Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8061 til 8080 af 11183
-
Vaskemidler og enzymet alcalase
ForumindlægHey allesammen..Håber på at kunne få lidt hjælp.. Er i gang med biologi aflevering, men er ikke helt sikker på et par af svarene..a. Beskriv den reaktionsproces, som katalyseres af alcalase, og forklar hvilke typer pletter der kan fjernes ved hjælp af alcalase?Har svaret på første del, men er i t... -
Matematiske modeller?
ForumindlægHej Jeg er i fuld gang med min SRP jeg skriver i matematik (A) og biologi (B) - Jeg skal gøre rede for hvad en matematisk model er i detajler. Men hvad er en matematisk model egentlig? Jeg har kigger på nogle internet sidder men syntes ikke de forklare det godt nok... Håber der er nogl... -
SRP korrekturlæsning Kemiafsnit
ForumindlægHejsa. Jeg skriver SRP i Biologi og Kemi. Det handler om insekticider og bekæmpelse af granlus. Jeg tænkte på om der mon er en venlig sjæl derude, der kunne tænke sig at læse mit kemiafsnit, og komme med foreslag til hvordan man stiller sådan et op. Evt. komme med forslag til andre formulerin... -
Hjælp til valg af område
ForumindlægVi har fået offentliggjort vores emne og det er "Rejser" - jeg har valgt at skrive i fagene dansk og biologi? nogen som har nogle forslag? Jeg skal allerede aflevere problemformulering på torsdag! så det kræver at jeg har fundet et emne indtil der. Håber meget på hjælp herinde. -
Metoder
ForumindlægHej (: Jeg har aldrig før brugt metoder, men mener nu jeg er sat ret godt ind i hvad de forskellige betyder. Problemet er imidlertid at jeg ikke aner hvordan jeg skal skrive metode afsnittet. Altså sådan formulering osv., da jeg aldrig har prøvet det før! Nogen som har et eksempel? (skriver i his... -
Væksthormon og solsikker
ForumindlægHej!Jeg sidder og bakser lidt med en biologi opgave, hvor jeg skal forklare hvilke reaktioner der må være foregået hos nogle solsikke planter som har fået påsmøurt væksthormon fra majskerner på den ene side, så planten er krummet meget mod højre.Det er helt sikkert plantens vækstprocesser der er ... -
HJÆLP: SRP
ForumindlægHej :-) Tænkte på om der er nogle derude der vil kigge/rette efter fejl i min SRP, da jeg ikke er den bedste til dansk eller jeg får normalt en 7 tal, men når det kommer til SRP så vil man jo helst have det ser godt ud? Det gælder sig ikke om hele SRP'en men min biologi del på ca. 10 si... -
Stress
ForumindlægHej. Jeg er igang med min SRP opgave hvor jeg skriver om stress i biologi/matematik. Jeg har fået denne graf (vedlagt). og fået opgaven til : Diskuter med udgangspunkt i vedhæftet figur, sammenhængen mellem døgnsvingninger i kortisol, melatonin, vågenhed og kropstemperatur. Hvorklar hvi... -
Mutationer i DNA
ForumindlægJeg sidder her med en biologi rapport om DNA, og pludselig kommer spørgsmålet: "Redegør for de forskellige mutationer, samt vurder hvilke mutationer har størst effekt på mennesket." Så mit spørgsmål er, hvilke mutationer findes der i DNA? Og hvilken af dem har størst effekt på os? -
Klorofylmutanter i bygplanter - krydsningsskema
ForumindlægHej :) Jeg har fået en biologi aflevering med denne problemformulering: Prøve at udlede den forventede udspaltning på 3:1 ud fra et forventet krydsningskema. Jeg ville bare høre herinde, om dette er den rigtige retning. Det der er vedhæftet. Jeg tror, det er rigtigt, men det virker bar... -
