Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8421 til 8440 af 11183
-
gode råd eller lidt hjælp?
ForumindlægHej , Jeg er i gang med at skrive en biologi rapport. Jeg skal besvare et spørgsmål der lyder således: "hvordan ændres hormonniveauerne under en graviditet?" Jeg har forklaret lidt om HCG og HCS , men kan ikke komme på mere, desuden har jeg lidt svært ved at formulere det. Synes heller ... -
Bio/Hist AT - problemstillinger
ForumindlægEmnet er det samme som 3.g'ernes sidste år; "Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden" Jeg har valgt Biologi A og Historie (Humaniora) A. Hvor mit valgte emne er "Opiumskrigene". Er der nogen der har nogle gode problemstillinger de tør dele med mig? Er lidt på bar b... -
Hvad kan man se på grafen?
ForumindlægJeg forklare en graf i biologi, men jeg kan ikke på at sige så meget omkring den, så jeg håber på at i kan hjælpe lidt. Jeg ved at graffen fremstiller hvordan musklerne skaffer sig ATP til 180 sek. hårdt arbjede, men ud over det, ved jeg ikke hvad jeg ellers kan sige. -
Nogle der kan læse min talepapir?
ForumindlægHej Er der nogle som er meget interesseret i biologi og dansk, og som gerne vil læse min synopsis eller fremlæggelse til AT, da jeg er meget usikker på om jeg besvarer problemstillingerne. I må meget gerne kommenterer og rette, og hvis I synes, at problemstillingerne er for "tynde" ... -
hjælp til humaniora
ForumindlægHej jeg er igang med AT8, vores emne er fremtidsvisioner og vi skal indblande engelsk og biologi. altså skal vi bruge humaniora som metode hvilket jeg har store problemer med. Jeg har den her artikel http://revellian.com/2008/06/05/lab-grown-in-vitro-meat-hamburger-horror/ hvad kunne man sige ... -
Vedrør gymnasial uddannelse
ForumindlægHej kære venner Jeg vil så gerne læser til farmaceut, men det kræve en gymnasial eksamen og jeg er i gang med at tage hf-som enkeltfag hvor jeg har dansk, engelsk, kemi, biologi, religion og matematik. Hvor mange fager tror i jeg skal have for at have fuld hf for at blive optaget på farmaceut u... -
Robert Koch og hans metoder..
ForumindlægHeej sidder med AT :( Skriver AT i biologi og historie om kolerabakterien Er kørt lidt fast i metoder.. har fundet ud af, at robert koch opdyrkede bakterierne, og fulgte hans postulater for at tjekke, om bakterien var sygedomsfremkaldende,men kan ikke finde ud af, om hans undersøgelser var labora... -
hjælp! - kromosomer og kønnet formering
ForumindlægHej! Har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er i gang med at læse op til eksamen i biologi, og har lidt problemer med et spørgsmål i emnet Celler.. Forstår godt spørgsmålet, ved bare ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan det sikres. 2. Diskuter hvord... -
Metoder, empiri og teorier
ForumindlægJeg sidder og er ved at forberede mig til min AT-eksamen. Men grundet dårlig vejledning fra vores lærere er jeg på bar bund mht. metoder, empiri og teorier. Mit emne er lykkepiller, og jeg skal finde ud af hvilke metoder osv. der bruges inden for fagene biologi og psykologi. Jeg er meget i tviv... -
Nedbrydning af organiske stoffer i døde dyr og planter
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder her og kæmper lidt med biologi, så håber I kan hjælpe mig med mine spørgsmål. 1. Hvordan bliver de organiske stoffer i døde dyr og planter nedbrudt i naturen ? 2. Udleder vi mennesker stoffer til naturen, som er vanskelige at nedbryde ? 3. Hvordan nedbrydes den mad du sel... -
Perspektivering til Darwin AT
ForumindlægHej, jeg har skrevet en AT opgave om Darwin i historie A og biologi C Den perspektivering jeg er kommet med er egentlig ikke så god, så jeg tænkte om nogen kunne hjælpe mig ? Jeg skal perspektivere til en eller nogle af følgende AT emner : AT1: Oplysningstiden AT2: Argumentation og videnskabsområ... -
Darwin - AT
ForumindlægHej alle - jeg skal til AT eksamen i morgen, og jeg har valgt at skrive om Darwin i biologi og religion. Jeg er meget i tvivl omkring metoder - hvilken metode anvendte Darwin? den hypotetisk-deduktive eller induktive? og hvad er egentlig forskellen? jeg er helt vildt forvirret, og håbet der er no... -
Litteraturliste
ForumindlægJeg har været så smart at glemme en bog - faktisk den bog hvor jeg har min eneste historiske kilde i (jeg skriver i biologi/historie) i min litteraturlite i synopsen... Hvordan skal jeg forholde mig til det? Skal jeg nævne det og vise lærer og censor bogen, eller skal "lade som ingenting&quo... -
AT-eksame har virkelig brug for hurtig hjælp
ForumindlægHej alle. Er der nogen som har været til eksamen i AT før, der kan skrive en `opskrift` på hvordan man fremlægger sin synopsis? Jeg har om planteforædling i historie og biologi, men jeg har ingen ide om hvordan jeg skal begynde eller slutte min fremlæggelse. Jeg har tænkt mig at lave et talepapir... -
Bioanalytiker studiestartsprøve
ForumindlægHej Jeg er blevet optaget på bioanalytikeruddannelsen og i den forbindelse skal jeg op til en stdudiestartsprøve allerede den første uge eller ugen efter. Prøven handler om matematik, kemi og biologi. Man har 2 forsøg og hvis man dumper begge gange bliver man udskrevet fra skolen! Jeg er virke... -
Biologieksamen B
ForumindlægHey folkens, jeg skal op til biologi B, og et af spørgsmålene til dispositionerne lyder således: Gennemgå blodets vej gennem kredsløbet og forklar hvordan og hvorfor blodets indhold af ilt og næringsstoffer ændrer sig gennem forløbet. Mit spørgsmål til jer er: Hvorfor blodets indhold af i... -
Genmutation
ForumindlægHej, har et eksamens spørgsmål til biologi C, som jeg har brug for hjælp til. Forklare hvordan genmutationer kan føre til forkert byggede proteiner. Herunder skal du diskutere hvilken betydning en genmutation kan have for organismens overlevelse. Har brug for hjælp til "hvilken be... -
Isolerning af DNA via. sæbe & ethanol
ForumindlægHej. Jeg har lavet et forsøg i biologi, hvor jeg skulle isolere DNA´et fra hindbær. I forsøget brugte vi sæbe og ethanol. Jeg har 3 spørgesmål...er det sæben eller ethanolen der islorer DNA´et fra hindbærret?, og er det sæben eller ethanolen der gør DNA´et til syne?...Altså hvad nedbryder, og hv... -
Overvejelser om materialer, metoder, og teorier
ForumindlægInden så længe skal jeg op i AT, hvor mit emne er bioetik (biologi + religion). Til selve eksamen har jeg fået at vide, at det vil være en fordel, hvis jeg kommer ind på materialer, metoder og teorier. Men min spørgsmål er: Hvordan gør jeg det ?- hvad er relevant at komme ind på? Tak på forhånd :) -
Mekanismen for planternes næringsoptag
ForumindlægJeg skal til min biologi eksamen i morgen redegøre for biologiske redskaber som kan hjælpe den økologiske landbruger til at opnå brugbar afgrøde og det har jeg nogenlunde tjek på (det er vidst noget med symbiose mellem de der mærkelige svampe og planterne) og så skal jeg indrage mekanismen for p...
