Studievejledning

Kemi prøve

29. januar 2019 af Pinkey26
Hej
Jeg er en elev der er virkelig nervøs. Er lige flyttet ind i en HTX klasse meget sent, og vi skal have en prøve i kemi. Jeg har kun haft 4-3 dages forberedelse til denne prøve, mens de andre har haft flere uger. Min HTX klasse har lige afsluttet emnet omkring organisk kemi lige da jeg kom ind. Så jeg er gået glip af meget.

Jeg har virkelig knoklet om at få læst alting igennem og skrevet ned, men tænker jeg bare ikke er forberedt på den her prøve. Havde overvejet at gå fra prøven siden jeg alligevel ikke ved “meget” om emnet (organisk kemi), men hvis jeg går får jeg -3 som nok er det værste at få.

Er der nogen der kan give mig tips til den her prøve jeg skal op til?

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. januar 2019 af guzbak

Har du prøvet at tale med din underviser herom? Jeg tænker at din underviser har forståelse for dette og evt. godt kan hjælpe med hvilke ting du er gået glip af og hvad du skal læse op på.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. februar 2019 af Mariassssssss

Som Guzbak, snak med din underviser om at få hjælp til at forstå manglende emner, få heller styr på det nu, ellers er det svært ikke at komme bag ud resten af tiden på HTX.

Et tip til organisk kemi, er at spille organavn, som er et spil hvor man navngiver organiske stoffer.

Der er også gode undervisningsvideoer fra KU og AU på youtube, som er ret gode til hurtigt foratåelse af emner.


Skriv et svar til: Kemi prøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.