Søgning på: historie noter hf. Resultater: 7761 til 7780 af 33009
-
Stor dansk opgave - hvilket emne?
ForumindlægHej medstuderende, Jeg skal skrive en stor opgave i dansk. Emnet er helt frit! Jeg overvejer om jeg skulle analysere en bog og film af samme historie (Fx. Harry Potter bog og film), og så sammenligne disse. Men jeg ved dog ikke hvilke værker jeg skal vælge. Der skal være en bog og en film om sa... -
Kommentar !! ER DER FEJL?
ForumindlægEr der fejl i teksten? Why do parents at nearly every school shooting say they “never thought it would happen here”? It is because many of them float their children off to school in a bubble, grateful to live in a wholesome town. Sometimes we have to expect that everything could be happening an... -
Korrekt?
ForumindlægNogen som vil se om det er korrekt, da jeg er lidt usikkker. Den korrekte version er den danske. Dansk: The Shining Mountain er et moderne eventyr om en far, der vil have, at hans datter skal være ligeså hårdfør, stolt og stærk, som han er. Hun må ikke være ligesom de andre almindelige piger i S... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej, det nedenstående handler om forskelle mellem to personer; Billie Holiday og C.P. Ellis, som vi havde beskæftiget os med. Er der nogen der vil læse den igennem og rette for fejl, både grammatisk og ordstilling. Håber I kan Hjælpe mig. På forhånd mange tak. Difference between Billie Holiday a... -
Reducer brøk
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med at reducere denne brøk ? jeg kunne kun komme frem til (3mp)/(m(p+h)) = 3p/p+h -
Hjælp til varmelære i fysik
ForumindlægHej alle Da jeg skal have en test i fysik i morgen, og varmelære ikke er min stærke side, håber jeg at der er et par kloge hoveder her inde der kan hjælpe mig. De ting der er relevant omkring varmelære, som jeg kunne få brug for i en test ville være en stor hjælp. Jeg går i 1.g. Håber I k... -
engelsk formulering
ForumindlægHej håber nogen kan hjælpe mig med at formulere det her er gået helt i stå"""Here we had a fear setting on what there could happen if we don’t take care and think us about.""" -
Fremskrivningsfaktor og vækstrate.
ForumindlægJeg har 2 opgaver i min matematikaflevering, hvor der bliver stillet de præcis samme spørgsmål, og jeg ved ikke hvad jeg skal svare på dem. Opgave 3 En eksponentialfunktion er givet ved f(x) = 3*1,09^x. a) Gør rede for, hvad fremskrivningsfaktoren fortæller om ændringen i f(x). b) Gør r... -
dansk skrift. eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen i morgen. Nogle der har en god ide hvad man evt. kan øve sig på og hvad man skal medbringe til eksamenen i morgen?? Mvh. -
Eksmaen hvad skal jeg have med? STX
ForumindlægHVad skal man have med til en skriftlig eksamen/prøve (STX)? Hvad plejer i at tage med? -
Kan jeg nå at læse op!? :-(
ForumindlægJeg skal i forbindelse med min Bio. C eksamen kunne 38 figurer samt 150 siders pensum og jeg har 7 dage :-S kan det lade sig gøre? -
Thermopylai/Thermopylæ, haster!
ForumindlægHej Alle. Er der tilfældigvis nogle som brænder for at vedhæfte eller uploade nogle notater til slaget ved thermopylai af Herodot. ??? Det ville gøre mig, og mange andre, meget glade! På forhånd tak !! P.s. Old, jeg forlader dig foraltid, i morgen! -
Word Typografi af citat..
ForumindlægHej Jeg vil gerne have at når word skal lave citater skal det sådan her ud "Det her er et citat" og ikke sådan Det her er et citat Jeg vil altså have at den laver gåseøjne.. på forhånd tak :) -
Energiniveaudiagram
ForumindlægHej! 1) Jeg vil gerne vide, hvorfor ligger energierne tættere og tættere, jo større n biver. 2)bølgelængder, der skyldes overgang til n = 1, kaldes lymanserien. Beregn de fire første bølgelængder i lymanserien (2?1, 3 ?1, 4?1 og 5?1. Mangler jeg nogle oplysninger eller kan man løse denne opgav... -
Bevis for krydsproduktet/vektorproduktet
ForumindlægGanske enkelt, hvordan er beviset for krydsproduktet/vektorproduktet? Jeg ved godt hvordan man benytter og udregner krydsproduktet/vektorproduktet, det er ikke det jeg efterlyser, men beviset. På forhånd tak. -
Statistik - ugrupperede data - kvartilsæt vha. kumulerede frekvens..
ForumindlægHej jeg har fundet det her et andet sted på nettet "Men kan sagtens aflæses kvartilsæt ved at direkte kigge på kumulerede frekvens. Medianen er lig med den mindste observation, som har kumuleret frekvens på 50 % eller mere. Den øvre kvartil er den mindste observation, som har en kumule... -
med tilbagelægning?
ForumindlægHej, hvad vil det sige der er med tilbagelægning ang. odds? -
gamle afleveringer
Forumindlæghej min computer er brudt sammen og jeg skal nu vælge at betale i dyre domme for at få gamle filer over på en ny computer eller om jeg bare skal "starte forfra" og glemme de gamle afleveringer. Er det vigtigt at have mine to store opgaver fra 1.g og 2.g og min AT-årsprøve fra 2.g for at... -
Må/må ikke til danske eksamen i 9. klasse
ForumindlægJeg skal til eksamen i danske på fredag, og jeg vil bare lige vide om vi har lov til at tage bøger med ind til forberedelsen, der ikke har været brugt i undervisningen? -
oversætte et ord..
ForumindlægHvad betyder altogether .. Kan slet ikk huske det ..
