Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 8321 til 8340 af 119568
-
Matematik på Ku
ForumindlægHej jeg går i 3.g nu, og har svært ved at vælge uddannelse. Jeg har set at der er 4 forskellige mat retninger på ku: Økonomi og matematik aktuar statistik matematik Jeg hælder nok mest til en af de to første, men er meget i tvivl om hvad forskellen egentligt er. Jeg har læst om uddannelserne, m... -
værdi b
ForumindlægHej Håber nogen kan hjælpe En parabel har ligningen y=0.5x^2-0.5x-3 og en ret linje har ligningen x=1.5x+b bestem den værdi af b, hvor parabelen og linjen har netop et fælles punkt. Mangler virkelig hjælp til denne her. gerne med forklaring på hvad gør skridt for skridt -
OPGAVE B
ForumindlægKan jeg besvarer opgave b ud fra nogle af disse tal. Og kan nogen hjælpe mig med at tegne vinkelhaveringslinjerne, så jeg kan skabe den nye trekant, således jeg kan udregne arealformlen (Den letteste metode jeg lige kan komme på) -
Samfundsfag B
ForumindlægJeg kunne godt bruge en hjælpende hånd/ideer til når jeg skal læse til eksamen. Jeg ved ikke hvad/hvordan jeg skal gøre det. Nogle der vil/kan hjælpe mig? -
Notater til matematik
ForumindlægHej, jeg skal til terminsprøve i morgen. Derfor vil jeg spørger om der er nogle som ligger med nogle notater til matematik -
Engelsk B
ForumindlægHej.......... Jeg har fået 02 i mundt. og 00 i skrft. (årskar.) og skal op i engelsk skrft. på tirsdag... Hvad skal have for at bestå engelsk... -
Reducer ? hjæælp :b
ForumindlægHeej. Jeg skal reducer den her. Men kan ikke få den til at passe.. 7a-(8+2a)+5 Mange taak for hjælpen ;) -
Pythagoræernes matematik - matematikers hjælp
ForumindlægHej. Jeg søger en til at hjælpe mig med forståelsen af noget græsk matematik. Skal til at skrive studieretningsopgave i historie og matematik, og har valgt at skrive om græsk matematik (mere specifikt pythagoræernes matematikfilosofi). Jeg har egentlig fint styr på meget af det, men eftersom ma... -
Kan jeg gå fra STX til ZBC uden at gå 1.g om igen?
ForumindlægDa jeg besluttede mig for at starte på STX, havde jeg en drøm om at blive læge, men efterhånden har jeg besluttet mig for at arbejde indenfor salg og blive ejendomsmægler. Er det for sent for mig at tage til ZBC uden at skulle gå 1.g om? -
STX skr. Kemi A eksamenssæt 2015 22. maj
ForumindlægNogen der har resultaterne? -
Gennemgang af litterære perioder (Noter til Dansk afgangseksamen)
ForumindlægEn oversigt over litterære perioder mhp. mdt. eksamen, som jeg lavede, inden jeg gik til eksamen i mdt. dansk i 3.g. Tanken var, at man fik svar på de vigtigste ting, som man skulle vide til mdt. eksamen, herunder hvad der er godt at perspektivere til, når man analyserer tekster fra diverse perid... -
Hvorfor er HHX/HTX lærer bedre lønnet end STX/HF lærer?
ForumindlægJeg kom ved et tilfælde forbi disse tabeller http://www.gl.org/loenogans/Loen/Sider/Hvadtjenerengymnasielaerer.aspx , hvor det tydligt kan ses, at en HHX/HTX lærer trjener mere end en STX/HF lærer, og efter 17 år som HHX/HTX lærer får man yderligere 1.256 kr plus pension pr. måned. Det må vel... -
Fysik B
ForumindlægHej er der nogle der vil hjælpe mig med at løse opgave 3) b,c og d da de driller! Mvh -
skr, eksaminer
Forumindlæghej.. er der nogle der har datoerne for de skr. eksaminer for stx ? bare dansk, mat, Fys, og engelsk B -
Er det en god ide at flytte fra htx til stx lige før studieforløbet er ovre?
Forumindlæghej alle sammen håber at i kan hjælpe mig :( jeg er meget i tvivl om jeg skal flytte fra htx til stx. jeg har gået på htx siden august og vil godt på stx nu, men jeg er bange for at jeg ikke kan følge med i timerne på stx fordi at jeg har jo gået glip af alle de timer der inde imens jeg er på... -
Matematik "en funktion f er bestemt ved"
ForumindlægHej allesammen jeg har et lille spørgsmål omkring en matematik opgave som jeg ikke kan finde ud af - håber i kan hjælpe mig, tusinde tak på forhånd ! - En funktion f er bestemt ved f(x)= (2-x^3) / (40x) , x er ikke 0 a) løs ligningen f(x) = 0 b) bestem monotoniforholdene for f, og bestem det loka... -
Bestem b
ForumindlægHej En funktion f er bestemt ved f(x) = x3 + bx2 + 3x + 4 hvor b er et tal a) Bestem de værdier af b, for hvilke f er en voksende funktion. Jeg har prøvet selv den her gang, det er altid noget! :) Jeg dif. funktionen: 3x2 + 2bx + 3 .........og når jeg bruger lidt af min matematiske del af hjern... -
Not influenced by any one author - oversæt lige det præcist tak
ForumindlægHey gutter, jeg sidder lige og skriver 3. års opgave om Douglas Adams. Så har jeg lige det her citat. Adams: I’d like to do a mystery story or a detective story – not influenced by any one author – as soon as you do that you become a parodist, and I’m not a parodist Betyder det at han ikke vil... -
Nogle der kan hjælpe med min matematik aflevering?
ForumindlægHar brug for hjælp til min aflevering? Nogle der kan hjælpe? :) I kan finde mine materialer her https://docs.google.com/document/d/1LCZZHZfOzyC919AoZ-jKMZSMUU9pT8qw1RYm25KTPXk/edit -
Engelsk delprøve 1 stx 2013, opg 1?
ForumindlægHej, jeg har for et par dage siden været til engelsk skriftlig eksamen, og ville spørger om der nogle der havde et svar på det aller første spørgsmål ( find fejl og argumentere), kan huske at jeg skrev noget med at "good" skulle laves om til "well". Hvis i ellers har nogle s...
