Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8321 til 8340 af 14099
-
Klage over karakter
ForumindlægHej folkens!Jeg vil lige høre om der er nogen af jer derude, der har erfaring med at klage over en karakter.I mit tilfælde drejer det sig om en årsprøvekarakter, et fag, der afsluttes, og så overføres til mit eksamensbevis. Karakteren finder jeg utilsigtet for mit vedkommende, og jeg vil høre om ... -
medicin - forget it?
Forumindlæghej, jeg vil gerne studere lægevidenskab eller odontologi, men mit gennemsnit er på ca. 8,9 - det er jo langt fra addgangskvotienten i de studier. betyder det at jeg skal glemme alt om dem? kan jeg ikke engang blive optaget via kvote 2? -
Hvis man går i HF??
ForumindlægHvis man nu tager HF får man karakter??Får man årskarakter ?? Er det svært ? -
Matematik på molekylær biomedicin
ForumindlægHej Har man matematik på bacheloruddannelsen i molekylær biomedicin ved KU, og i så fald, hvor meget og hvor dybdegående er det? -
Fotosyntesens trin 2: calvin cyklus
ForumindlægHej, kan I hjælpe med at vælge det korrekte svar til det vedhæftede spørgsmål? -
Inspiration?
ForumindlægJeg sidder med den udleverede CD og tænker "Nøj hvor er der meget kedeligt at skrive om". Jeg er blevet en smule forvirret over hvor man får det sproglige fag ind i vores geniale problemformuleringer? Og hvad er de samfundsvidenskabelige fag? Hvis nogle har nogle geniale ideer jeg må... -
Co-evolurion
Forumindlæghej. jeg skal skrive en opgave hvor co-evolution skal indgå, men jeg kan ikke finde noget der disideret beskrive hvad det er, heller ikke på google. det eneste sted der står noget er på wikipedia, men det er meget kort. kan i ikke hjælpe mig, det er vigtigt ! -
Tvivl på valg af medicin uddannelsen efter gym
ForumindlægHej alle. Jeg står her med et lille men opbyggende dilemma. Jeg studerer på samf/engelsk retningen ( stx) og interesserer mig meget for naturvidenskabelige fag. Jeg overvejer at læse medicin på uni men ved ikke helt om jeg kan gøre det med den retning og de fag som jeg har lige nu. Er der nogen a... -
Hvad kan man tjene hvis man har kandidat i...
ForumindlægJeg ved godt at der findes statistiker på nettet omkring hvad forskellige kandidater tjener men det er jo overordnet f.eks. hvis man kigger på læge løn så dækker den over alle læger og f.eks. ikke kun de praktiserende læger. Jeg vil så høre om der nogen herinde der ved hvad følgende kandidater tj... -
Forslag til hvad jeg kan skrive om?? :S
ForumindlægHejsa! :) Jeg sidder lidt med en tanke her, da jeg skal skrive en rapport som omhandler muskelstyrke. Rapporten skal jo være et mix mellem fysik og biologi, men problemet er bare teorien til rapporten. Altså, i biologi er det jo let at skrive om selve musklernes opbygning osv. Men hvad så me... -
NV Eksamen
ForumindlægHej alle sammen.. :) Jeg skal snart op til NV eksamen, og skal op i biologi og fysik.. Jeg vil gerne vide, hvordan man starter sin fremlæggelse, eller hvordan man starter emd at fortælle de ting mang gerne vil snakke om, for synes man for så meegt at vide på gymnasiet som man går i folkesko... -
Jeg er i tvivl! :S
ForumindlægHej alle .. Jeg sidder her og skal til at skrive AT - Og jeg er bare på bar bund .. Efter vi fik af vide at vi IKKE udelukkende måtte beskæftige os med en metal rejse, har jeg været i vildrede. Ville have skrevet i psykologi og biologi of stoffer (Rejsen i rusens verden!) .. Det må jeg desværre i... -
metoder
ForumindlægJeg skal skrive et medtode afsnit i biologi og historie der er det ved metode jeg aldrig har fattet.. kildekritik - jeg har ikke nogle bestemte kilder sådan som vi kender dem fra historier..? det er materiale fra historier bøger der fortæller om nogle forhold som jeg skal inddrage biologi jeg sk... -
Ny studieretning ved overflytning?
ForumindlægHej. Er der mulighed for at skifte studieretning ved et gymnasieskift? Jeg har PT biologi A, matematik A og psykologi B og vil gerne have samfundsfag A, engelsk A og matematik B. Eftersom alle skal have matematik, biologi, samfundsfag og engelsk på C-niveau i 1.g, tænker jeg, at jeg ikke er gåe... -
Jeg er helt tabt
ForumindlægHej alle... Jeg har valgt at skrive i fagene Historie A og Bioogi B til AT- eksamen...Som emne vil jeg gerne have noget om Darwin og hans evolutionsteori..Problemet er at jeg ikke helt hvad jeg kan skrive som problemformulering..Har i nogle ideer? Jeg har forsøget at lave 2 forskellige, men mine ... -
PRIVATUNDERVISNING SØGES
ForumindlægJeg er en ung pige på 22 år. Jeg går på VUC i Nykøbing F og leder efter en person der har tjek på biologi B. Jeg skal op til eksamen til maj og kan ikke fatte noget af biologien. Min lærer er desværre i den situation at hun ikke kan lære fra sig. Hendes dumpeprocent er på 65, og jeg vil ikke være... -
HJÆLP!
ForumindlægHej :) i min klasse, har vi de sidste par år haft en lærer som ikke har lært os noget som helst i biologi!!! så nu da jeg skal til at lave en biologi aflevering, er jeg helt på spanden, og håber jeg måske kunne få lidt hjælp her. 1) er der nogle som kunne uddybe åens økosystem lidt? har læst lid... -
hjælp til HF -Naturfag eksame
ForumindlægHej er der nogen af jer der har været op i Naturfag eksame i HF- og har I nogle eksame's sæt ligge hos jer- jeg vil meget gerne se- hvordan eksamen forgår- da jeg skal forbereede mig i tre fag- geografi- biologi og kemi. jeg ender ikke hvordan jeg skal dække de tre fag sammen hvis jeg kom op ... -
AT eksprter søge..
ForumindlægJEg skal efter påskeferien op til en lille AT-prøve og ville defor lige høre hvad jeg burd ekomme ind på til den mundtlige prøve? Jeg har om nanoteknologi som overordnet emne og mit underemne er kræftforskning med fagkombinationen Biologi C og Dansk... I dansk har vi læst i roman hvorimod vi i bi... -
Hjælp til NV-evaluering
ForumindlægHej, jeg tænkte på hvordan kommer denne her eksamen/evaluring til at foregå? Skal man i praktiskvis lave de forsøg man har lavet eller bare forklare dem teoretisk??? Jeg skal op i Kemi og Biologi. Men skal jeg så snakke om dem hver for sig eller kombinere dem sammen?? plus giver det mening så ...
