Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 8501 til 8520 af 23765
-
Dispositioner
ForumindlægHej er der nogen der har gode dispositioner i disse emner herunder, hvis i kunne sende dem ville det være en stor hjælp! Madkemi Salte og ioner Syre og baser Magnetisme Elektromagnetisme Induktion Vekselspænding Transformation Radioaktivitet Metaller -
Grundstoffer
ForumindlægDer findes i alt 118 grundstoffer, hvilket man kan se her http://www.ptable.com/ og læse om på nettet. Men hvordan er stofferne fordelt? Hvor mange af dem er metaller, fast-, flydende og gasform osv.? :) -
Salte
ForumindlægEr der nogen der vil forklare mig følgende. Jeg har fået et spørgsmål der hedder. Syre og uædelt metal- H2 plus salt. Kan jeg også lave et forsøg. Mange tak for hjælpen. -
Hvem er dit idol?
ForumindlægJeg er ikke helt sikker på, at det er det rigtige forum, jeg har valgt... men hvad pokker, nu prøver jeg alligevel:Hvem er dit idol? - og hvorfor?Det er i forbindelse med et foredrag i tysk, hvor jeg skal fortælle om mit idol (D'OH). Problemet er bare, at jeg ikke HAR noget idol, så inspirati... -
syre/baser..
Forumindlæghej alle .. hvis jeg trak syre, eller baser .. kunne man så godt, starte ud med at fortælle om sin dispotition .. så lidt om det, det hele taget .. og så begynde med forsøg? men hvilke forsøg? altså man kan lave en neutralisation, for at bevise at en base og en syre kan neutraliserer hianden... -
Transfedt og hydrogenering (hærdning)
ForumindlægHej! Man taler altid om at transfedt dannes ved hydrogenering, såkaldt hærdning, ved tilførelse af brint. Jeg forstår ikke hvornår fedtsyren bliver til en transfedtsyre ved hydrogenering? Jeg er med på, at hvis en umættet fedtsyre hydrogeneres og tilføres brint, kan den miste en eller ... -
HASTER ! Eksamen
ForumindlægHvad er forskellen mellem feltlinier og magnetfelt? Hvad er det vi påviser når vi på glasplade putter jernspåner på en magnetstang? -
Forbrænding! Plz help me!
ForumindlægHej alle! Jeg skal aflevere min NV "rapport" her i morgen, og der er lige et spørgsmål som jeg ikke forstår, og som jeg virkelig håber på at der er nogen der vil hjælpe mig med det! I starten af opgaven står der... Glukose forbrændes i kroppen under dannelse af vand og carbondioxid ... -
reaktionsligning på ???
ForumindlægJeg skal op i termin på tirsdag, og er ved at skrive disposition hvor jeg vil lave et forsøg med at putte et stykke magnesium i saltsyre. Hvad er reaktionsligningen?? Min bror siger det er en svær ligning da syren jo opløser magnesiummet og der kommer en gas op. Men hvilken? Og er der noget magn... -
reaktioner
ForumindlægTo reagensglas indeholder begge en opløsning af Pb(NO3)2. Der lægges et stykke zink i det ene reagensglas og et stykke kobber i det andet reagensglas. Man kan se, at der kun sker en reaktion i det ene af glassene. a) Opskriv et afstemt reaktionsskema med fasebetegnelser for reaktionen i det ... -
Kræft
ForumindlægHejsa Er der nogle jer der kan give mig emne forslga til SRP som omhandler kræft? -
E=m*c*T
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål\n\njeg skal udregne E=m*n*T\nKan det her så passe\nvands varmefylde er 4185 J/kg*grad\n\nE=0.5kg*4185J/kg*grad*80,2=167,698 kj\n\neller hvordan skal den så se ud\n\n -
hjælp!!!!
ForumindlægHEj jeg forstår ikke hvad jeg skal tegne graf 1 over. hele opgave sættet er uploadet -
Mohrs titrering HASTER
ForumindlægHej,Jeg håber der er nogle der gider, at hjælpe med følgende opgaver:Vi har lavet et forsøg med havvand, og dette er vores måleresultater:Masse af tom skål: 45 gMasse af skål med 25,0 mL havvand: 69,60 gMasse af skål efter opvarmning: 45,18 gSÅ SKAL JEG BEREGNER FØLGENDE, SOM JEG IKKE RIGTIG KAN ... -
Dopplereffekt og Hubbles Lov
ForumindlægHej, Én som kan forklare mig forskellen mellem dopplereffekten og Hubbles Lov? Jeg synes selv, de virker ret ensartet. -
SRP valg af fag
ForumindlægHejsa! Jeg har nu søgt lidt rundt omkring og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg vil skrive om i SRP (eller hvilke fag jeg skal vælge.) Har matematik og kemi A og så Fysik på B. Nogen der har nogle ideer de vil dele? Evt. en opgave til inspiration? -
Fransk - korrektur
ForumindlægVil nogen gennemlæse dette og rette mine fejl?Au sujet de la violence Eugénie dit: "Il existe une sorte de banalisation de la violence, dans les images, les films..." (l. 46-47). Aujourd'hui, il y a beaucoup de violence dans le television et les films. C'est pourquoi la violence... -
Enkeltfag før gymnasiet?
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 7. klasse, og har altid været ret klog (især i matematik, hvor jeg arbejdede med cosinus-relationen og lignende i timen sidste år). Jeg har kigget på ug.dk noget tid, og er ret sikker på at jeg vil arbejde med matematik, design (særligt illustration som faktisk er mi... -
NatBas på RUC (Sontas)
ForumindlægNatBas er en naturvidenskabelig grunduddannelse på Roskilde Universitets Center (RUC). Den tager 2 år, hvor haævdelen af tiden går med projekter, og den anden emd kurser. Du skriver i alt 4 projekter inden for forskellige aspekter af naturvidenskaben og samfundet. De har i alt 8 kurser som du fri... -
Hvad er mit snit?
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med, at regne med snit ud? Års Eks Billedkunst 9 Dansk, skriftlig 8 7 Dansk, mundtlig 9 8 Fysik, skriftlig 8 6 Fysik, mundtlig 9 ? Historie 10 8 Idræt C ...
