Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 7841 til 7860 af 176851
-
Uorganisk kemi
ForumindlægHej Hvilke reaktionstyper og bindingstyper sker der i uorganisk kemi? Jeg har prøvet at læse mig frem til svaret og søge på det, men jeg syntes ikke at der kommer det største frem. -
Snart eksamen , Hvordan skal der forberedes?
ForumindlægHeej Som de fleste ved, er der fysik skr. A - niveau næste uge... Problemet er lidt at jeg ikk ved, hvad jeg skal læse ? synes altid at c-opgaverne er nogle, hvor man skal antage en masse og sætte forskellige formler sammen. Der er ikk rigtig nogen skabeloner som fx i dansk og matematik, som man ... -
Min disposition til AT-eksamen
ForumindlægEr der nogen, som vil læse min disposition og give feedback? :) Jeg har valgt ENGELSK(A) og NG(C), og mit emne er global opvarmning. I engelsk har valgt Al Gores film, hvor jeg har valgt at gå til teksten på denne måd: 1) Ved at lave en hypotese om tekstens formål/budskab - dvs. at læse ... -
Danmark og Euroen - 2009 eksamen
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle der var oppe i Samfundsfag A i 2009 i opgaven: Danmark og Euroen. Det er blandt andet disse nedenstående spørgsmål. Hvis der er nogen derude kunne jeg rigtig godt bruge noget inspiration!!! 2. Sammenlign de synspunkter på Euroens betydning for dansk og europæisk økono... -
Eksamen - hvordan skal jeg starte?
ForumindlægHej. Jeg er i gang med historie A, 24 timers forberedelse. Jeg har trukket det emne der hedder : Danmarks internationale placering fra 1864-2011. Kilder: Staunings lænkehundstale 8.3.1937 Pjece september 1940: som vi såede Statsminister Hedtoft om medlemsskabet af NATO 1949. Erik Scavenius 1948... -
Spansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg skal op til spansk mundtlig eksmane på A niveau her snart, og ville spørger om hjælp. Til at starte med forstår jeg ikke helt hvordan man skal lave noter til de forskellige emner man har, altså hvad er opbygningen på hvad man skal have styr på. Så ville jeg også spørger om der er noge... -
Betydningen af a og b i ligningen y=ba^x
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og skal til mundtlig matematik C eksamen her snart, og har således fået stillet en række spørgsmål ( 12 ) hvor i jeg skal kunne bevise dem. Et af spørgsmålene lyder sådan her: Fortæl om kapitalfremskrivning og om betydningen af a og b i ligningen y=ba^x. ... -
Organisk kemi
ForumindlægHej Benzen + dibrom → C6H6 + Br2 ----> C6H5Br + HBr Hvad er navnet for det ovenstående produkt? -
simpel kemi
Forumindlæghvordan finder jeg det teoretiske udbytte af et stof? fx har jeg blandet 0,5 g ståluld med 20 ml svovlsyre og jeg skal finde det teoretiske udbytte af jern(II)sulfat heptahydrat. Jeg har skrevet reaktionsskemaet op, men det virker forkert: Fe(s) + H2SO4(aq) ? FeSO4(aq) + H2(g) For hvor bliver... -
Eksamen
ForumindlægHej jeg skal lave et produkt til min kristendoms eksame, jeg trak lidelse. Jeg har valgt mit produkt skal være noget lignede en skulptur med ting fra den moderne hverdag som symboliserer lidelse. Har i nogen ideer til hvad jeg kan sætte på skulpturen, som symboliser det? Den eneste ide jeg har e... -
HASTER HJÆLP!! EKSAMEN
ForumindlægJeg skal til eksamen snart, men er kommet i tvivl om et græsk begreb, nemlig aitia = årsag. I min bog står der, at man søger at finde årsagen til hvorfor det enkelte menneskes liv forløber som det gør. Betyder det så, at det er generelt , man søger at finde årsagsforklaringer eller er det et konk... -
EKSAMEN!!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen i mundtlig samfundsfag og skal derfor lave en synopsis. Jeg har opstillet denne problemformuleringen og problemstillinger. Men kunne godt tænke mig om der var nogle der havde nogle kommentarer til PROBLEMFORMULERINGEN. Problemformulering: Hvad taler for og im... -
EKSAMEN!
ForumindlægHEJ VENNER ! JEG HAR I DAG VÆRET OPPE OG TRÆKKE ET SPØRGSMÅL I GEOGRAFI (B-NIVEAU STX) SOM JEG HAR 24 TIMERS FORBEREDELSE TIL. MEN PROBLEMET ER BARE AT JEG IKKE FORSTÅR SPØRGSMÅLET SÅDAN RIGTIG. JEG VED HELLER IKKE I HVOR JEG SKAL STARTE OG HVORDAN JEG KAN GØRE DET SÅ GODT SOM MULIGT. HAR FÅ... -
Eksamen.
ForumindlægJeg skal op i fysik. Men vil li vide: Man skal trække et kort fint nok, er det kort så bare navnet på emnet man skal lave noget om, og så er det frivilligt hvad man vælger. Eller får man et papir med en masse fakta og tal og så skal man arbejde ud fra det? Min eksamen er delt op i 2 dele. En gr... -
Eksamen
ForumindlægHej Folkens Vi er tre tøser der er ved at være ret lost til psykologi eksamen vi har 24 timer og vi har brugt de første 6... vi har fået denne artikkel: http://jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE9607664/toerklaedet-er-islamiseringens-spydspids/ Vores problem er at vi ikke kan få den til at pas... -
eksamen
ForumindlægHejsa, Er der nogen herinde der har nogle gamle eksamensopg. fra mundtlig religion på jer? - eller kender et link hvor der ligger nogen? - kunne godt bruge lidt øvelse inden jeg skal op til eksamen i faget her om ca. 14 dage. - hvis I ikke har, hvordan synes I så jeg skal forberede mig til en r... -
Eksamen
ForumindlægJeg skal måske op til eksamen i billedkunst til sommer, og skal derfor lave en problemformulering om et eller andet emne under: Mennesker i rum, krop og bevægelse Jeg ved dog virkelig ikke hvad jeg skal vælge at skrive om. Havde først arkitektur i tankerne, men så snart jeg begyndte på problemfor... -
Kemi prøve
ForumindlægHej Jeg er en elev der er virkelig nervøs. Er lige flyttet ind i en HTX klasse meget sent, og vi skal have en prøve i kemi. Jeg har kun haft 4-3 dages forberedelse til denne prøve, mens de andre har haft flere uger. Min HTX klasse har lige afsluttet emnet omkring organisk kemi lige da jeg kom in... -
Opstil en formel eksamen b-niveau maj 2007
ForumindlægHej hej tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig med en lille opgave..?!! Ved dyrkning af en bestemt bakterie optælles antallet af bakterier med jævne mellemrum igennem nogle timer. Ved forsøgets start var der 15 bakterier, og det viser sig, at antallet af en bakterier fordobles, hver gang d... -
klage over eksamen? spørgsmål til aldrig gennemgået tekst!
ForumindlægHey :) Jeg var i dag oppe i eksamen. Vi har fra april af fået ny lærer i det fag og har haft den nye lærer i 4-5 timer og det endte med nogle fra klassen skulle op i det pågældne fag. Problemet med en ny lærer er jo altid at man ikke gensidigt kender hinanden og i en eksamenssituation kan det væ...
