Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 8801 til 8820 af 176851
-
Kemi problem
ForumindlægJeg har denne opgave, som jeg ikke ved hvilken metode jeg skal bruge, for at udregne den. Følgende to ionforbindelser vil i vandig opløsning enten reagere surt eller basisk: Na2CO3 og NaHSO4. 1: For Na2CO3 opskrives hydronolyseligevægten (protolyseligevægten), der viser om ionforbindelsen reage... -
Hjælp til ligevægte i kemi
ForumindlægHej studieportalen Jeg har en kemiopgave for, og jeg er ikke sikker på hvordan jeg kommer i gang med den. Opgaven lød: Hver gruppe fremstiller en mættet opløsning af Ca(OH)2 på følgende måde: I en konisk kolbe blandes ca. 2 g Ca(OH)2(s) med godt 100 mL demineraliseret vand, hvorefter d... -
Matematik B HHX - Eksamen August 2009
ForumindlægHey alle! Er der nogen som kunne være så fantastiske og smide eksamenssættet ind fra August 2009 - HHX Matematik B. (Gerne med besvarelser, da jeg fatter hat af matematik) Har generelt svært ved matematik, så det ville være stor hjælp.. Håber der er nogle som vil hjælpe! Knus, -
Organisk kemi, opgaver
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende opgaver?:1) Addition af hydrogenchlorid til ethen.2)Addition af brom til cyclohexen.3)Elimination af hydrogenchlorid fra 2-chlorpropan.4)Elimination af hydrogenchlorid fra chlorcyclohexan.På forhånd tak!Opgaverne er fra Kemi 2000 b-niveau, opgave 87 -
Kemi privat underviser søges...
ForumindlægJeg søger en til at hjælpe mig jævnligt 1-2 gange ugentligt med kemi på HF C-niveau, i Københavns området. Honoreres selvfølgelig:-)! Lars D. O. 61 78 82 61 -
|a+b|≤|a|+|b|
ForumindlægSkal vise hvorfor det her er sandt med alle reelle tal. hjælp? -
Kan man ændre sine A-fag karakter, efter at have afsluttet dem i 3g ?
ForumindlægHejsa. jeg har afsluttet 3g med -3 i Mat A. Jeg kan desværre ikke komme ind på det uddannelse jeg vil. Mit spørgsmål er kan jeg ændre mit -3 i mat A ? ved at tage enkeltfag i hf. -
Dansk skriftlig fremstilling - åh nej!!!!!!
ForumindlægJeg fandt ud i dag, at jeg havde misforstået det billede der var ved opgave nummer 3 - novellen om hænder. Jeg valgte overskriften "Med livet i hænderne" Jeg så billedet som to hænder der sådan giver hånd som en aftale, og det mener jeg, at man kan se i min novelle, fordi der er en ... -
Skal op i dansk eksamen og har trukket intertekstualitet i faste reklamer.
ForumindlægEr der nogen som kan foreslage en god reklame til at analysere? Det ville være en stor hjælp for mig fordi jeg har ledt efter en skøn reklame i næsten en hel time, og har ikke fundet en god reklame til at analysere. Siden der også SKAL indeholde intertekstulalitet. 15 år gammel. 9. Klasse -
His A og Fys A
ForumindlægHej....... jeg har været at skrive om atombomber i mit studieretningsprojekt i his og fys. har begge fag på A-niveau............ Hvad synes I bedst at hovedfaget skal være.? -
DANSK EKSAMEN!
ForumindlægHej. jeg skal op til dansk eksamen og ville repetere lidt på billedanalyser, men jeg kan ikke finde noget ordentligt om: centralperspektiv, aksonometrisk perspektiv, isometrisk perspektiv, atmosfærisk perspektiv eller cavalierperspektiv.. derfor ville jeg høre, om der er nogle der ved noget om ... -
Eksamen maj 2008 (Alvor og spøg) - bedøm den venligst
ForumindlægDet lader til, at jeg ikke er den eneste, der er RET så chokeret over eksamensresultatet i skriftlig dansk, hvorfor jeg nu ligger min opgaver herinde, for at få en vurdering med kommentar tak.....: Alvor og spøg _________________________________________________________ Ingen alvor uden spøg! Hv... -
Hjælp til kemi kurve/graf
ForumindlægHej alle søde rare mennesker inde på studieportalene. Jeg har brug for hjælp til min titerinrskurver udefra overstående sildeben i samme koordinatsystem. det er sådan at ph 1.tit skal begge ph.tit.1 sammen, altså nogle er resultaterne for ph1, mangler da der var lidt kludere med talene i mit fo... -
syre base kemi
Forumindlægder er fremstillet en opløsning ved at komme 65,0mL 0,150M HCl og 85,0mL 0,0528M HNO3 i en 500mL målekolbe og fylde op til mærket med demineraliseret vand.\n\njeg har herefter begegnet pH til at være =1,54\n\nopløsningen hældes herefter ud i et bægerglas, hvor der er 2,50g NaOH(s)\n\njeg skal så ... -
Kemi rapport om ethylbutyrat...
ForumindlægSom sagt har jeg en kemirapport om ethylbutyrat (ester), som driller en del. Øvelsesvejledningen: Fremgangsmåde: 18 mol butansyre og 14 mol abs. Ethanol blandes i en 100 ml rundbundet kolbe. Heri hældes forsigtigt 2g konc. svovlsyre, og der tilsættes et par kogesten. Kolben forsynes med svale... -
Navngivning, organisk kemi
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med at navngive disse stoffer? Aromatisk keton: C6H5CO-CH3 (bezenring) Både et aldehyd og en keton: CH3-CO-CHO -
Spiselig kemi ( ezymer )
ForumindlægHej :-) Håber i har tid og lyst til at hjælpe mig? :-) I spyt findes enzymet diastase. Hvilken opgave har det? :-) -
(Uorganisk kemi) Påvisning af dobbeltbinding
ForumindlægHej, jeg tænkte på om der er en måde hvorpå man eksperimentielt kan påvise dobbeltbindingen mellem P og O i fosforsyre (H3PO4)? -
Hydrogen fysik/kemi
ForumindlægHvis hydrogen går sammen med hydrogen er det så en kovalent binding? Eller hvad er det så? Det haster!... tak på forhånd?? -
Hjælp til bestemmelse af et navn Kemi B
ForumindlægHvad er det systematiske navn for ferrihydrit??
