Bioteknologi

I hvor høj grad indgår pensum fra faget biologi C i faget bioteknologi A?

07. juli 2015 af Arccossintan (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Som overskriften spørger, så er jeg interesseret i at vide, i hvor høj grad pensum fra biologi på C niveau indgår i bioteknologi på A niveau. Det hedder sig jo, at biologi C og kemi C er en del af det samlede fag, men kan man virkelig komme til eksamen i emner som kønssygdomme, mandens/kvindens kønsorganer, menstruationscyklus, samleje og befrugtning, prævention og lignende? Disse emner indgår jo som en del af biologi på C niveau, men da jeg ikke fandt disse ret interessante, hørte jeg ikke rigtig efter. Så mit spørgsmål er nu; er det nødvendigt for mig at læse på disse emner, eller er det ligegyldigt?

Mvh. Emil


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juli 2015 af OnceUponATime

Det er biologi A og Kemi B der udgør bioteknologi A.

Og ja, alt det du nævner kan du sagtens komme op i.

Svar #2
07. juli 2015 af Arccossintan (Slettet)

http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Fag-og-laereplaner/Forsoegsfag-i-de-gymnasiale-uddannelser/Bioteknologi-A-paa-stx-og-htx

Jeg er lettere forvirret. På Undervisningsministeriets hjemmeside fremgår følgende:

Læreplanen er udformet, så den omfatter 400 timers undervisning, og så den inkluderer biologi og kemi på C-niveau.

Ydermere står der:

Bioteknologi A kan i øvrigt substituere biologi B og kemi B.

Har du personlig erfaring med faget, siden du er så sikker?


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juli 2015 af OnceUponATime

Hvis bioteknologi A substituerer biologi B og kemi B, dækker det også over Biologi C og kemi C.

Og ja, jeg har erfaring med faget.

Svar #4
07. juli 2015 af Arccossintan (Slettet)

Jamen, så må du jo naturligvis have ret i, hvad du skriver - jeg må vist hellere få læst op på emnerne :)


Skriv et svar til: I hvor høj grad indgår pensum fra faget biologi C i faget bioteknologi A?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.