Søgning på: fysik projekt. Resultater: 8001 til 8020 af 20688
-
NEEEJ
ForumindlægHej allesammen , ja i kan jo se overskriften at det haster... ( emnet: fra lavt vand til dybt vand Jeg skal forklare hvordan fiskene kan komme fra lavt vand til dybt vand. og skal bruge de nedstående ord. Men jeg kan bare ikke forstå hvordan og hvad jeg skal skrive i opgaven:/ Nogen som kan hjælp... -
Samlet gymnasial uddannelse og som enkeltfag.
ForumindlægHvad er det?? Det er vis i STX, hvor man kan få nogle fag som enkelt fag .. -
Brint og brændselscelle
ForumindlægHej. Jeg sidder og prøver at forstå hvordan en brændselscelle fungere. Har såmænd forstået det, men det er den kemiske proces der driller lidt, og håbede at der var en der gad at hjælpe lidt. :) en brændselscelle består af en membran hvor der udenom er en elektrolyt. Elektrolytten er ionledende... -
Kirkeorgel frekvens.
ForumindlægOpgaven lyder: På et kirkeogel er frekvensen af den dybeste tone 16,35hz. Hvad er den effektive længde af orgelpiben, når denne er en kvartbølgesonator? Håber at i kan hjælpe mig med opgaven. MVH Marcus. -
Rilleafstand
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor jeg skal finde bølgelængden ud fra en given rilleafstand. Jeg har en rilleafstand på 0,5 mm, og formlen: cos(um) =-(λ/d)·m+cos(i). Jeg har indteget cos(um) som funktion af m og ser, at cos(um) er lineært aftagende med m. Hældningen for grafen skulle væ... -
Hjælp!! (Termiskprøve)
ForumindlægHej folkens derude, jeg vil bare lige høre om hvad for nogle fag der er vigtigst til den der TERMINSKPRØVE???? Håber der er nogle der har svar til det jeg skal have hjælp til......:) Tak på forhånd!!:) Skal bare lige siges at jeg kun går i 8 klasse, så det er min førske terminskprøve (V... -
Pascal og N/m^2
ForumindlægHej, er pascal og N/m^2 det samme? -
hvorfor?
ForumindlægSynes ikke rigtig jeg kan finde noget om det - hvordan kan det være at der i en kernereaktion frigives energi? Har jeg tænkt en del over ... -
Frit fald
ForumindlægHej, kan man bruge ligningen for frit fald når en austranout hopper på månen? Austranouten bliver vel ikke påvirket af andet end månens tyngdekraft? -
Endelig er det OVERSTÅET!! :)
ForumindlægHeeey allesammen! Endelig er alle mine eksamener overstået. Jeg er lettet og kan endelig nyde sommerferien:P Hvordan er det gået for jer? Noget i gerne vil dele? Jeg vil meget gerne høre om hvad i har oplevet :) Gooo' ferieeeee !!!! :D -
Bohrs atommodel
ForumindlægHej alle Hvad er styrker og svagheder ved Bohrs atommodel? Er det rigtig forstået, at Bohrs atommodel ikke dur for atomer med mere end en elektron? Hvis ja, hvorfor ikke? Tak for hjælpen på forhånd -
varmekapacitet
ForumindlægA ball bearing at 20 degrees C, is dropped into a cup containing 250 g of water. The water warms from 25,0 to 30,0 degrees C. What is the heat capacity of the ball bearing, in J K^-1. Går ud fra at man skal bruge C=q/deltaT ? Jeg vil finde q først, skal jeg så sige: 5,0 K * 4,18 J K^-1 = 20... -
Hjælp til emne
ForumindlægKunne forestille mig det skulle have noget at gøre med IT, nogle gode ider? :) -
Kyoto-aftalen:) Det haster:(
ForumindlægHejsa:) Er der en venlig sjæl der kunne hjælpe mig med, at besvare følgende spørgmål? Det haster:( - Hvordan begrænser Kyoto aftalen den globale opvarmning? - Hvorfor er USA ikke en del af Kyoto aftalen? - Hvorfor indføres brintbiler ikke, når de går ind for Kyoto aftalens kvalifikationer? ... -
Biologi spørgsmål om kerneenergi
Forumindlæghej. jeg vil spørger om jeg kan få hjælp til nogle arbejdes spørgsmål til kerneenergi inde for biologi faget. jeg har en problemstilling der lyder på hvordan formindsker/stopper man spil i atomkraft. -
Dumpet kemi eksamen
ForumindlægHej, jeg har lige dumpet min mundtlige kemi B eksamen, men jeg skal bruge faget til min videreuddannelse. Jeg fik 7 i både skriftlig og mundtlig årskarakter. Hvad gør jeg nu? Skal jeg tage faget igen, eller kan jeg søge ind på den uddannelse jeg ønsker? -
Base
ForumindlægHvordan laver man en base? -
Lys og Kvantefysik
ForumindlægHej alle sammen :) Er der nogen der kan forklar, hvad det vil sige, at lysets energi er kvantiseret MEGET simpelt? Synes at fysikbøgernes måde at forklarer lys og kvantefysik på, er meget forvirrende :( Håber nogen kan hjælpe! På forhånd taak! -
hjææææælp
ForumindlægKom med 4 eksempler på ionbindinger og kovalente bindinger, hvor du kommer med forklaring på hvordan molekylerne opfylder oktetreglen. Nogen der kan hjælpe?? -
Biotek eller Kemi?
ForumindlægHej jeg står med et stort valg, snart skal jeg vælge hvilken endelig studieretning jeg skal have på stx. Valget står mellem BiotekA/FyB/MatA eller KemiB/FyB/MatA og jeg er mega meget i tvivl, fordi bioteknologi lyder vildt spændende men kemi er også spændende og jeg forstår rigtig godt kemi, hv...
