betydning for slaget om... -
Luftforurening - CO2
ForumindlægHej alle:) Vi skal snart have projektuge og jeg har valgt at have om emnet luftforurening med fokus på CO2. Jeg tænkte derfor på om der var nogle som kunne hjælpe mig lidt med en problemformulering, er lidt igang men det ville være rart at høre jeres mening, og så ellers hvad i syntes men kunne... -
vektorfunktion-
ForumindlægEn fysisk/matematisk beskrivelse af en ladet partikels bevægelse i et magnetfelt beskrevet som en vektorfunktion, samt generalt fokus på matematiske modeller og elemter, der har en berøringsflade med dit område. Mit spørgsmål er så, hvordan i ville beskrive det som en vektorfunktion? har fået nog... -
Lineær accelerator - hvordan fungerer den?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive en SRP opgave om cancer og behandlingsformer hvor fokus er rettet mod strålebehandling. Her skal jeg redegøre for hvordan de forskellige ioniserende stråler fremstilles, men jeg kan ikke finde nogen dybdegående forklaring på hvordan en strålekanon eller en lineær a... -
Borgernes rettigheder under revolutionen 1830 i Frankrig
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive SRP om borgernes rettigheder og dets vækst i løbet af 1800-tallet og med julirevolutionen som fokus. Er der nogle der kan hjælpe mig med: - hvilken overgang samfundet gik fra? er det fra feudalisme til kapitalisme eller liberalisme, og evt. hvorfor hvordan? - hvi... -
Krimi
ForumindlægJeg skal skrive en analyse og fortolkning af krimien "Papæsken". Det er en typisk Sherlock Holmes krimi, så jeg vil spørge lidt til om hvilke ting som er typiske for netop Sherlock Holmes krimier. Altså, hvad jeg bør fokuserer på i min analyse og fortolkning, hvilke ting jeg bør ligge m... -
Metoder!
ForumindlægJeg er ved at lave studieretningsprojekt og vil gerne skrive noget om hvilken metode jeg har brugt i analyse afsnittet. Jeg har analyseret nogle taler med fokus på retoriske virkemidler - hvilken metode er det? Herefter har jeg sammenlignet dem med hinanden - er det komparativ analyse? Håber nog... -
SSO spørgsmål
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SSO, men er blevet i tvivl om hvordan det skal forstås, når ens opgaveformulering bl.a. lyder: Analyser og fortolk romanen med fokus på bla bla bla.Skal man så udelukkende koncentrere sig om "fokuseringsstederne"? Eller skal man alligevel gennemgå hele ro...
