Søgning på: analyse af digte. Resultater: 8701 til 8720 af 26633
-
Hjælp
Forumindlæger der nogle som vil hjælp mig med at analyser avis artikeler fordi kan ikke finde ud af det ??? -
Dansk, tekster.
ForumindlægJeg skal forklare hvordan min opfattelse af en rigtig tekst er defineret, hvilket jeg har lidt svært ved. Hvad definerer efter jeres opfattelse en "rigtig" tekst? Med hensyn til kontekst og sætninger. -
Illiaden
ForumindlægNogen der ved hvornår Homer skrev Illiaden ? Den tager godt nok sted i ca. 1250 f.kr. eller er jeg helt forkert på den ? -
kort oversættelse
ForumindlægEr der nogen der vil være så rare at kigge min oversættelse igennem for fejl? Johann Wolfgang von Goethe wurde 1749 in Franfurt am Main geboren. Er studierte Jura, und schon während seine Studienzeit (f) schreibt er viele Gedichte. In 1775 kam er zu Weimar, und hier bleibt er, zu seinen Tod (m).... -
Strofer
ForumindlægHej, er der nogen der ville være sød at fortælle mig hvad disse strofer betyder? Hvi aflokker Harpe din Sölverklang, som bæver i Aftnen saa huld, den modlöse Sanger endnu en Sang, 10 mens Solen gaaer ned i sit Guld? Ak bedre du taus paa Egen hænger! Dine venlige Toner elskes ei l... -
hjælp med at referere-hurtigt
Forumindlæger det nogle der kan hjælpe mig med, at referere denne tekst. kort og godt.. ??? Kærligheden er et vildt dyr Det ”indånder” dig det søger dig Bygger redde på brudte/ødelagte hjerter Går på jagt hvor der er kys og stearinlys Suger sig fast på dine læber Graver gange i dine ribben Lader... -
København
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave, hvor jeg skal finde ud af hvem fortælleren og hvilken type fortæller det er i sangteksten København af Ulige numre, men dsv kan jeg ikke finde ud af hvilken typer fortæller det er. Nogle som kan hjælpe? "Du har danset med mig i 20 år du har lært mig de trin jeg... -
Aktiv dødshjælp
ForumindlægHey. Kan jeg få hjælp til, hvad en produkt kan være til emnet aktiv dødshjælp? på forhånd tak -
Dansk eksamen !
ForumindlægHey står i et problem skal lave en synopsis til den 25 maj. Skal finde en bog der har noget at gøre med unge og identitet, det må ikke være 1-2-3 nu, af jesper wung-sung, eller Patienten, af Peter Seeberg, eller Frederiks oprør, af Martin A Hansen. Pleas hjælp, er så meget på røven! knuzz -
forberedelse
ForumindlægHejJeg skal op i historie og har lige nogle spørgsmål. Når man kommer op skal jo først redegøre, så analysere og til sidst perspektivere. Men hvad består de forskellige dele i? Især analyse, som vel er den største del, er jeg noget usikker på.Nogen der kan hjælpe?jgthb -
Kvalitativ og kvmtitativ metode
ForumindlægHej alle Jeg kommer altid i tvivl om, hvad der er hvad, og nettet hjælper ikke, gør mig bare mere forvirret Kvalitativ analyse, er det når man analyserer tekster? Kvantitativ metode er vel modsætningsvis, når man arbejder med data, eller laver en undersøgelse/interview? På forhånd, tak! -
Apartheid
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal skrive SRP om Apartheid i Sydafrika i Historie og Engelsk. Jeg skal derfor finde kilder skal jeg kunne analysere i begge fag. Derfor vil jeg spørge om der nogen, der har nogen gode kilder man kan analyse. - Mange tak på forhånd -
Mundtlig dansk
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til mundtlig dansk imorgen. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal analyserer fx en teksts. Hvilke punkter skal jeg gå i gennem, og hvad er nemmest at analyserer. På forhånd tak :-) -
Borgerrepræsentationens adresse (Frederik 7)
ForumindlægAllernaadigste Konge! De Raadgivere, Deres Majestæt har arvet fra Deres Forgjænger, ere ikke i Besiddelse af Folkets Tillid, ligesaalidt i det egentlige Danmark, som i Slesvig og Holsteen; de daglig mere fremtrædende sørgelige Frugter af deres Regjeringssystem har maattet undergrave enhver Tr... -
Sådan foregik eksamen
ForumindlægJeg svarede en person den 11. juni, at jeg nok skulle skrive tilbage når jeg havde haft min eksamen. Det fik jeg ikke gjort og det er jeg meget ked af. Håber at pågældende fandt ud af det! Men: 1. Jeg trak en tekst (kendt) samt et kunstværk. 2. Jeg analyserede teksten, ud fra de noter jeg havde ... -
Analysedelen i danskopgave
ForumindlægHej! Jeg er igang med min danskopgave (2.års), som skal afleveres imorgen. Jeg skal analysere og fortolke "Foran alteret", hvilket jeg sagtens kan, men hvordan! Altså, hvordan skal jeg gøre det? Skrive det som en litterær artikel? Eller må jeg sætte det op i punktform og bare skrive Kom... -
Brexit (SRP)
ForumindlægHej Jeg overvejer lidt at skrive om Brexit i SRP (Samfundsfag A, Engelsk A), men er i tvivl om hvad man kan undersøge/analysere i samfundsfag? Min overordnet ide er, at forsøge at forklare, hvorfor valget endte som det gjorde I engelsk tænker jeg, at analyser to forskellige taler fra hhv. ja ... -
Forbedre sig ved alle fag?
ForumindlægJeg vil gerne høre om i har nogle tips og tricks eller råde om gode karakter i alle fage. Jeg har spurgt og spurgt til læreren, forældre, venner, søskende og nu til jer om hvordan jeg kan forbedre mig til alle fagerne. Jeg har virkelig en dårlig gennemsnit ... og ville meget gå op til 7 gennem... -
sig farvel i tide gennemlæsning?
Forumindlæghej:) er der nogen der gider læse min analyse af novellen sig farvel i tide? På forhånd tak:) -
SKAM
ForumindlægEr der nogen der har en analyse af sæson 1 af tv-serien SKAM, som jeg kan bruge til inspiration?
