Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 8481 til 8500 af 40685
-
Fossile brændsler - eksamen.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har trukket NG (på B-niveau) og et af spørgsmålene til min NG eksamen på B-niveau er: De fossile brændsler er vores vigtigste energikilde på jorden, selvom de er begrænsede og giver alvorlige miljømæssige gener. Men hvordan er de dannet, hvor finder vi dem, hvor meget ... -
Eksame opgaver, August 1997
Forumindlæg2I- + 2Fe3+ -> I2 + 3FE2+\n\ner det rigtig afstemt?\n\n-----------------------\nBromidioner oxideres ikke af jern(III)ioner.\nOpløsningen koges, indtil der ikke kommer mere violette dampe. Der tilsættes nu svovlsur opløsning af KMnO4 og bromidionerne oxideres efter følgende reaktionskema:\n... -
Fransk mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa! Er der nogle, som kan give mig guldkorn til, hvordan jeg bedst forbereder mig til mundtlig fransk? Er det nødvendigt at læse hele pensum, når det er en 24-timers eksamen? Jeg er lidt på bar bund.. Håber, der er nogle der kan hjælpe! -
Eksamen - Demokrati og menneskerettigheder.
ForumindlægHej SP. Jeg skal til Historie eksamen i morgen, og i forbindelse med det, har jeg trukket temaet: "Demokrati og menneskerettigheder". Jeg skal opstille, dokumentere og diskutere vigtige faglige problemstillinger i materialet som jeg har trukket, hvilket er: 1. Magna Carta, 1215 2. Er... -
Mat eksamen hhx
ForumindlægNogle der har været op til skriftlig mat på hhx og evt. fortælle lidt hvad den handler om? Jeg er ikke stærk i mat, men skal heldigvis også afslutte i år. -
Ernæringsfysiologi - 24 timers eksamen hjælp!
ForumindlægHej alle kloge biologi eksperter. Jeg har trukket en opgave om kost og ernæringsfysiologi så kunne godt bruge lidt uddybende hjælp med henblik på nogle spørgsmål, tak på forhånd. 1) Hvordan reguleres fordøjelsen? 2) hvordan udnytter vi optagne stoffer i kroppen, protein og fedt. Hvordan omsættes ... -
Eksamen i historie og de taksonomiske niveauer
ForumindlægJeg skal op i korstog og kulturmøder. Er der nogen gode metoder til hvordan man kan forberede sig og finde problemstilling etc.? -
Eksamen - Den kolde krig!!!
ForumindlægHjælp til problemstillinger. Kilderne er Marshallplanen, Marshalls tale på Harvard, Sovjets reaktion på Marshallplanen og Danmarks opfattelse heraf. Tak:) -
24 timers eksam
ForumindlægHej alle. jeg sidder med nogle spørgsmål omkring Stress, livsforandring og arbejdsliv. Hvilke teoretiker kan man koble sammen med Stress? nogle forslag? ps. akut! -
Svar på skriftlig eksamen
ForumindlægHej.. Er der nogle der ved hvornår man får svar på skriftlig matematik C.? Var oppe i mandags. Mvh Kinimond -
EKSAMEN! hvordan kommer man ind i samtalen ?
ForumindlægHej, jeg har styr på Fysik/kemi! men mit endelige problem har altid været kommunikation. Hvordan skal jeg ligesom præsentere emnet ? - Bare skriv lidt i stikordsform. F.eks hvis jeg trak syre og baser ? -
Eksamen Kemi A - HJÆLP!
ForumindlægHej :D Jeg sidder lige med 2 spørgsmål, som jeg håber nogle andre kan svare på :-D Hvad er uorganiske reaktioner? Og kan man lave andre forsøg med reodx end en redoxtitrering? Tak på forhånd! -
Skriftlig eksamen i samf A - hjælp!
ForumindlægHej alle jer. Jeg er nok ikke den eneste der skal skriftlig samf i morgen d 25/6... Jeg har idt problemer med at læse op - jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre og hvad jeg skal fokusere på. Har i nogle ideer? og ideer til hvad opgaven kunne komme til at handle om??? Jeg har sel... -
Mundtlig eksamen matematik
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet Forklar hvordan man konstruerer en lineær model ud fra en vilkårlig mængde af tal-par ved hjælp af regression, definer herunder egenskaben mindste kvadratsum. Begrund den ræsonnementskæde der bruges til at vurdere en regressionsmodels anvendelighed, understøt herunder ... -
Lineær vækst - mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle, skal til mundtlig prøve i matematik a, hvor det ene spørgsmål hedder: du skal specielt gøre rede for lineær væjst, men også omtale andre vækstformer. Hvad ville I snakke om, når det er lineær vækst? hvordan man finder a, b, at forskriften er f(x)=ax+b ? Det er da lidt tyndt, ik? -
Engelsk - mundtlig eksamen!
ForumindlægHej! Ja..det er jo sådan at jeg går i 9.kl. ...og for første gang skal jeg op til mundtlige prøver!Det er sådan, at jeg er den nervøse type, men det hjælper på nervøsiteten at være forberedt. Og jeg vil gerne vide hvad man bliver udsat for!=PDerfor, håber jeg at der er nogle af jeg der vil fortæl... -
Gode råd til eksamens forberedelse
ForumindlægJeg skal op i old d. 16 og jeg har jo masser af tid. Planen var at jeg skulle igang med det allerede i dag, men nu hvor jeg har alle mine noter mm. foran mig så sys jeg godt nok at jeg forvirret.... Jeg aner ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte. Nogen der har en god idé om hvordan ma... -
fysik eksamen, energi.
ForumindlægHej :) jeg skal snart op i fysik. Men jeg kan simpelthen ikke finde forsøg til Energi? Nogen der måske kan hjælpe, det ville være super :)? -
Eksamen 2009 HTX matematik
ForumindlægNogen der har lavet opgaven ? -
Hjæællllppp Eksamen er heer???
ForumindlægTriglycerider og oktet reglen bindelse
