Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 8741 til 8760 af 160717
-
En pige befinder sig i vandet i position A og skal nå frem til position B på land.
ForumindlægEn pige befinder sig i vandet i position A og skal nå frem til position B på land. I vand svømmer hun med farten 0,4 m/s, mens hun på land går med farten 1,4 m/s. a) Beregn længden af strækningen AC i vandet og længden af strækningen CB på land, og beregn, hvor lang tid hun vil væ... -
I hvor høj grad indgår pensum fra faget biologi C i faget bioteknologi A?
ForumindlægHej Som overskriften spørger, så er jeg interesseret i at vide, i hvor høj grad pensum fra biologi på C niveau indgår i bioteknologi på A niveau. Det hedder sig jo, at biologi C og kemi C er en del af det samlede fag, men kan man virkelig komme til eksamen i emner som kønssygdomme, mandens/kv... -
Matematik b hhx 4 juni 2012
ForumindlægNogle der har lavet opgave 10 i eksamensættet for hhx matematik b, d. 4 juni 2012? Hvis der er ville det være super, hvis jeg kunne få forklaret hvordan opgaven skal laves. Tak på forhånd. :) -
Hvornår får man ca. årskarakter på gymnasiet i år?
ForumindlægOverskriften siger sig selv.. -
Matematik opgave - find ligning til tangentens punkt
ForumindlægEn som kan hjælpe med denne opgave? Både A og B. Tusind tak! -
Matematik b, hhx, 17. august 2012
ForumindlægHej alle! Jeg er så frygtelig nervøs for hvordan det er gået mig i den skriftlige eksamen, og har søgt over alt på nettet efter nogen der har løst dette sæt, men uden held. Er der nogen af jer fantastiske matematikere, der kan løse sættet, evt. bare kortfattet, for jeg vil så gerne se hvord... -
Matematik rapport - Lineær vækst og rette linier
ForumindlægVi skal lave en rapport om det der står i titlen og vi har brug for hjælp Vi skal bruge opgaver som eksempler. -
FSA matematik 2009 3.7 o_o?
ForumindlægHej! Nogen der vil hjælpe mig? Sidder lidt fast i opg. 3.7 hvor der står: Beregn rumfanget af den nye æske, som er en ligesidet trekant. Jeg ved hvad højden er, da golfbolden er 3,4 cm i diameter. Vil gerne finde længde og bredde, da jeg ikke aner hvordan jeg finder dem. Der kan være 3 golfbold... -
God hjemmeside til matematik / kemi? Kan ikke huske navnet
ForumindlægNoget med natflex eller matflex... etc?? Any1? =) -
Simpel matematik opgave, mat b niveau
ForumindlægHej. Jeg har fået en matematik opgave, jeg bare ikke fatter! Den skulle kunne laves uden hjælpemidler. "I en retvinklet trekant er den længste katete 3 gange så lang som den korteste katete, og hypotenusen er 3 enheder længere end den korteste katete. Bestem længden af den korteste kat... -
Matematik B2 opgave 51, 54 og 57 hjælp
ForumindlægOpgave 1 Størrelsen af et indestående i en bank kan beskrives som: g (x ) = b⋅ ax = 1250⋅ 1,025x a) Hvor stor er begyndelsesværdien, b ? b) Hvad er værdien af fremskrivningsfaktoren, a ? c) Beregn den årlige rentefod, r . d) Hvor mange penge er der efter 5 år? e) Hvornår er bel... -
Bestem M's areal - Matematik
ForumindlægHejsa :) Jeg har lige brug for noget hjælp til en matematik opgave fordi jeg er usikker på hvordan man regner den. Er der nogen der kan hjælpe?? Tak for det :) -
STX eksamensopgaver 9.032 opg b
Forumindlæghejsa har lige lidt problemer med opgave b i 9.032 i stratosfæren kan trykket (målt i mb) for højden mellem 11km og 25km beskrives ved en funktion givet ved regneforskriften: p(h)=226e^(-0,157(h-11)) b) giv en beskrivelse af, hvorledes trykket ændrer sig med højden, og i... -
Dansk/Historie opgave 1.g STX
ForumindlægHEj SP Har bruge for hjælp til at skrive en opgaveformulering i den større opgave i 1.g. Jeg valg desuden valgt "Dansk" Mit emne er romantismen, jeg ved bare ikke hvilke tekster jeg bør forholde mig til og og perspektivere om, eller hvilke forfattere der er en god ide at få med. -
Eksamenssæt mat B STX 2009
ForumindlægHej.. Er der nogen der har besvarelsen til den skriftlige eksame fra august 2009 , på mat B? :) -
Dansk skr. eksamen STX: To henrettelser?
ForumindlægHej med jer. Så er dansk skr. eksamen overstået - juhu! Hvordan gik det med jer? Har set mange herinde har skrevet tyngde eller essay, men er det nogen ligesom mig, der har skrevet To henrettelser (opg. 5)? Jeg synes selv, det er gået rimelig godt. Jeg var dog lidt tidspresset med korre... -
Nogen som har vejlendeopgavesæt B-niveau (STX)?
ForumindlægHej, Er der ikk en sød sjæl som kan uploade 1. delprøve til de vejlende opgavesæt for Engelsk B? De finde ikk på UVm's hjemmeside desværre -
1.g Fysik STX eksamen - Fremgangsmåde?
ForumindlægHej allesammen.. Nu er det sådan, at jeg om lidt over en uges tid skal til fysikeksamen, hvor jeg 24 timer før får forberedelsestid til at lave et oplæg. Men inden da er det lige lidt, der skal læses op på. Men mit spørgsmål er: Hvordan læser man op til fysik på den måde? Skal jeg forberede oplæ... -
HJÆLP MUNDTLIG FYSIK C EKSAMEN STX HASTER!!!
ForumindlægHey SP Her om en uge skal jeg op i fysik C mundtlig eksamen. Jeg skal derfor sørge for at få forberedt mig på de spørgsmål vores lærer har udleveret til min klasse ved at lave en disposition til hvert spørgsmål. Problemet er, at min lærer fortæller at der ikke ønskes at man kigger for meget på s... -
Biologi B STX, eksamen: Forsøg
ForumindlægHej derude Er der nogen der ved, om man SKAL referere til et forsøg til den mundtlige eksamen i biologi B? De spørgsmål min lærer har opgivet passer nemlig ikke alle lige godt på de forsøg vi har lavet gennem året... og nogle slet ikke.. Håber virkelig I kan hjælpe! Kærlig hilsen mig