Metodisk spørgsmål
ForumindlægHej . Jeg har udført et forsøg i sammenhæng med min SRP opgave, hvor jeg er i tvivl om hvilken metode jeg har benyttet Forsøget gik ud på, at teste effekten fra forskellige insekticider. Der blev afsat forsøg Der blev indsamlet empiri Empiri blev behandlet og vurderet Forsøg... -
HJÆLP TIL GENSPLEJSNING
ForumindlægHej alle Jeg har ikke bare lidt, men MEGA MEGET svært ved at forstå princippet i gensplejsningen og hvordan det hænger sammen med Copy-DNA-metoden. Findes der mon en venlig sjæl, der orker at forklare dette til en biologi C-elev? Jeg skal (desværre) op til eksamen og kan risikere at komme op i n... -
hjælp til metodeafsnit i synopsis
Forumindlæghej alle :-) er igang med min første synopsis der står mellem dansk/religion og biologi jeg har om stamceller og etiske spg. men der jeg søger hjælp til, er en der vil se min opg. og afgøre om hvilke metoder jeg har brugt og hvordan jeg skal skrive det ned ? på forhånd tak og god vinterferie ! :D -
Skal alle tekster/figurer inddrages i oplægget?
ForumindlægJeg skal til eksamen i Biologi B i morgen. Jeg har trukket immunforsvaret og derunder: vacciner. Der er virkelig meget tekst og mange figurer, og synes lidt at det falder udenfor mit overordnede emne noget af det? Men det er vel vigtigt at jeg indrager alle figurer og tekster i mit oplæg? Håber ... -
10 klasse:
ForumindlægHej, jeg skal i 10. klasse efter sommerferien, og vil allerede nu begynde, med at forberede mig. Hvilke emner har man hovedsagligt om i de forskellige fag? Historie?, Biologi?, Samfundsfag?, Matematik?, Fysik og kemi?, Religion? osv. Eventuelt: Hvad i havde jer der gik i 10. om?? Tusinde tak ... -
er den hermnaeutiske spiral kun brugelig i forhold til danskfaget?
ForumindlægVi er igang med at lave AT og skal til eksamen i morgen. Vi vil dog gerne benytter den hermaneutiske spiral, som den måde hele vores arbejdsproces har fungeret på. er den hermnaeutiske spiral kun brugelig i forhold til danskfaget? Vores emne: Kommunikation - muligheder og begrænsninger skræmme... -
Hormonale
Forumindlæghej er der nogen herinde der kan hjælpe mig med biologi 3 spørgsmål som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal besvar dem1) hvor dannes hormoner der indgår kvindens hormonale cyklus?2 forklar de enkelt hormoners funktion for cyklus3 hvordan påvirkes cyklus hormonalt hvis kvinden bliver gravidhåber no... -
mundtlig eksamen
ForumindlægHej,Jeg er i den situation, at jeg skal op til mundtlig biologi B-niveau, men jeg aner ikke hvordan eksamen foregår! Ingen fra mit hold ved det, da vi har den mest inkompetente lærer nogensinde, så håber nogen derude gider at give mig en beskrivelse, så jeg kan forberede mig bedst muligt:) -
hvad mener de nu med det ? BIOLOGIIIIII
ForumindlægHej..jeg læser og læser i biologi og støder ind på nogle ting jeg ik helt forstå..Jeg sidder og læser i fysiologi- kroppens funktioner s. 65Der står at stofomsætningen resulterer i dannelse af affaldsstoffer som må udskilles fra kroppen.. ?? hvordan nu det? plz hjælp..Thomas -
Artikel om AIDS
ForumindlægHeej Jeg står i den situation at jeg skal skrive om AIDS i næste (og sidste) AT-forløb. Er der mon nogen af jer der har eller ved hvor jeg kan finde en artikel omkring aids - en der måske lider af det eller hvorfor den er opstået? jeg skriver nemlig i historie/biologi, så det kunne være rart at h...
