Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7801 til 7820 af 14099
-
problemformulering i forhold til golfkrigen (1990-91)
ForumindlægHej.. Jeg skal lave en synopsis i fagene samfundsfag og historie i emnet krig, medier og teknologi!! Mit underemne har jeg valgt skal være Golfkrigen (1990-1991), og jeg tror umiddelbart at jeg vil holde fokus på medier frem for teknolkogi. Er der nogle der har en god indgangsvinkel til dette, a... -
Hjælp tilbydes: Formueret 1, og Familie arveret
ForumindlægKompetent vejledning og opgavehjælp til forståelsen af det meget omfattende pensum i formueret 1 (KU) erstatning, aftale, købe,- samt tingsret. Indgående kendskab hertil. Kompetent vejledning i familie arveret. Mit fokus er dog formueret, og der er interessen også størst, men skriv til min mail h... -
Engelsk opgave - emne?
ForumindlægHej. Hjælp! Vi er en gruppe, som har trukket emnet: Uk - role in the world, men vi ved ikke hvad vi skal fokusere på. Vi troede det var let men det er det ikke. Hvad vi mangler er et desarderet spørgsmål vi kan stille i opgaven. Nogen der har nogen forslag. Noget som kan undersøges og som der ogs... -
Tyren - Cecil Bødker
ForumindlægMig og min veninde har om ondskab, og vi har valgt at analysere "Tyren" men vi kan ikke helt få åbnet teksten, vi har læst de to analyser inde i "Opgaver" men da de ikke fokusere på Ondskab kan vi desværre ikke bruge det til noget. Evt. nogen der kan hjælpe os? -
Stor hjælp til forståelse af AT
ForumindlægHej Jeg skal op i AT i religion og historie og jeg har skrevet om Hajj. Jeg forstår imidlertid intet af hvad jeg skal og ikke skal. Skal jeg svare uddybende på problemformuleringen, kun koncentrere mig om metoder og teorier? Min synopsis er vedlagt, så håber jeg nogen kan give mig et lille skub... -
Mediernes ansvar - kronik
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive en kronik om mediernes ansvar, og tage udgangspunkt i en kort redegørelse for synspunkterne i Morten Sabroes artikel: "Man arresterer ikke en hvilken som helst mand, vel?" og diskutere dem. Men jeg er lidt på bar bund. Er der evt nogen der har lavet en lignende... -
Præpositioner med kasus
ForumindlægJeg sidder med en oversættelse med fokus på præpositioner med kasus, sætningen lyder således: Vores tog kørte ind på færgen. På færgen holdt (der) en bus foran toget. Jeg har skrevet: Unser Zug fährt in die Fähre. Auf der Fähre hält den Bus vor des Zug. -
Analyse af tysk tekst?
ForumindlægHej :) Jeg står og skal til skriftlig tysk eksamen imorgen (STX A), Jeg er virkelig dårlig til tysk og tænkte om der var nogen der vidste hvad der var godt at få med i eksamensopgaven (Opgave 2) og hvilke analyse punkter der er best at fokusere på? Håber i kan hjælpe lidt :) Go' søndag -
Produkt til projektopgave
ForumindlægHej alle... Vi er 2 piger som snart skla have projektuge. Vores emne er Besat og vores underemne er Skønhed. Vores fokus punkt er hvorfor små piger gør så meget ud af sig selv som fx make up , hår osv. ( 4-13 år) Men vi har et problem .. Vi kan ikke lige finde på et produkt , nogle kr... -
Tysk sætning
ForumindlægHar en oversættelse med fokus på præpositioner med kasus for i tysk, sætningen er: Da vi havde siddet i toget (i) fire timer, var vi sultne, og vi gik derfor op i cafeteriet. Jeg har skrevet: Wenn wir in dem Zug in vier stunden gesessen hat, wir hungrig waren, und wir daher in die Cafeteri... -
sætning.
ForumindlægHej hvis jeg nu vil sige:Mennesker i tyskland havde kun fremtiden at fokusere på i 2 verdenskrig, i det alt kunne være bedre, på det nuværende tidspunkt.mit bud:Menschen in Deutschland hattet nur die zufunkt zu Focus an in der zwei Weltkrieg, in denen den alles konnte besser werden, als der jetzi... -
Synopsis - hjælp
ForumindlægHJÆLP..... Jeg skal skrive en synopsis til psykologi- eksamen - men kan slet ikke forholde mig til denne eksamenstype, da synopsen forvirre mig mere end den gavner.... Er der nogle her, der måske har samme problemer og har det rigtig skidt med denne eksamenstype - ville jeg være rigtig ly... -
Apple SRP Hjælp, Afsætning & Engelsk
ForumindlægSøger lidt hjælp med min SRP. Er der nogle der har et par eksempler på nogle modeller, eller bare nogle forslag til, hvordan jeg kunne bearbejde denne problemformulering: "Redegør for Apples brandingstrategi i USA med særligt fokus på iPhone Analyser segmentet Tweens og diskuter deres bet... -
Romananalyse - kvalitativ metode?
ForumindlægHej, Hvis man i faget dansk laver en analyse/fortolkning af en selvbiografi med fokus på sociale/samfundsmæssige sammenhænge, og herefter anvender selvsamme analyse i en tværfaglig problemstilling i fagene dansk/samfundsfag, hvor samfundsfagsdelen består i, at man bruger sociologiske teorier på d... -
1 verdenskrig
Forumindlæghej alle sammen :) Her er lige et på spørgsmål: 1. er der nogen der kan sige mig Tysklands reaktion på nederlaget i 1. verdenskrig? 2. Nogen der kan fortælle noget om den kolde krig, med fokus på starten, cubakrisen og afslutningen? Jeg skal til eksamen i næste uge og jeg har virkelig brug for hj... -
Solceller og Spectrum
ForumindlægHej, jeg kan ikke finde noget omkring emnerne; Forklaring på Halogens spektrum, sammenlign evt. med solens og med den information; Diskuter om man kan bruge halogen lamper til at teste solcelle? Solcellers virkning og effektivitet, her med fokus på hvilket spectrum de virker bedst i og evt. bøl... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive AT synopsis om to dage og har valgt emnet Utøya og psykolog C / samfundsfag A som fag. Problemet er at jeg simpelthen ikke kan finde på en god problemformulering og nogle gode problemstillinger. Mit fokus skal nok være Anders Breivik, da jeg ikke kan finde ... -
Global opvarmning
ForumindlægJeg er ved at lave en AT-synopsis om global opvarmning, og kommer i den forbindelse ind på CO2-teorien og Svensmarks Solpletteori. Nu er jeg ved at finde grunde til, at der er størst fokus på CO2-teorien... Jeg har skrevet to punkter der kommer ind på betydningen af, at CO2-teorien blev præsenter... -
Hjælp til rettelse af en analyse: "Sin Bin or Lucy's heart"
ForumindlægHej folkens. Jeg vil lige høre om der er en venlig sjæl, som kunne have lyst til at hjælpe mig med at rette min engelsk anlayse igennem. Det der skal rettes er primært korrektur især med fokus på kongruensfejl og ordstilling, da det driller mig en smule. Det ville være en kæmpe hjælp, da den al... -
Kommunikationsteori HASTER
ForumindlægHej SP Jeg skal aflevere skriflig eksamen i faget kommunikationsprodukter d. 10 januar. Den går bl.a. ud på, at jeg skal analysere en tekst, hvor: der gennem inddragelse af teksten samt kommunikationsteoretiske begreber fokuseres på, hvordan afsender fremstilles. Hvilken kommunikationsteori ka...
